Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

stef schreef:das echt zo'n onzin....
Op het moment dat je paard steigert, moet je naar je ei/zakje grijpen, en eer dat je dat hebt, staat het paard alweer op de grond, en ben je dus te laat....
Vroeger stond er bij een van mijn verzorgpony's een pony die verschrikkelijk beet zodra ze aan het halster mee genomen moest worden. Eigenaar pakte dan een wandelstok (met zo'n boog bovenaan) die hij door het halster haakte, en zo kon de pony niet bij hem...
Geniaal!
newton schreef:heb wel eens een verhaal gehoord dat ze vroeger als een paard beet hem een rauw stuk vlees voor hielden en hier in lieten bijten, dan zouden ze daarna niet meer bijten door de smaak van het rauwe vlees.
of het werkt... geen idee.

mirkip schreef:@ splinter, nou dat van je fikkie zal je opa ook maar één keer gedaan hebben denk ik?
Dat van die wandelstok is inderdaad erg praktisch, alleen gebruikten wij een (lang) touw. In principe hetzelfde idee.
mn opa zelf gebruikte die 'hulpmiddelen' niet
gelukkig! 
Splinter schreef:zo had een vriend van me opa een paard wat niet wou lopen voor de kar, hij een fikkie onder zn buik aangestoken om hem naar voren te laten gaan. Paard zet 3 passen en stopt weer, gevolg, Kar in de fik![]()
Mijn opa reed altijd met hele drukke paarden de zee in, een flink stuk, werden ze erg mak van