Sun & ik bitloos

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Nienkeee_

Re: Sun & ik bitloos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-08 12:25

Bedankt! (:

heudensfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 14:02

nja sommigge paarden lopen gewoon jiet graag met bit.
ik ken een paard dat parcour 1.50 loopt.
ze wordt bitloos gereden als je een bit inheeft weigert ze te springen
zo simpel als dat

KylaLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 18:47

ik zie in dit filmpje totaal geen nut van het bitloos rijden.
Ook met een bitloos hoofdstel kun je prima teugelcontact hebben en het paard wat meer bij elkaar rijden.

En over het rijden op zit en beenhulpen, dit kan ook prima met een gewoon hoofdstel en zadel. Het stuur is de ruiter zelf met zn benen en gewicht. De teugels zijn geen stuur.

vilouma

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 19:51

voor een maneg pony ziet hij er erg goed uit.
ik vind het iet meer dan hobbelen eerlijk gezegt.
dat kan toch net zo goed in een hasltertje?

craiester

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 22:06

een demo is geen reclame dat is gewoon iets hoe het is zoals bitloos rijden
manegepaarden zijn makkelijk bij elkaar te rijden wel ik zou het eens willen zien als je maar een paar dagen krijgt om bitloos te rijden op een paard dat door zoveel onervaren mensen wordt gereden dan denk ik dat het toch gewoon leuker is om je zit een beetje te oefenen of lol te hebben dan om je paard perfect te laten lopen
ik vind het wel eens leuk gedaan heel fijn en veel plezier

Nienkeee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-08 22:14

Bedankt! (:

KylaLover; Ja tuurlijk kan ik met een contactteugeltje met een bitloos hoofdstel rijden, maar dat heb ik niet gedaan. Er moet hier aan mensen uitgelegd worden die niet zoveel verstand hebben hoe je hier een paard moet sturen. Ik heb er hier voor gekozen om zonder zadel te rijden en met een bitloos hoofdstel. Maargoed dat heb ik al eens eerder gezegd..

Vilouma; Ja dat kan in principe ook met een halster (:

Craiester; Ik vind het zelf ook belangrijk dat het leuk blijft voor het paardje en mezelf (: Vandaar dat ik waarschijnlijk ook nooit Z zal rijden Tong uitsteken

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 23:44

Sja, commentaar is grotendeels wel gegeven, maar ik wilde toch bemerken dat ik je beenhouding niet goed, vind bij vooral het eerste drafstukje. Je bent daar vreselijk aan het "klepperren" en ik kan me voorstellen dat een paardje stomp wordt als meerdere ruiters dat doen. Let daar dus een beetje op Lachen

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 08:38

ik heb het topic zo eens door gekeken ik ken de TS zelf en het is zeker niet dat ik voor haar opkom

maar ik vind dat jullie wel zeuren hoor!
en dat valt me op in bijna alle HAW topic altijd dat commentaar zeker is daar niets mis mee maar als de eerste poster al gezecht geeft dat bijv. haar benen niet goed liggen waarom moetten de andere 20 achtervolgende dat dan ook zeggen Clown

ik zit op verschillende fora´s en dit vind ik toch echt wel het toppunt van zeike altijd dat comment.
er zitten zeker ook dingen mee waar iemand iets aan heeft maar waarom moet dat 20 keer gezecht worden??
ik zal zelf geen topic in HAW openen ik weet toch dat er comment. word gegeven ik heb hier zeker geen problemen mee ik vind het fijn dat er commentaar gegeven word maar 20 keer het zelvde daar word ik een beetje gek van
mij lijkt het niet dat bokt er leuker op word

nouja ik heb gesproken! ieder zijn eigenmening ofcourse! ik denk niet dat ik de enige ben die het zelvde denkt
GTRZ jessj22

