Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Sjonniej schreef:Naar voren met die hap!! Het ziet er hartstikke leuk, lief, vriendelijk en ontspannen uit. Maar het paard kruipt op bijna iedere foto achter het bit, waardoor jij dus grotendeels alleen maar meelift. Jij heb je teugels niet veel te lang, naja wel een beetje natuurlijk, maar je hebt ook geen aanleuning, dus het is niet gek dat je losse teugels hebt. Als je ze korter pakt, maakt hij zijn hals nog een beetje korter of wordt juist tegen de hand. Maar je moet hem echt naar je hand toe gaan rijden anders kom je er straks niet meer uit! Hoe moeilijk het ook is, hij moet tegen je hand aanlopen en als jij je hand toestaan moet hij deze volgen naar beneden. Hij mag absoluut niet zo van het bit af kruipen, dan is hij niet voldoende aan je been (en lijkt hij niet voldoende aan je hand). Ga hier aan werken!!
Verder heb je echt een erg leuk paardje! Blijft recht zitten, laat zien dat je paardrijden leuk vind en dat je je paard gaaf vind en verder zijn er al heel veel commentaarreacties op je houding.
Het zal je in de B ook nog niet mee gaan vallen zonder de aanleuning. Zodra je die voor elkaar hebt, kun je zeker wedstrijden gaan starten!
Sjonniej schreef:Naar voren met die hap!! Het ziet er hartstikke leuk, lief, vriendelijk en ontspannen uit. Maar het paard kruipt op bijna iedere foto achter het bit, waardoor jij dus grotendeels alleen maar meelift. Jij heb je teugels niet veel te lang, naja wel een beetje natuurlijk, maar je hebt ook geen aanleuning, dus het is niet gek dat je losse teugels hebt. Als je ze korter pakt, maakt hij zijn hals nog een beetje korter of wordt juist tegen de hand. Maar je moet hem echt naar je hand toe gaan rijden anders kom je er straks niet meer uit! Hoe moeilijk het ook is, hij moet tegen je hand aanlopen en als jij je hand toestaan moet hij deze volgen naar beneden. Hij mag absoluut niet zo van het bit af kruipen, dan is hij niet voldoende aan je been (en lijkt hij niet voldoende aan je hand). Ga hier aan werken!!
Verder heb je echt een erg leuk paardje! Blijft recht zitten, laat zien dat je paardrijden leuk vind en dat je je paard gaaf vind en verder zijn er al heel veel commentaarreacties op je houding.
Het zal je in de B ook nog niet mee gaan vallen zonder de aanleuning. Zodra je die voor elkaar hebt, kun je zeker wedstrijden gaan starten!
marjoke schreef:Paard*
Nog wel een probleempje bij mijn paard is als ik ze wat te hard vast hou in de mond, dat ze dan veel zenuwachtiger wordt. Hebben jullie hier een verklaring voor?
marjoke schreef:Dankjullie wel !
En ik blijf het zeggen.. Mijn handen en mijn teugels.

)
LovesGitana schreef:ik vind het er eigelijk niet heel netjes uitzien. Ik vind het echt 100 keer beter dan juist ruuw in de mond zijn, maar je paardje geeft niet na op je teugel aangezien hij nageeft als je teugel(s) loshangen. eigelijk houdt je paardje je dus een beetje voor de gek en knikt hij dus maar in zn hals. hou je teugels er veel meer bij, vooral in de bochten, teugels moeten alleen loshangen met instappen:P
toch is het wel een goede ontspanning en dat is erg goed, maar let echt op je teugels, want dat hoort wel bij de basis van het rijden, die achterhand komt er vanzelf wel bij!
succes met de officiele wedstrijden
), dat gaat enkel resulteren in een engere hals en constant achter de loodlijn lopen. Je moet je paard er achteraan meer bijrijden zodat hij vooraan het contact met je hand meer gaat opzoeken. Probeer zijn hals wat horizontaler te krijgen zodat hij dat contact met jouw hand ook echt gaat opzoeken. Problemen vooraan, los je meestal op door problemen achteraan op te lossen.