Mijn nieuwe aanwinst! Mijn zwarte nachtmerrie!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

JulienSVU

Re: Mijn nieuwe aanwinst! Mijn zwarte nachtmerrie!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-08 15:30

Denice,
Dat is ook echt een belangrijk aandachtspunt voor ons beide.. Gaat goed komen! Zolang ik haar heb is ze onder het zadel, we moeten elkaar nog beter leren aanvoelen.
Bedankt voor je reactie.

Dankje wel Ann Knipoog
Ja stom he.. mijn linkerhand lijkt wel gehandicapt ofzo.. hehe

idske

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 17:29

Heey Julien! Mooi beestje hoor! Ziet er hartstikke goed uit! Aanleuning is toch altijd moeilijk met die jonge beesten, zou de teugels niet losgooien iig Knipoog gewoon mooi zo door blijven trainen en wat overgangen en dan zoekt ze de hand vanzelf wel op, dan kun je ook wat lengte krijgen en loopt ze mooi van achter naar voor. Dus keep up the good work!

Maaike__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 18:22

waaauw wat een super paard zeg! Haha!
Zwart is een super kleur,
ik vind dat je haar goed rijd! Bloos
veel plezier ermee!

groetjes maaike Pling

Snipsnap

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 19:17

Hey Julien!! Knipoog

Mooi paard Haha! Mooi bloed ook!
Probeer je paard meer van achter naar voren te rijden, niet met de voorkant bezig zijn. Voorwaarts rijden, Veel overgangen, hand toegeven naar voren, maar vooral niet tegen werken met je hand, de nagefelijkheid komt vanzelf. Zitten op je kont!!! Je gaat nu naar voren zitten en zo verplaats jij je gewicht bij hem op de voorhand, ga lekker op je kont zitten zodat jou gewicht je hem beter van achter naar voren kunt rijden. Maar altijd blijven denken dat je hem voorwaarst rijd en dat je consuquent bent met je hulpen, alles wat je hem nu aan leert heb je later alleen maar gemak van Lachen

Heel veel plezier met dit mooie jonge paard!! Wees er zuinig op Lachen
Ben benieuwd naar de volgende foto's

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 19:27

mooi diertje al vind ik het er niet bepaald ontspannen uitzien
ze loopt behoorlijk gekropt en gespannen van voren en uit dat flink

meer voorwaarts rijden en meer ruimte geven van voren
tevens gewoon blijven zitten op je kontje Haha!

shamyrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 19:54

Wat een knapperd. Het meeste commentaar wat ik zou willen geven is al gemaakt. Meer ruimte is je paardje wel nodig. Hij loopt nu tegen je teugel aan, jammer. Geef het beestje wat meer ruimte en laat de teugel gaan zoeken. Ze /hij zal dan ook meer op haar eigen benen gaan lopen. Succes

JulienSVU

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-08 21:15

Het lijkt er misschien op dat ik mijn hand er aan heb maar dat heb ik echt totaal niet, ik heb een hele lichte verbinding.
Als ik mijn teugel langer doe hangen ze in een boogje, ze volgt mijn hand nog niet en ik zoek wel verbinding.
Ze is heel erg sensibel en absoluut heel erg voorwaarts! Ik houd haar hierin dus niet tegen!
Als ik haar een langere teugel geef heb ik geen verbinding en gaat ze schudden met haar hoofd. Ik kan dan wel extra been geven maar dan versnelt ze alleen maar meer en meer..
Ik heb absoluut geen gewicht in mijn handen.

Waar ik vooral mee bezig ben is het rechtrichten, de aanleuning wordt al steeds beter..

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 21:23

Ik zou ook zeggen eerst wat meer ruimte, maar ik kan alleen de galop foto en de stand foto ziern. Dat wat verlicht zitten doe ik ook wel bij jonkies.

Ik vind het een mooi paard ik wil ook ooit nog eens een zwarte zonder witte beentjes Haha!
succes samen hoor!

Demini

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 21:24

Pffffff wat een commentaar wordt er hier allemaal gegeven op foto's van een beestje wat pas weer net aan het werk is na een behoorlijke tijd rust en een enorme terugval qua bespiering door het veulen.
Ik kan helaas maar 2 foto's zien Julien maar ze ziet er lekker uit hoor, dat hoofdstelletje staat haar goed, had ik ook voor d'r!
Ik snap dat hier reacties komen van: Loslaten van voren! Maar ik geloof nooit dat je haar vasthoudt want ten eerste vind zij het moeilijk om je hand te volgen en kun je al geen druk krijgen en ten tweede moet je haar ook beslist niet vastpakken want daar is ze toch wel even te bloederig voor. Ze heeft altijd wel wat moeite gehad om de hand te volgen alleen werd dat wel steeds beter en voordat ik in het gips terecht kwam had ik echt aanleuning.
Wat heel erg hielp was veel voltewerk doen en op die volte variëren in de stelling, even wat meer stelling pakken dan weer wat minder, kleine stukjes ietsjes contra stelling, heel zachtjes schakelwerk, niet te abrupt want dan drukt ze juist d'r rug weg omdat ze dan wat te sensibel wordt, dus gewoon rustig iets naar voren en weer rustig opvangen. Toch steeds maar weer die hand naar voren en heel lichtje stelling blijven vragen en weer toestaan en steeds even over haar hals strelen (kan echt wonderen doen) en ondanks dat je er hier commentaar op krijgt toch lekker voorover blijven zitten, zo geef je een jong paard alleen maar de kans om de rug lekker te ontspannen, prima dus!
Dan weet ik zeker dat je haar zo heel erg fijn hebt en ze niet meer achter die teugel kruipt! Vooral de rust bewaren is gewoon heel belangrijk bij haar wil ze die rug lekker los gaan laten.
Maar nogmaals, ze is pas net weer aan de gang en moet behoorlijk wat bespiering weer inhalen dus om nou gelijk te gaan beweren dat ze rugblessures krijgt als ze zo loopt vind ik wel erg overdreven, als jij haar in deze houding bij elkaar trok oké, maar dit zoekt ze zelf zo nog op en dat wordt vanzelf fijner als ze meer aan jou went en weer wat meer bespiering krijgt en wat losser wordt.
Pasje wijken deed trouwens ook wonderen en dat doet ze ook super, die schaart echt binnen 10 meter naar de hoefslag haha. Door dat wijken kreeg ik vaak wat meer in mijn hand waardoor ik haar mijn hand weer kon laten volgen.

