Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

aeolusnr1 schreef:Geen uitvluchten zoeken hé.
Ik begrijp best da je zelf liever op een zadel zit, das heel begrijpelijk en veel confortabeler, maar het is een uitvlucht te zeggen dat het voor het paard te ontlasten is da je zoiets niet wil doen.
Zo'n Ijlander kan echt wel meer dragen dan jouw gewicht hoor.
Ik rij op het moment niet... rissa schreef:Ik heb een soort gelijke situatie gehad met mijn ex bijrijdpaardje. Lange tijd was er niets mee gedaan toen ik met haar begon. Eerst heb ik een poos gewandeld, gelongeerd en grondwerk gedaan voordat ik erop ging. Maar het zadel bleek totaal niet te passen en het paardje kreeg al snel een hekel aan het zadel. Ik heb toen ook besloten te stoppen met het rijden, omdat ik rugblessures niet op mijn geweten wilde hebben.
Over het struikelen....doet jouw paardje dit alleen tijdens het rijden of ook weleens in de wei? Als ze het namelijk erg vaak doet zou ik er eens een da naar laten kijken.

mysa schreef:En bovendien zit je met een bareback toch minder stevig, mocht hij weer bokkensprongen maken.
Ik geef je hieronder de link van een zadelservice, speciaal voor IJslanders. Als ik jou was zou ik haar toch even om advies vragen, ze is heel aardig en kundig. Als de eigenaresse van het paard een beetje ingevoerd is in de ijslanderwereld kent ze haar misschien al. http://www.marktplaza.nl/winkel.php?shop_nr=73818