Bijou @ wedstrijd ,, klaar voor officieel starten? :)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sjonniej

Re: Bijou @ wedstrijd ,, klaar voor officieel starten? :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 17:35

Naar voren met die hap!! Het ziet er hartstikke leuk, lief, vriendelijk en ontspannen uit. Maar het paard kruipt op bijna iedere foto achter het bit, waardoor jij dus grotendeels alleen maar meelift. Jij heb je teugels niet veel te lang, naja wel een beetje natuurlijk, maar je hebt ook geen aanleuning, dus het is niet gek dat je losse teugels hebt. Als je ze korter pakt, maakt hij zijn hals nog een beetje korter of wordt juist tegen de hand. Maar je moet hem echt naar je hand toe gaan rijden anders kom je er straks niet meer uit! Hoe moeilijk het ook is, hij moet tegen je hand aanlopen en als jij je hand toestaan moet hij deze volgen naar beneden. Hij mag absoluut niet zo van het bit af kruipen, dan is hij niet voldoende aan je been (en lijkt hij niet voldoende aan je hand). Ga hier aan werken!!

Verder heb je echt een erg leuk paardje! Blijft recht zitten, laat zien dat je paardrijden leuk vind en dat je je paard gaaf vind en verder zijn er al heel veel commentaarreacties op je houding.
Het zal je in de B ook nog niet mee gaan vallen zonder de aanleuning. Zodra je die voor elkaar hebt, kun je zeker wedstrijden gaan starten!

Eclaiire

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 17:36

Over die teugels, ik zie liever dit dan, té strakke teugels hoor! Maar inderdaad als we even over het officieel starten hebben, houd contact! Knipoog

Vind het een mooi paardje, leuke combi

Sucses met de wedstrijden! Cool

BeautyLove__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 19:31

Ik denk wel dat je kan gaan starten, alleen op sommige punten nog even werken, naar voren kijken bijvoorbeeld verder heel netjes Knipoog

marjoke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-08 19:54

Dankjullie wel ! Lachen
En ik blijf het zeggen.. Mijn handen en mijn teugels. Lachen

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 20:06

Jammer dat je paard wat achter het bit kruipt, probeer vooral te oefenen dat hij je hand volgt. Dus oppaken en los laten etc.
B moet wel gaan lukken hoor Tong uitsteken

DeniiSee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 20:17

Sjonniej schreef:
Naar voren met die hap!! Het ziet er hartstikke leuk, lief, vriendelijk en ontspannen uit. Maar het paard kruipt op bijna iedere foto achter het bit, waardoor jij dus grotendeels alleen maar meelift. Jij heb je teugels niet veel te lang, naja wel een beetje natuurlijk, maar je hebt ook geen aanleuning, dus het is niet gek dat je losse teugels hebt. Als je ze korter pakt, maakt hij zijn hals nog een beetje korter of wordt juist tegen de hand. Maar je moet hem echt naar je hand toe gaan rijden anders kom je er straks niet meer uit! Hoe moeilijk het ook is, hij moet tegen je hand aanlopen en als jij je hand toestaan moet hij deze volgen naar beneden. Hij mag absoluut niet zo van het bit af kruipen, dan is hij niet voldoende aan je been (en lijkt hij niet voldoende aan je hand). Ga hier aan werken!!

Verder heb je echt een erg leuk paardje! Blijft recht zitten, laat zien dat je paardrijden leuk vind en dat je je paard gaaf vind en verder zijn er al heel veel commentaarreacties op je houding.
Het zal je in de B ook nog niet mee gaan vallen zonder de aanleuning. Zodra je die voor elkaar hebt, kun je zeker wedstrijden gaan starten!

Hier sluit ik me helemaal bij aan. (Goeie uitleg trouwens, t viel mij ook op.)
Het paard heeft op vele foto's geen aanleuning, je paard mag niet zn eigen houding gaan aannemen, zodra je contact met de teugels verliest gelijk been erbij, en dan niet harder laten gaan maar gelijk weer opvangen op jouw tempo en hoe jij wilt dat hij loopt.
Ook je handen niet te hoog doen, en opletten dat als je stuurt je met je buitenteugel buitenbeen stuurt en begrenst, en met je binnenteugel en binnenbeen de stelling en buiging regelt. en oppassen dat dan niet je buitenhand over de schoft komt, bij sommige paarden heeft dit een ave-rechtse reactie. (paardje wat ik soms rijdt heeft dat ook, als je je buitenhand over de schouder doet looptie naar buiten zegmaar weg)

Wel leuk paardje! Haha!

vilouma

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 09:40

je weet goed waar je het ove rhebt.
ja je akn starten,b waardig zeker.
goed actief van achter ontspannen,je houdt hem op de fotos te zien niet tegen van voren.
en die contact met de teugels,in de proef moet je doe echt houden! maar het bewijst daty jou paard nageeft.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 09:51

Sjonniej schreef:

idd!
Paard loopt dus niet nageeflijk als je geen contact heb.
Paard moet van achter naar voren worden gereden, waardoor het paard vanzelf de aanleuning neemt en nageeflijk wordt.
Je kunt wel gaan starten, maar zal snel vast lopen, omdat je basis niet correct is.

