Mijn knappe arabieren meisje

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

sorayalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-03 15:06

laat maar je kan toch wel ff antwoord geven

max_4ever

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-03 15:44

Het valt ook niet op hoor ze reageert alleen op mijn berichtjes (van de 3 die ze heeft gezet)en is het toevallig met horseranch eens. Ga gewoon iemand anders lastig vallen................Je durft verder niet eens iets in je profiel te zetten.

xThalyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-03 16:16

ach laat lekker l*lluh joh... het is een schat van een veulen Lovers Lovers

Ugene2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-03 18:48

ahhh wat een mooi beesie!!! ahhhh ik ben verliefd!! Lovers echt mooi beessie!!!!

cool_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-03 19:04

leuke paardjes
Lief Lovers Kwijl

Youko

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-03 20:23

mammasan schreef:
Als ze egyptisch is zou ik er een leuke egyptenaar of een mooie pool opzetten. Is Ararat niets? of Amgad van Smaroel Arabians, hij is zuiver egyptisch, heeft type, kan fantastisch lopen en is verschikkelijk makkelijk in de omgang.

Ararat dekt niet alle merries, ze worden volgens mij puur op kwaliteit en bloedlijnen geselecteerd. Amgad geeft mooie paarden, en is gefokt door El Zahraa (Egyp. Staatsstoeterij) hij kan zelf ook super bewegen, in mijn profiel staat een nakomeling van Amgad (Avalon Ibn Amgad).

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-03 21:27

Als je merrie 1.48m zou ik graag een foto willen zien hoe massief ze is. En Gomel of een andere russische volbloed geeft genoeg massa...

Ik ben persoonlijk helemaal weg van Kubinec....

max_4ever

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-03 21:58

Ik kan je wel een foto mailen, want ik krijg hem niet geupload hij is te groot denk ik. met de digi is vandaag niet gelukt want toen ik er was was het al bijna donker en dan zie je niks met onze digi Haha! enne Kubinec vind ik ook heel erg mooi alleen het dekgeld vind ik veel te veel voor de 1e dekking. Evenals Nadir I die is ook heel erg mooi. Die zat al volgeboekt en ook die zou ik niet voor de 1e dekking nemen. Als je de foto via de mail wilt moet je het maar even zeggen.

diara

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-03 22:01

Balasjow.
is ook niet zo duur qua dekgeld.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-03 00:33

max_4ever schreef:
Ik kan je wel een foto mailen, want ik krijg hem niet geupload hij is te groot denk ik. met de digi is vandaag niet gelukt want toen ik er was was het al bijna donker en dan zie je niks met onze digi Haha! enne Kubinec vind ik ook heel erg mooi alleen het dekgeld vind ik veel te veel voor de 1e dekking. Evenals Nadir I die is ook heel erg mooi. Die zat al volgeboekt en ook die zou ik niet voor de 1e dekking nemen. Als je de foto via de mail wilt moet je het maar even zeggen.

Waarom zou je voor minder dan topkwaliteit gaan voor een eerste dekking? Is zo'n veulen dan minderwaardig?
Kies de beste hengst voor je merrie. En als je merrie genoeg kwaliteiten bezit, kan er niets anders dan een best veulen uitkomen....

Youko

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-03 00:52

Ik zou dan gewoon doorsparen, niet genoegen nemen met een mindere hengst omdat de dekking te duur is. Je moet natuurlijk niet alleen naar hengsten kijken die in je ogen mooi zijn, je moet de beste hengst kiezen voor je MERRIE! Ik zou niet voor Gomel gaan, het is inderdaad een leuke Arabier die goed presteert in de sport, maar hij heeft niet genoeg type, wat jouw merrie wel nodig heeft. Maar dat ligt er natuurlijk aan waar je meer waarde aan hecht. Ook heb ik de te verbeteren anatomische punten nog niet gehoord, wat een zeer grote rol speelt bij jouw hengstenkeuze....Veel succes!

AltijdLente

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-03 09:39

kubinec, balasjow of ekstern zo mooi is tie maar ja, tis wel een schimmel..
Afbeelding

max_4ever

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-03 14:07

Ik wil gewoon geen 3000 euro excl KI etc uitgeven voor een 1e dekking.
Ik weet niet of ze makkelijk drachtig te krijgen is en of ze het veulen wel houd of na een aantal maanden afstoot. b.v. Dan kijk ik liever eerst met een wat goedkopere hengst dan dat ik dan b.v als ik Kubinec neem 4500 euro kwijt ben als ze het verwerpt en dan het jaar daarna weer opnieuw laat dekken door hem. In euro's lijkt het nog niet zo veel, Maar reken het maar is om in guldens. Toch een aardig bedrag. Er zijn ook goede hengsten voor minder dekgeld te vinden. Denk ik.