Nienkeee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-08 20:44

Haha ja mijn benen klepperen inderdaad Tong uitsteken
Onder het zadel valt het gelukkig wel mee, en ik raak Sun er niet echt mee, kan natuurlijk altijd wel gebeuren maar niet zodanig dat ik hem er echt mee zit te 'schoppen' (niet dat je dat zei hoor). Ik steek ze een beetje af en af en toe als het te hard hobbelt wil ik nog wel eens te hard knijpen Tong uitsteken

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 20:47

Nienkeee_ schreef:
Haha ja mijn benen klepperen inderdaad Tong uitsteken
Onder het zadel valt het gelukkig wel mee, en ik raak Sun er niet echt mee, kan natuurlijk altijd wel gebeuren maar niet zodanig dat ik hem er echt mee zit te 'schoppen' (niet dat je dat zei hoor). Ik steek ze een beetje af en af en toe als het te hard hobbelt wil ik nog wel eens te hard knijpen Tong uitsteken

Je hebt zonder zadel al een bijzonder goede zit, dus ik geloof graag dat je met zadel nog meer controle hebt over je benen. Het viel me ook vooral bij het eerste drafstukje op, bij de andere stukken doe je dit helemaal niet of nauwelijks.

Nienkeee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-08 21:03

Bedankt! Haha!

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 23:22

@Jessj22 is daarvoor niet HAW topic. Als je geen commentaar of kritiek kan verdragen of wil aanhoren ben je niet verplicht dit te plaatsen lijkt me dan zo.

Ik vind enkel niet dat Ts haar titel, noch hetgeen ze weergeeft en beschrijft in haar topic/filmpje overeenkomt met hetgeen ze wil aantonen. Een demo is bij mijn weten toch nog altijd een voorstelling ter promotie van iets. Ze geeft zelf aan dat ze nog niet veel bitloos gereden heeft, dus waar zit dan het nut van in een demo aan te treden? Het zou hetzelfde zijn , dat ik met men jonge knol, zou meedoen in een Gp training van Anky. en dan fotos plaats en vraag wat vinden jullie ervan. Dan krijg je ook gezeik. Dat is niet persoonlijk op Ts bedoeld, maar hoop dat je begrijpt wat ik wil zeggen. tuurlijk ziet haar filmpje er leuk en ontspannen uit, maar niet als voorbeeld om aan te treden of te fungeren in een demo. Natuurlijk is dat men persoonlijke mening en hoef ik ddaar niet het akkoord van iedereen in krijgen.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 23:31

Suuskipje schreef:
Nienkeee_ schreef:
Heb je helemaal gelijk in, hiervoor heb ik 3 privelessen gehad op deze manier, we waren ook nog niet zover dat we ook daadwerkelijk aan verzameling of bij elkaar rijden kwamen. Daarnaast is Sunshine een manegepony, en die zijn (meestal) wat stugger om echt bij elkaar of nageeflijk te rijden (is mijn ervaring).

Het ging hier ook om dat je een paard kunt rijden op zit/houding, en niet door bijv. met de teugels te 'sturen'. Dat doen veel manegeruiters, dit was een demonstratie voor de open dag van het FNRS.

Dat is dus bullshit, zijn genoeg manegepaarden en pony's die heerlijk bij elkaar te rijden zijn Knipoog verder vind ik het beeld erg ontspannen maar ga wel emt de eerste reactie mee.. ik heb paardne bitloos zien rijden en wel gewoon nageeflijk en echt verzameld.

en hier wil ik even op in gaan:

een gemiddeld manege paard al 3 van zijn 4 lessen niet na geven/over de rug/buigen, hierdoor zijn er niet voldoende spieren in de nek ontwikkeld om de ontspanning te laten zien door richting de loodlijn te komen tot zelfs opgericht te lopen.

TUURLIJK zijn er genoeg paarden die het wel kunnen, maar hoeveel daarvan zullen elke nekwervel hierbij gebruiken?