Aurora3

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 10:25

marjoke schreef:
Paard* Knipoog
Nog wel een probleempje bij mijn paard is als ik ze wat te hard vast hou in de mond, dat ze dan veel zenuwachtiger wordt. Hebben jullie hier een verklaring voor? Lachen

marjoke schreef:
Dankjullie wel ! Lachen
En ik blijf het zeggen.. Mijn handen en mijn teugels. Lachen

Zoals jij het zelf zegt klinkt het alsof het probleem bij je handen en je teugels ligt. Dat is dus niet zo. Jouw paardje moet leren jouw hand op te zoeken, ze moet leren dat een lichte aanleuning fijn is en ze moet jouw handen gaan vertrouwen.
Je teugels moeten wel een beetje korter, want je handen horen net voor het zadel boven de hals van je paard. Doe je teugels dus iets korter en houdt je handen verder naar voren.
Maar het probleem met de aanleuning moet je oplossen van uit je benen. Dat is al een paar keer eerder gezegd. Probeer je paard met je benen richting je handen te rijden. Als ze dan een beetje contact maakt moet je je hand gewoon heel zacht op zijn plaats houden en meegaan in de bewegingen van het hoofd.

Als dat lukt kun jij bepalen waar je paard zijn hoofd precies houdt, nu bepaalt je paard dat volgens mij gewoon zelf. Dat is ook de reden dat je paardje zenuwachtiger wordt als je probeert haar vast te houden in haar mond. Het voelt voor haar alsof ze onder druk gezet wordt, ze is een deel van haar vrijheid kwijt omdat haar hoofd zo vast zit. Een paard is een vluchtdier, ze zal weg willen van de druk maar dat kan ze niet dan ontstaat er spanning.

Daarom is het ook zo belangrijk dat je die vanuit je benen oplost. Anders raakt je paard helemaal gespannen en dan wordt het alleen maar moeilijker.

suc6 met je paardje en je wedstrijden

JewEmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 17:06

Ziet er wel leuk uit!
Nog een tip, heeft verder minder met het rijden zelf te maken: probeer wat minder naar beneden te kijken.
En zeker op wedstrijd: Altijd blijven lachen Haha!
Soms kijk je namelijk wel heel geconcentreerd (bijna boos Knipoog)

willemieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 17:13

Helemaal met Sjonniej eens!!
Je hebt geen contact met de mond omdat je prdje niet van achter naar voren gereden is. Hij moet beter voor je been worden en dan kan met je been druk in de hand rijden.
Ik zou gewoon lekker een startkaart aanvragen en ervaring op gaan doen. Aldoende leert men, en les blijven nemen.

RockerNr11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 21:18

Klaar voor de wedstrijd is je paard wel, alleen jij moet nu nog wat meer contact houden met de mond, want het ziet er af en toe uit of je paard ook gewoon loopt als je zelf niets doet Tong uitsteken

mireya

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 21:32

Mag ik vragen waarom je nog niet gestart bent?? Dit is toch goed!! Lachen

Izzy19

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 21:37

LovesGitana schreef:
ik vind het er eigelijk niet heel netjes uitzien. Ik vind het echt 100 keer beter dan juist ruuw in de mond zijn, maar je paardje geeft niet na op je teugel aangezien hij nageeft als je teugel(s) loshangen. eigelijk houdt je paardje je dus een beetje voor de gek en knikt hij dus maar in zn hals. hou je teugels er veel meer bij, vooral in de bochten, teugels moeten alleen loshangen met instappen:P
toch is het wel een goede ontspanning en dat is erg goed, maar let echt op je teugels, want dat hoort wel bij de basis van het rijden, die achterhand komt er vanzelf wel bij!
succes met de officiele wedstrijden

Wat is dat voor onzin? De achterhand komt er vanzelf wel bij? Het is juist omgekeerd, rij die achterhand er goed bij en die aanleuning vooraan komt vanzelf wel goed. Zoals ik het op deze foto's zie, moet je niet je teugels korter gaan pakken (wel een beetje natuurlijk Knipoog ), dat gaat enkel resulteren in een engere hals en constant achter de loodlijn lopen. Je moet je paard er achteraan meer bijrijden zodat hij vooraan het contact met je hand meer gaat opzoeken. Probeer zijn hals wat horizontaler te krijgen zodat hij dat contact met jouw hand ook echt gaat opzoeken. Problemen vooraan, los je meestal op door problemen achteraan op te lossen.
Ik vind het er wel netjes uitzien hoor, en in de B zal dat best wel lukken! Gewoon proberen en lekker blijven trainen! Jullie komen er wel. Nog veel succes!

moi_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 21:39

vind het er wel B waardig uit zien!!
Let wel op je contact van voren, en blijf vooral veel van achter naar voren rijden dat is erg belangrijk!!

GinaLoveStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 10:06

Mooi Paard
Maar zoals er al werd gezegt, geen waslijnen maken..
wel een bewijs dat ze niet zo sterk is !
maar houd contact.
Succses