Blindegeleidepony's...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Loolapelooza

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-03 22:43

Tha_Niekje schreef:
De achterste vrouw op de derde foto is iig niet blind, anders zou ze haar hand niet boven haar ogen houden tegen de zon, lijkt mij

zij is een trainer Knipoog

Lepeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-03 23:37

Die schoenen vind ik nog helemaal niet zo verkeerd, voor niet blindegeleidepaarden zeg maar, zelfs voor je eigen paard zijn ze er ook. Voor een pony met zulke kleine hoefjes is het bijna onmogelijk hoefijzers te maken en ik neem aan dat je als blinde zijnde niet alle weg kunt vermijden dus dan zijn schoenen en goede uitkomst. (of gewoon een blinden geleide hond natuurlijk) Haha!
Ik weet niet of ik nu zo blind zal vertrouwen op mijn shet. Het is een heel lief beest en schrikt niet snel, maar als zon diertje wel een keertje schrikt kent ie zijn eigen krachten niet en sleep je er als blinde mooi achteraan.

minka

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-03 00:32

Op zich is het natuurlijk wel zielig voor die pony's, maar op zich is het niet zieliger voor een pony als voor welk dier dan ook. Ik bedoel een pony hoord misschien in een wei te rollen, maar dan hoord een konijn ook niet een een kooitje, een hond niet in een woonkamer (zonder roedel) en een vis niet in een kleine (ronde) kom! Je hoord ook zo vaak dat mensen absoluut geen paardenvlees eten, want paarden zijn zielig (beetje off topic), maar ik vind koeien, varkens en kippen toch echt ook hele leuke dieren. Ik wil hiermee niet zeggen dat ik voor het trainen ben van paardjes als blindegeleidepaarden, maar er zijn ergere dingen.
En dat van die bonsai kittens is 100% NIET waar, het is een stunt (en een geslaagde) van studenten!!! Als je er meer over wilt weten moet je bij www.google.com zoeken onder bonsaikittens...

Lindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-03 12:10

Ik vind het iig geval achterlijk.
Honden horen in huis,bij de mensen.
Maar laat een paard toch in godsnaam gewoon paard zijn.
Die neem je toch niet mee naar bed Frusty
(vraag me trouwens af of dat wel waar is,want het is gewoon te stom voor woorden,en zo'n beest hoeft zich om te draaien en je hebt een paar hoeven in je gezicht,dus eigenlijk geloof ik het niet eens helemaal)

Lindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-03 12:11

En dat van bonsaikitten is idd ECHT NIET WAAR!

Feetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-03 12:23

Deze heeft al heel erg vaak erop gestaan! En dat met die bonsaikittens is ranzig en bovendien superzielig! En als het niet waar is hoezo hebben ze dan foto's van zo'n diertje in zo'n fles?

Mickey...Slotje??

Lindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-03 12:33

Ze kunnen heel wat met computers,hoor!
Zo'n foto hebben ze zo veranderd dat het echt lijkt.
Hier is idd laatst nog een topic over geweest:

[VMR] "blindegeleidepony's"

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-03 12:47

jamylover schreef:
Dit vind ik walgelijk! Wie trekt er een paard nou SCHOENEN aan en laat hem bij je in bed slapen Misselijk Komop zeg, allemaal lopen ze te zeiken dat je dieren in hun waarde moet laten maar dit Frusty

voor die mensen is het een grote steun....ze hebben het paardje nodig....en het is echt waar...ik heb er een programma over gezien op het nieuws...en ik weet gewoon 99% zeker dat er mensen zijn of zijn geweest die een geleidepaardje hebben....en ik vind het niet stom...

rooslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-03 12:49

HEt paardje lijkt wel nep..en groot knuffeldier!! Of ligt dat aan mij?¿

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-03 12:53

verdiept niemand zich nou in de achterliggende gedachte??
Die beestjes gaan mee naar vliegvelden, winkels etc.. De "schoentjes" zijn ervoor zodat ze niet uitglijden.
Ik geloof niet dat deze beestjes het slecht hebben hoor, en net als met blindegeleide honden zal er vast wel een stenge selectie zijn

[edit]stomme typo[/edit]
Laatst bijgewerkt door LadyMadonna op 16-02-03 12:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-03 12:55

stef schreef:
verdiept niemand zich nou in de achterliggende gedachte??
Die beestjes gaan mee naar vliegvelden, winkels etc.. De "schoentjes" zijn ervoor zodat ze niet uitglijden.
Ik geloof niet dat deze beestjes het slecht hebben hoor, en net als met blindegeleide honden zal er vast wel een stenge zelectie zijn

hier ben ik het helemaal mee eens....

die hebben het echt niet slecht......en deze paarjes zullen heus niet zomaar schoppen!!

