Palomino Orchid's Yens @ work!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Puck__

Re: Palomino Orchid's Yens @ work!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-08 14:25

Dankej voor de tips, heb laatst nog aan me instructrice gevraagd hoe zij mijn zadel vond liggen, en die vond het wel goed liggen, zij zij alleen ook dat ik het beter wat naar achteren kon leggen.

Hij is pas zo laat ingereden omdat hij tot zijn zesde, alleen maar op de uiterwaarde langs de lek heeft gelopen en de boer hem eigenlijk voral gebruikte met nog wat andere paarden als grasmaaier Nagelbijten / Gniffelen
Todat ik uit mijn lease pony groeide en weg wou gaan daar van stal ( aangezien ik dacht dat er vorderest geen pony's meer waren)

Maar toen kwam de boer op het idee dat ik wel een van de pony's bij de uiterwaarde mocht inrijden , om te leasen. Toen ben ik gaan kijken en was meteen verliefd op hem Vingers aflikken .
Ik heb hem toen ingereden samen met iemand van stal, die veel verstand van inrijden enzo had.

En na heeel hard werken zijn ze nu hier, en onder tussen hebben me ouders hem voor me gekocht, dus is die echt van mij Haha! .

Aurora3

Re: Palomino Orchid's Yens @ work!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 15:27

Het is eigenlijk al een beetje gezegd, maar ik wil het nog even benadrukken. Om te zorgen dat hij minder zwaar en op de voorhand gaat lopen is het het allerbelangrijkste dat je zijn tempo leert beheersen zonder steeds te moeten trekken.
Jij bepaalt het tempo, al meteen bij het aandraven of wegstappen. Hij moet langzaam lopen, in het tempo dat jij kiest en hij mag uit zichzelf geen pas harder gaat. Gaat ie toch harder, dan maak je even een ophouding. Zorg dat hij weer terug is in jou tempo en laat hem dan weer los. Gaat hij weer harder dan herhaal je dat. Het is heel belangrijk dat je streng en consequent bent.
Als je hem op deze manier rijdt hoef je je paardje niet de hele tijd terug te rijden. Je aanleuning is dan gewoon lekker ontspannen en licht, dat voelt fijn voor je paard. Tot het moment dat hij harder gaat lopen dan jij wilt, dan sluit je even je hand en hou je hem tegen, dat is minder fijn voor hem en hij zal snel leren dat ie gewoon het tempo moet blijven lopen dat jij in je hoofd had.

Suc6 met hem