We zijn hier allemaal in ieder geval heel blij dat ze zo goed terecht is gekomen en zijn er van overtuigd dat we nog veel van jullie gaan horen!

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 21:38

das het nadeel van foto's die kunnen nu eenmaal een verkeerd beeld scheppen maar er blijven toch altijd dingen waar commentaar op komt wat je wel kan helpen en waar je wat aan hebt, die moet je er zelf alleen uitzoeken.

Demini

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 21:43

lailapri schreef:
das het nadeel van foto's die kunnen nu eenmaal een verkeerd beeld scheppen maar er blijven toch altijd dingen waar commentaar op komt wat je wel kan helpen en waar je wat aan hebt, die moet je er zelf alleen uitzoeken.

Absoluut helemaal mee eens! Alleen kunnen sommige dingen wel even wat voorzichtiger geformuleerd worden aangezien je vanaf een foto niet kunt zien wat de ruiter zelf doet om het op te lossen Haha!
Breng het dan in de trand van: Ik zie dit en dit en dat zou kunnen komen door dit of dat dus misschien kun je proberen of zus of zo niet helpt! i.p.v. meteen ervan uit te gaan dat de ruiter het helemaal fout doet en zijn paard naar de vernieling werkt, terwijl die misschien al wel heel goed bezig is de problemen op te lossen zeg maar!

JulienSVU

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-08 10:11

Thx Desire Lachen Jij weet natuurlijk als geen ander hoe de vork in de steel zit Knipoog
Ik ben ook van mening dat wanneer ik iets verlicht ga zitten dat Zoe zich dan makkelijker in de rug los kan laten.

Laurens van Lieren gaf mij ook de tip omdat vooral te blijven doen, dus dat houd ik ook maar aan Knipoog

Ik zal je tips vandaag eens even proberen Dees Lachen Thx!

Sjel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 16:38

Wat een prachtig en chique dier. Met wat tijd en geduld komt het vast helemaal goed. Lekker van voor naar achter blijven rijden, dan laat ze vanzelf haar hals wel wat vallen. Ga zo door!

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 17:35

Vind het een heel leuk dier (OOSeven hé!).
Ze is wel typisch een OO, nog vrij iel en smal en zien er erg jong uit!
Zo aan haar manier van lopen denk ik dat ze veel op mijn merrie lijkt (ook een OOSeven), maar zal je één tip geven.
Als ze ongeveer het zelfde karakter heeft als mijn merrie, laat dan je teugels eens langer en wacht tot ze zelf een keer contact zoekt. (duurt even en lukt niet in 3x rijden)
Mijn merrie deed precies hetzelfde, maar bleef dit doen als ik contact hield!! Zelf laten zoeken (dan maar schudden met haar hoofd), dan maakt ze vanzelf haar hals wat langer. Contact houden gaat waarschijnlijk niet werken. Lachen

Kan je wel zeggen dat OOSeven's in het algemeen hele fijne dieren zijn om mee te werken!! Heel werkwillig en veel doen het ook goed in de sport!

vilouma

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 10:25

mooi paard,handen dragen,rechtop,minder het paard opgekorpt laten lopen.

JulienSVU

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-08 12:42

Bedankt voor je "fantastische" advies Haha!

avalonnancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 14:22

hoi super mooi paard, maar het is dan ook twee druppels water de mijne ze is 3 en ook 1.66 Coolzie foto Tong uitsteken
op de tweede foto zie je het resultaat van 3 maanden trainen om lengte erin te krijgen die van mij liep namelijk ook nogal opgekruld en achter de teugel maar je ziet het heeft wat tijd nodig maar het gaat je echt wel lukken Pling
en je ziet dat ik idd ook wat voorover zit mede door mijn houding maar idd ook om me licht te maken dus dat begrijp ik wel Knipoog
http://lh4.ggpht.com/_Vf0n1vRHL1Y/SNZPuWLE4PI/AAAAAAAAImQ/A6h0TC8qyWE/s144/L1060614.JPG
http://lh4.ggpht.com/_Vf0n1vRHL1Y/SNZUsKihZeI/AAAAAAAAIx4/Trz4ZbJD_-8/s144/L1060702.JPG
je gaat zeker de goede kant op probeer idd die ontspanning op te zoeken en dan komt het allemaal wel goed met jullie twee Knipoog

groetjes nancy
hier zijn de foto's beter op te zien Bloos
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=53&t=1002767

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 19:29

woow mooi paardje! ik vind het er heel goed uitzien voor 3 weken hoor! Knipoog

heel veel plezier met haar verder, ik denk dat je nog ver met dr kan komen! Knipoog