4 jarige stijgert & bokt....

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

tornado14

Re: 4 jarige stijgert & bokt....

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 21:04

Hay,

Ik heb ook een 4 jarige maar dan een merrie,
In het begin ging alles super maar de laatste tijd begint ze lekker te puberen.
Ze bokt veel en soms rent ze keihard door de bak.
In het begin ging ik er steeds meteen op maar toen was er niks aan de hand.
Ik wil graag een goeie basis hebben bij dr maar ik merk dat ze zich gewoon verveeld en daarom gaat lopen klieren.
Sinds kort doe ik haar voor het rijden eerst longeren en dit gaat stukken beter.
Want als ik na het longeren erop stap is ze al warm gelopen en kunnen we meteen aan het werk.
Veel voltes maken veel slange voltes veel voltes 10 meter vaak van hand veranderen kleine en grote 8en rijden werkt bij mij echt goed tevens moeten ze hier voor meer buigen en zoekt ze ook steeds meer mijn hand op.
Weet niet of je er wat aan hebt maar hoop dat het goed komt met jullie.

nathalie_v

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-08 17:27

trako @ naar buiten gaan met hem is niet mogelijk. Hij schiet dan helemaal in de stress en hou ik hem niet meer (als ik er op zit gaat het nooit goed komen dus liep ik er altijd naast) Dus voor de kar is geen optie. Laatst heb ik met hem voor het eerst (heel laag) gesprongen voor afwisseling dat vind hij heel erg leuk maar ik kan zo ie zo niet elke dag gaan springen Knipoog

Midgie @ nou zo als suleilitha al zegt als hij iets doet wat niet mag krijgt hij echt wel op zijn donder... Knipoog

KiWiKo @ dus wat zen vertoond is dus dominant gedrag naar mij (mensen) toe ?

tornado14 @ zoals je op de vorige blz. kan lezen hou ik hem al heel erg bezig Knipoog

bedankt voor julie reactie's Haha!

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 17:37

Ik heb een vergelijkbaar probleem opgelost door net zo lang in middengalop door de baan te gaan (vooral van de uitgang af) tot hij er geen zin meer in had en dan nog net een beetje langer todat ik overgave kreeg. Daarna was het gezeur grotendeels over. Het blijft opletten, want af en toe komt het ineens weer opzetten.

midgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 18:15

suleilitha schreef:
Midgie, hoezo zien ze je dan niet meer als leider????? Dan heb ik toch al meer dan vijfentwintig jaar dikke fouten gemaakt Haha!
Je mag best even boos worden en dan gelijk gericht hard inkomen, paard heeft behoefte aan duidelijkheid.

Vaak als je boos bent ga je onredelijke dingen vragen, soort van ruzie met het paard zoeken, ik denk dat geduld meer mogelijkheden geeft, zeker bij een jong paard wat nog heel veel niet snapt
Leiders maken geen ruzie , dat doen de gene die lager in rang staan, vaak gaan mensen toch de confrontatie aan en door steeds harder en strenger te worden loop je heel vaak eerder vast.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 18:38

dat stadium ben ik al een jaar of 20 voorbij Lachen Lachen

Hoe kan je nou ruzie maken met iets wat dat hele dingetje niet begrijpt Lachen

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 22:26

Sizzle schreef:
Ik heb een vergelijkbaar probleem opgelost door net zo lang in middengalop door de baan te gaan (vooral van de uitgang af) tot hij er geen zin meer in had en dan nog net een beetje langer todat ik overgave kreeg. Daarna was het gezeur grotendeels over. Het blijft opletten, want af en toe komt het ineens weer opzetten.

werkt idd wel bij veel paarden, maar sommige is niks mee te beginnen zeg Knipoog
(is ie verkocht, blijkt ie nog een hartafwijking te hebben ook... Koe inderdaaaaad... Knipoog )