Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Neem is wat lessen van iemand die op de zit rijd
Heb je al een stapje voor door deze dingen die je al gedaan hebt/doet saskiakefie schreef:mm, dat is appart.. Probeer eens, overdreven buigen naar rechts. En dan even zo houden. Op een gegeven moment, wordt dat te moeilijk, en zal ze zelf aan geven dat ze stelling kan naar links..
Dus idd, laat gewoon lekker los en probeer maar eens zonder zadel en hoofdstel te rijden en met je zit te rijden. Zal ie waarschijnlijk wel van kijken
noekje schreef:saskiakefie schreef:mm, dat is appart.. Probeer eens, overdreven buigen naar rechts. En dan even zo houden. Op een gegeven moment, wordt dat te moeilijk, en zal ze zelf aan geven dat ze stelling kan naar links..
Dit júíst niet doen. Hij is nog hartstikke jong en als hij aan die teugel trekt, moet je zeker niet terug gaan trekken, dan gaat hij alleen nog maar meer vasthouden.
Ik zou proberen om met wat lossere teugel te rijden, licht contact. Als hij dan naar buitenvalt, stuur je hem terug naar binnen, als hij naar binnen valt stuur je hem terug naar buiten. Dit zo lang blijven doen als nodig is.
Ook zou ik als ik jou was nog niet met kneepjes gaan beginnen. Laat 'm eerst maar ns recht leren lopen! Succes!
berdien85 schreef:Ik heb vandaag weer gereden.. Hele losse teugel (op advies, om zo z'n balans te laten vinden) en als ie van de hoefslag ging weer terug gestuurd en meteen los gelaten. Je wilt 't niet weten: GE-WEL-DIG! Hij liep zo mooi.. trok amper, probeerde alleen af en toe van de hoefslag te gaan en tsja in galop snijdt ie nog hele stukken af, maar goed dat moet ie ook nog leren!
haha
Niet eens op 't paard???
Ik ben trots op jouw! En uiteraard ook op je paardje die snapt het allemaal heel snel
Hij is blij dat je hem nu zo rijd
veel fijner dan strakke teugels en geschop in je buik
Jullie worden een goed team! Brainless schreef:Wat ik ook altijd doe is corrigeren en dan gelijk weer loslaten, ook al is dat elke 5 sec. Op een gegeven moment snappen ze het echt wel dat het de bedoeling dat ze recht door moeten lopen.
arnjojo schreef:hahaha jullie moeten het samen doen. Maar er is heel wat voor nodig soms om je paard van voor tot achter te begrijpenIk ben trots op jouw! En uiteraard ook op je paardje die snapt het allemaal heel snel
Hij is blij dat je hem nu zo rijd
veel fijner dan strakke teugels en geschop in je buik
Jullie worden een goed team!
En voor je tip he?!