Balasjow zal waarschijnlijk niks zijn voor mijn merrie....

Wat ik verbeterd wil hebben zijn : * benen* want mijn merrie slijt haar voorhoeven scheef af dus staat ze niet recht op haar beentjes van voren.
*gangen* vooral haar gallop moet echt verbeterd worden. die is heel springerig.
*ze zou iets breeder mogen zijn*

Ik kijk even of ik er nu een paar kan uploade waar ze helemaal op staat. zijn geen duidelijke want er zit iemand op op een paar.

max_4ever

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-03 14:11

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Hier had mevrouw net een modderbad genomen met haar dekens aan Frusty
Afbeelding
Afbeelding

nou dit zijn ze even.

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-03 14:20

Het is inderdaad een knappe meid! Mijn arabier Omar is ook puur egyptisch van moeders kant en crabbet van vaders kant gefokt.

Hoezo denk je dat Balasjow niets voor jou merrie is Verward Ik heb hem live gezien bij Rih Arabian en het is echt een kanjer van een hengst en ook nog eens super braaf! Hij is geloof ik 1.59 m Verward Kijk anders eens op www.arab.nl daar staat ook het dekgeld en verdere info over Balasjow. De eigenaren zijn ook super aardig dus je kunt ook altijd bellen voor info enzo en ze zijn ook via bokt bereikbaar.

Groetjes en succes met je mooie arabje

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-03 15:35

mooi Haha! ze loopt ook heel moi Haha! (ben jij dat die erop zit) en je moet je idd niks van die andere aantrekkenen en idd voor een 1e dekking moet je ff goed doorxzoeken dan kun je 2e keer wel een leuke doen ofzo:D

max_4ever

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-03 19:41

Nee het is een vriendin van mij die erop zit.... Ik wil haar 3x laten dekken(tot nu toe dan) over 2 jaar door ons eigen hengstje iig geval.
Heb ook al zitten denken aan Ibn Orashaan of Fayat El Gezirah
zijn allebei Egyptisch.
t. blijft moeilijk Haha!

Youko

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-03 21:03

Misschien is Pools inderdaad iets voor je, ze staan bekend om hun sterke droge benen en body. En als je totaal niet op een hengst valt, moet je het ook niet doen uiteraard, het wordt immers de vader van je veulen. Misschien een tip om op de site van Christine Jamar te kijken, ze heeft een veelbelovende jonge hengst staan van Ararat, Extreme heet hij. Als je toch egyptisch wilt, is Khidar (v. Ansata Sinan) ook een optie?

max_4ever

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-03 21:10

weet je misschien de url van de site of een foto van ze? Ga nu ook wat andere foto's van vandaag uploaden. die komen er zo op .

Youko

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-03 21:19

max_4ever

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-03 23:40

bedankt ik zal even gaan kijken op de site.

Franca

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-03 06:16

G. Basgier zou dan zeker ook wel wat zijn voor je merrie; hij is pools gefokt en heeft veel type. Verder is hij heel cool, dat is ook nooit weg! Nadeel is dat hij niet zo groot is (1.50). Maar hij geeft prachtige nakomelingen (zie sibasni arabians en mijn profiel Lachen ) Hij heeft een 1ste premie en zijn dekgeld was vorig jaar iets van 900 gulden (dus ongeveer 400 euro).

max_4ever

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-03 13:35

het dekgeld van G Basgier is 750 euro.
We zijn een beetje heen en weer aan het mailen. Misschien dat we binnenkort eens kunnen gaan kijken bij hem.
Ook hebben we iemand gebeld en die vond Z.A. Perlamon A.11077 (L.M. Perlamor x OA Mistica x El Moraduke)
schimmel, 1999, 1,46m. misschien wel wat voor Soraya.
Daar gaan we ook nog kijken.
Ook gaan we waarschijnlijk nog bij Mazuna kijken.

We hebben gelukkig nog eventjes de tijd om een leuke hengst te zoeken bij Soraya.