Verder vind ik het filmpje er goed uitzien voor een pony die jij misschien wel kent, maar hij jou slecht/matig/niet.
Probeer wel, ondanks dat je zonder zadel zit, je been rustig te houden. en zelf netjes rechtop blijven.

Nienkeee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-08 00:20

Bedankt voor de reacties (:

Bulck; Ik ben voor deze demo gevraagd omdat ik de enige manegeruiter ben die bitloos rijd. Ze wilden voor de open dag ook gewoon een manegeruiter of pensionruiter hebben die bitloos deed rijden, vandaar dat het niveau niet echt hoog is Tong uitsteken

Smurffie; Sunshine wordt bijna alleen maar door beginners gereden. Er zijn er ook wel een paar die al langer rijden, maar zij rijden (zover ik weet) niet op die manier dat hij gaat nageven (en dat is niet beledigend bedoeld). Dusja, voor mij word het dan wel moeilijker om hem na te laten geven omdat ik dat sowieso ook niet zo goed kan en Sun kan het wel maar dat gebeurt bijna nooit Tong uitsteken Dusja met andere woorden; ja je hebt (in mijn ogen) gelijk Tong uitsteken
En ik zal de tip onthouden (:

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 00:52

Tja het is dat ik de inleiding gelezen heb...

Ik krijg hier meer het idee dat je laat zie hoe goed je wel niet zonder zadel en hoofdstel kunt uitstappen(en drafje en galopje).

Je zit maar wat om je heen te teuren. Bent met de teugels aan het ouweh.oeren. benen die alle kanten op gaan. Pony die ook zijn eigen ding aan het doen is. Zweep die alle kanten op gaat.

Daarbij zie ik bij elke wending dan wel volledige druk op de teugels dan wel een overduidelijke hand van de hals,contact met neus(dus ook druk).

Dit heeft helemaal niks met bitloos rijden te maken... bijna iedereen kan dit met een halster en touwtje...

Nienkeee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-08 10:40

Volgens mij heb jij dan een brilletje nodig Nerd
Ik vind het prima als je commentaar geeft, ben niet van suiker, maar dit is gewoon puur belachelijk maken.

Heb in bijna geen enkele wending volledige druk op de teugels, zweep had ik er alleen bij met losrijden en met de galop, maargoed dat heb ik ook al gezegd dus heeft geen nut om dat nog een keer te herhalen..

Zit idd een beetje de knommelen met de teugels, maar dat had ook op een andere manier gezegd kunnen worden

Muuske

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 21:08

Wat leuk om te zien dat op Beekshof nu ook bitloos gereden mag worden.
Ik vind het er niet verkeerd uitzien Nienke.. Knipoog

En waarom zou een paard perse aan de tuigel moeten lopen?
Een paard kan ook ontspannen lopen zonder dat die aan de tuigel is. Lachen

Kitsolu

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 19:56

Ziet er goed uit hoor! Netjes hoe je hem vrijwel zonder teugelhulp rijdt. Zoals al aangegeven is moet je zonder zadel je zit even aanpassen.

Wat ik zo leuk vind...waarom moet het paard persé nageven en verzamelen?
Het gaat in eerste instantie om ontspanning en gewenning. Een beginner of een paard dat je aan het inrijden bent vraag je toch ook niet gelijk om te verzamelenen na te geven? Je moet bitloos (naar mijn mening) niet zien als iets wat je zo ff gauw kan doen en dan de zelfde resultaten verwachten als die je had voordat je bitloos ging rijden. Je schoolt je paard als het ware om.
Daarnaast, elk levend wezen neemt de voor hem/haar makkelijkste houding aan. Als dit een uit elkaar gevallen paard tot gevolg heeft, so be it. Zo vreselijk slecht is het niet voor je paard, hij neemt namelijk als het goed is verschillende houdingen aan tijdens het rijden.

Maar dat was even mijn mening off-topic.

Nienkeee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-08 20:39

Bedankt! (: