Bonita_Bon schreef:Sorry maar dit lijkt me een klassiek geval van rennen voor druk. Vooral omdat de TS zegt dat het paardje een beetje schrikkerig is buiten en zijzelf snel verstijfd/verkrampt. Paard doet daar wat mee.
Ik zie op de foto's namelijk geen boos of geirriteerd paard. Noch eentje die pijn uitstraalt (kijk maar naar de lichaamstaal) wel eentje die niet weet waar ze met haar benen heen moet en eentje die loperig word door een wat starre ruiter (ab-so-luut geen aanval op de TS) De TS heeft dit in een eerdere post ook bevestigd. Je kunt het wel eeuwig gaan schuiven op ziektes, problemen etc en als je lang genoeg zoekt heeft ieder paard wel iets, maar dit lijkt me een puur rijtechnisch probleempje (paard slaat immers niet 'op hol' maar loopt 'onder haar vandaan' das toch wat anders). Niks ernstigs maar wel iets waar op geoefend moet worden. En iemand voor mij zegt 'je moet lekker buiten blijven rijden en niet in de bak' als je het nou een beetje spannend vind om los te laten als je paard 'aanpakt' dan kun je dat voor je eigen vertrouwen veel beter in een afgesloten omgeving doen. Tuurlijk zou het het mooist zijn als dat buiten ook kan, maar die knop moet eerst om.
Martingaal lijkt me imo niet nodig want daarmee onderdruk je de symptomen maar los je het probleem niet op...
(lees net iets over liedjes zingen, goede tip, doe ik ook met een jong paard, of monotoon door praten. juist als je langs iets engs miet, alvast gaan praten en op 1 toon doorratelen, dus niets in je stem veranderen)
Dankjewel
Ik krijg vaak reacties dat het echt onzin is om te zingen op je paard, maar het werkt echt
Gelukkig zijn er meer mensen die het geloven, je hoeft het ook maar één keer te proberen en je weet dat het werkt