Kais

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-03 13:23

Feetje schreef:
Deze heeft al heel erg vaak erop gestaan! En dat met die bonsaikittens is ranzig en bovendien superzielig! En als het niet waar is hoezo hebben ze dan foto's van zo'n diertje in zo'n fles?

Weet je wel hoe lenig een kat is? Hij kan er heus wel eventjes ingaan voor de foto. Ik heb een keer een grote, dikke pers gezien die voor de gein in de visskom kroop. Dat zag er niet uit, maar je had moeten zien hoe makkelijk hij er in en eruit ging. Er zat btw geen ruimte meer in de kom toen de kat erin zat.

Liesje4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-03 13:31

Bonzai kitten= nep
En wat die paardjes betreft, ik denk ook niet dat ze het slecht hebben. En die schoentjes zijn niet bedacht omdat ze het 'zo leuk vonden staan' lijkt me Knipoog
Er werd ook ergens gezegd dat honden in huis horen en paarden niet...zo kan je nog wel even doorgaan, oorspronkelijk horen honden ook niet in huizen, en katten, muizen, cavia's (en uiteindelijk zelfs mensen Haha!) ook niet Knipoog

Nee ik vind het niet echt zielig, hebben die paardjes ook nog es een doel, behalve mooi zijn op een keuring, daar zijn ze tenslotte ook niet voor bedoeld... Knipoog

[edit]hele domme typfout Clown [/edit]

Avanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-03 14:11

Er zijn toch bl;indengeleiden honden dat zijn huisdieren paarden absoluut niet. Ik vind het belachelijk zeg, paarden horen buiten met andere paarden staan niet met mensen....

Myke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-03 16:39

Blindegeleiden paardjes in de USA zijn wel echt. Laatst was er een programma over op National Geographic Channel of Discovery. Kan het mij niet herinneren welk kanaal het was, maar ik heb het gezien. Er was een blinde man die ook een shet als begeleide paard hield. Het paard leefde overigens wel in een paddock in de tuin, geloof ik. Met een ander dier, volgens mij een ezeltje dachtik.
Ik vind overigens niet dat die paardjes in huis horen. Deze man gebruikte zijn shet alleen als hij naar buitenging en een aantal dingen in huis Verward

Lindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-03 16:58

Maar wat voor voordelen heeft een pony dan,vergeleken bij een hond?

Quinzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-03 18:49

Volgens mij is hier nog niet zo lang gelden een topic over geweest. Kan hem alleen even niet vinden wie wel??

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-03 18:53

Quinzy"]
Volgens mij is hier nog niet zo lang gelden een topic over geweest. Kan hem alleen even niet vinden wie wel??
[/quote]

Lezen is ook een kunst...

[quote="Lindy schreef:

Staat een paar reacties naar boven.
beetje blonde bui?? Haha! Haha!

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-03 18:58

Lindy schreef:

De hond kan ongeveer 7 a 8 jaar werken en moet dan wegens ouderdom met pensioen, die minipaardjes kunnen ongeveer 30 jaar oud worden en ook ongeveer tot die leeftijd dit werk blijven doen (tenminste dat hoopt men). Voor veel blinden is het elke keer wennen aan een nieuwe hond reden om niet graag aan een volgende te willen. Ondanks de vrijheid die het ze geeft. Ze moeten nl elke keer zich overgeven aan een hond die duidelijk anders aanvoelt dan de hond die ze hadden leren vertrouwen

Lindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-03 19:08

stef"]
[quote="Quinzy"]Volgens mij is hier nog niet zo lang gelden een topic over geweest. Kan hem alleen even niet vinden wie wel??
[/quote]

Lezen is ook een kunst...

