ardanteB/L en harkosM@work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

mieske

Re: ardanteB/L en harkosM@work

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 17:33

Van veel eten kan een paard ook sloom worden, en zelfs ziek of kreupel..

Pony_Arie schreef:
ik spring niet vaak met hem das niet goed voor zijn botten omdat alles in de groei is maar ik spring wel met hem

Dit vind ik ook een beetje raar hoor.. Je zegt dat het niet goed is voor zijn botten, maar je doet het wel Nagelbijten / Gniffelen En wat versta je onder niet vaak ? Lachen

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 17:37

vaak is iedere dag, soms is 1 keer in de zoveel tijd.

Pony_Arie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-08 17:38

1 keer in de 2 maanden das echt niet vaak hij is nog in de groei hallo
en ik doe het voor de afwisseling

mieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 17:41

Je kan het ook gewoon zeggen hoor.. Met dat hallo er achter komt het eenbeetje raar over Lachen
Het was maar een vraag...

Yinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 17:42

Ik vraag me af of je paard eigenlijk wel echt sloom is of dat hij gewoon nog niet goed snapt dat hij voorwaarts moet voor je been.

Ik heb zelf een 3 jarige. Als ik been geef gaat ze niet altijd naar voren of reageert ze er niet direct op. Maar zodra ik een stemhulp geef wel. Kortom mijn paard snapt stemhulp beter dan beenhulp. Dat komt omdat er eerst een stemhulp is aangeleerd en later de beenhulp. Lachen

Pony_Arie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-08 17:46

weet je hoe raar het voor mij soms overkomt
ik weet echt wel wat ik doe me ouders zitten al lang genoeg in de paarden en heb een hele goede instructrice dus we weten echt wel wat we doen enzo

me paard weet heel goed wat ik bedoell maar is gewoon lui enzo en doe ook altijd stemhulp erbij

mieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 17:49

Dan had je het niet in HAW moeten plaatsen maar ergens anders.. Dan had je geen rijtechnisch commentaar gekregen Knipoog

Yinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 17:51

Pony_Arie schreef:
weet je hoe raar het voor mij soms overkomt
ik weet echt wel wat ik doe me ouders zitten al lang genoeg in de paarden en heb een hele goede instructrice dus we weten echt wel wat we doen enzo

me paard weet heel goed wat ik bedoell maar is gewoon lui enzo en doe ook altijd stemhulp erbij

Rustig aan, Er zijn meerdere manieren om een paard te beleren Lachen Maar soms kan iemand die jouw en het paard totaal niet kent wel een goed bedoelt advies geven.

Ik vertel gewoon mijn ervaring, omdat ik het met je wil delen. Misschien als je er iets zinsvols uit, misschien niet Knipoog

Pony_Arie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-08 17:56

Yinka bedankt er kan idd wat uit komen enzo wat ka helpen maar ze gaan hier zoon discusie aan
maar met sommige dingen kan ik wat alleen ja ze gaan der steeds veder over door

Joceline

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 11:53

Yinka schreef:
Ik vraag me af of je paard eigenlijk wel echt sloom is of dat hij gewoon nog niet goed snapt dat hij voorwaarts moet voor je been.

Ik heb zelf een 3 jarige. Als ik been geef gaat ze niet altijd naar voren of reageert ze er niet direct op. Maar zodra ik een stemhulp geef wel. Kortom mijn paard snapt stemhulp beter dan beenhulp. Dat komt omdat er eerst een stemhulp is aangeleerd en later de beenhulp. Lachen

Met het eerste stuk ben ik het wel eens, maar ik weet niet helemaal of ik het eens ben met dat stukje over de stemhulp..voor grondwerk is dat wel erg fijn maar voor op het paard lijkt me dat de rij-hulpen belangrijker zijn. Zo mag je bijvoorbeeld in een proefje niks zeggen en niet eens met je tong klakken. Aan de andere kant snap ik je wel hoor, ik jut mijn paard ook vaak op met middendraf en beloon haar hardop. Maar aan de andere kant vind ik dat paardjes niet alleen op stemhulp moeten kunnen lopen

Joceline

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 11:56

Pony_Arie schreef:
Yinka bedankt er kan idd wat uit komen enzo wat ka helpen maar ze gaan hier zoon discusie aan
maar met sommige dingen kan ik wat alleen ja ze gaan der steeds veder over door

Er is inderdaad nu genoeg gezegd over de sporen. Het verontrust me alleen dat jij niet weet waar sporen voor zijn en als jij denkt dat ze voor het voorwaarts houden zijn en je paardje is sloom..vind ik het spijtig voor je paardje als ik dan bedenk hoe vaak(per training) hij al op deze leeftijd met sporen geconfronteerd wordt. Dan maakt het me niet uit dat je ouders/instructrice er veel over weten want iedere ruiter weet dat een paard ook gewoon aan het been moet lopen.
Maargoed ik heb gezegd wat ik wilde en hoop dat je wat kan met mijn tips over overgangen en lekker veel inbuigen op slangevoltes met stelling
Verder ontopic..

Yinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 12:05

Joceline schreef:
Yinka schreef:

Met het eerste stuk ben ik het wel eens, maar ik weet niet helemaal of ik het eens ben met dat stukje over de stemhulp..voor grondwerk is dat wel erg fijn maar voor op het paard lijkt me dat de rij-hulpen belangrijker zijn. Zo mag je bijvoorbeeld in een proefje niks zeggen en niet eens met je tong klakken. Aan de andere kant snap ik je wel hoor, ik jut mijn paard ook vaak op met middendraf en beloon haar hardop. Maar aan de andere kant vind ik dat paardjes niet alleen op stemhulp moeten kunnen lopen

Bij mij paard is eerst stemhulp aan de longeerlijn aan geleerd, onder het zadel pas de beenhulp. De stemhulp wordt gebruikt om de beenhulp aan te leren Lachen Dus ik bedoel niet dat je paard op stemhulp moet rijden, maar stemhulp is wel handig om beenhulp aan te leren.

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 17:49

Hey kelsey!
Ik zou binnen kort wel weer keertje fotos maken!
Ik vind het er goed uit zien hoor!
En ik snap precies wat je bedoeld heb het ook met sardou.
Je houding is trouwens wel vooruitgegaan toppie meis!!

Pony_Arie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-08 15:35

bedankt!!