[quote="Lindy schreef:

Staat een paar reacties naar boven.
beetje blonde bui?? Haha! Haha!
[/quote]

Het zoeken was ook niet zo moeilijk,hoor.
Gewoon zoeken op het woord 'blindegeleidepony's' dan is dat het enige topic die er komt te staan.Knipoog
Maar het geeft niet,hoor. Haha!

Solvej

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 23:47

Avanti schreef:
Ben je gek Haha! Dit is niet echt hoor, bij de 1e foto heeft ze de pony is huis nou wie neemt nou een pony in huis Verward
Bij de 2e foto met de lift in denk niet dat een pony met de lift gaat veels te gevaarlijk...
En die laatste is nog gewoon een veulen.

Verder hebben ze simpel weg niet de hersens om zulk moeilijk en ingewikkeld werk te doen, zie je een paard de stoep al zoeken als je zegt zoek stoep die zien ze waarschijnlijk niet eens dit is echt grote onzin hoor.
Ze missen trouwens ook het zicht.

het is HELAAS Boos! Boos! Boos! Boos! Boos! toch echt echt www.guidehorse.com

Anjatjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 09:57

Lindy schreef:

De blindegeleidepony's zijn bv. heel handig voor blinden die alergisch zijn voor honden!

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 11:17

Kais"]
[quote="Cantaor schreef:
En dan moet je voor de gein even kijken op die internet pagina van die BONZAIKITTENS, echt super super zielig...
Hier kan ik nou echt kwaad om worden (als het echt waar is)

Dat is niet echt, de dierenbescherming heeft er ook onderzoek naar gedaan. Het bleek te zijn om mensen wakker te maken mbt dierenleed.
[/quote]

Inderdaad, je hebt gelijk.
ik heb er zelf ook een soort van onderzoek gaan houden.
ik het de dierenbescherming gebeld en gemailt.
ik zal even in het kort uitleggen wat voor antwoord ik kreeg:

- De site is van een japanse student in amerika. Als opdracht voor school hadden ze gekregen: maak een website/advertetie (etc.) waar in je kunt aanduiden tot hoe ver dierenleed tegen woordig gaat.
Al die foto's zijn dus met verschillende truk's en bewerkingen op de computer gemaakt.

Ik ben zelfs gaan proberen of deze site niet van het internet kon. De dierenbescherming vind dat zoiets zo lang mag blijven staan als de eigenaar vind, mits, het echt is natuurlijk.

maar wel een wassig verhaal

sonjabelgium

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 12:47

Avanti schreef:
Ben je gek Haha! Dit is niet echt hoor, bij de 1e foto heeft ze de pony is huis nou wie neemt nou een pony in huis Verward
Bij de 2e foto met de lift in denk niet dat een pony met de lift gaat veels te gevaarlijk...
En die laatste is nog gewoon een veulen.

Verder hebben ze simpel weg niet de hersens om zulk moeilijk en ingewikkeld werk te doen, zie je een paard de stoep al zoeken als je zegt zoek stoep die zien ze waarschijnlijk niet eens dit is echt grote onzin hoor.
Ze missen trouwens ook het zicht.

Op je eerste opmerking ... mijn pony's zijn helemaal geen shetjes, m'n merrie die weg is was 130cm groot, en 'r dochter zal ook rond die maat zitten ... en toch komen/kwamen ze in huis hoor!!! Toen we hier pas woonden waren we nog aan het werk in de slaapkamers, en sliepen we beneden in de living aan het voorraam. M'n merrie was op een mooie zomerdag binnengekomen (dat heb je als je je pony's in de tuin laat lopen), had ze eerst de ontbijtgranen van tafel opgegeten en vervolgens ging mevrouw lekker op de luchtmatras liggen ... Haha! ... klinkt te gek, maar t'is echt waar!!!! Haar dochter is al even bij de hand! Als je niet oplet komt ze zo het huis in lopen ... langsachter binnen, en langs de voordeur terug buiten ... k'heb geen maffe paarden hoor!!! Schijnheilig Gelukkig is m'n tinker iets discreter, hij blijft op een afstandje (nu nog).
Tja ... het was zelfs zo gek dat ik 'r ooit voor m'n huis zag staan grazen terwijl ik verse was aan het wegbrengen was. Dat was schrikken zeg!!! Mevrouw stond er heel COOLTJES bij de smikkelen ... niets aan de hand hoor!! Haha!

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 12:49

oud topic