3-jr. Future (Saros van het Gestelhof), net zadelmak

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Roos_s

Re: 3-jr. Future (Saros van het Gestelhof), net zadelmak

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 21:06

ben ik het niet mee eens broadway, het is ook een jong paard, kunt nog niet gelijk die slapheid trianen lijkt me toch? Daarnaast is het echt niet dramatisch wat het paard doet de laatste foto. Veel jonge paarden doen dat en meer omdat ze moeite met balans hebben en soms geen zin in werken. Maar is niet meteen een teken dat het zadel niet goed ligt.

Daarnaast vind ik het er opzich wel netjes uitzien! Ik zou alleen proberen het neusje er iets meer uit te rijden. Vind het net iets te ver achter de loodlijn zo en dat is ook jammer voor het beeld.Maar dat gaat vast nog wel goedkomen!!

succes nog!

Zitaswoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 21:52

Een Saros, mooi! Hopen dat ze pappie achterna gaat Haha!

Ik ga niet alles herhalen wat hiervoor al is gezegd, daar ben ik het meestal gewoon mee eens Clown
Ik zie geen spanning bij het paard, maar echt ontspanning is ook nog niet te zien, wat normaal is bij zo'n jong ongebalanceerd dier!

Voor wat aan te sterken en balans kan je aan de longe ook voorzichtig balkjes gaan lopen, ook voor de afwisseling...
Gaan wandelen en lange stukken rechtuit zou ook zeer goed zijn, mss als jullie wat meer op elkaar afgestemd zijn en met een rustige bomproof medereiziger?

Goed dat je haar niet onder druk zet om iets te doen, een stuur, een gaspedaal en een rem, dat is alles wat ze momenteel nodig heeft Knipoog

Succes!

Selma204

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 22:10

Probeer wat rechter op te zitten (je valt voorover) en je handen meer te dragen

Ze pakt het volgens mij wel aardig op he Haha!

Veel succes verder samen Lachen

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-08 22:24

Broadway, misschien vertekent het omdat het paard niet 'recht' scheef loopt maar in banaanvorm? Zowel hoofd als achterhand zijn links, paard drukt zich tegen het rechterbeen in. Ik zal aan de longe eens kijken welk achterbeen ze ontlast, heb daar nog niet naar gekeken omdat ik rechtrichtend nog te vergevorderd vond voor ons prille trainingsstadium. Uit mijn hoofd pakt ze meer gewicht rechtsachter Ja maar ik zou morgen nog eens moeten kijken. Het is iig al wel een eind opgelost als ze over een tijdje opzij getikt kan worden, van de rechterkuit af. Wel rij/longeer ik haar liever juist wat lager om haar uit haar 'makkelijke houding', zoals Neonlight het noemde, te halen. Zij zelf vindt het makkelijk, dat hoge en opgekropte dus ik probeer haar waar mogelijk juist omgekeerd te trainen: laag en verlengd. Maar dat is echt nog waar mogelijk, eerste aandachtspunt is nog simpelweg: reactie op de hulp en een mooi constant tempo aanhouden met een actief achterbeen. Eerst daar wat sterker worden en dan verwacht ik dat de aanleuning wel gaat verbeteren.
Ze is natuurlijk nog ontzettend slap, het is een driejarige van al dik 1.70, overbouwd, lange rug, pas net in training. Mocht ik gaan twijfelen bij de rug dan zal ik dat ook zeker laten controleren, ik hou het in gedachten! Ja

Roos, haar neusje moet er idd zeker nog een stuk meer uit. Maar ze vindt het echt heel erg moeilijk om te verlengen in het frame, is bang voor balansverlies. Vandaag ging het met rijden al wat beter na gelongeerd te hebben met slofteugel in de lage lijn zodat het halsstrekken meer aangemoedigd werd aan de longe. Dan kan ze zonder mijn gewicht ervaren waar ik naartoe wil op dit moment. In het rijden had het ook gelijk zijn weerslag, dat ze wat energieker voorwaarts ging en wat meer lengte in de bovenlijn kreeg. Ik hoop dat ze die tendens voortzet zodat ze erachter komt dat ze niet omvalt als ze zich wat langer maakt naar beneden Clown

Sleepingrose bedankt voor de tips, maar de punten die je noemde doe ik juist bewust Bloos Juist omdat het tempo zo varieert zit ik iets naar voren, dan is het makkelijker op te vangen en belast ik haar rug niet als ze ineens versnelt en ik niet op tijd mee zou zijn. De handen zijn laag aan het zadel omdat het paard ook nog laag ingesteld moet zijn (de handen gaan hoger als het paard opgericht wordt maar dat moet ze nu nog helemaal niet zijn, tot haar grote spijt Haha! ) en omdat ik daar minder makkelijk ga flubberen met mijn handen als ze er ineens aan trekt door tegen de hand te gaan, te duiken, of ze opzij te trekken. Ze doet het al wel goed voor zo'n puppy, vind ik ook! Ze doet echt elke keer opnieuw haar best om het goede te doen en dat is heerlijk rijden. Bedankt voor je reactie!

Zita ben je Sarosfan? Knipoog
Balkjeslopen is een goed idee, dat zal haar goed doen denk ik, voor haar rug, haar balans en haar beentechniek Ja Pas heb ik haar al eens laten vrijspringen maar dat was geloof ik haar ding niet zo, ondanks de springgerichte moederlijn. Ik wil ook zeker met haar naar buiten toe op termijn, maar het is zo'n ritselig dier af en toe dat ik wel graag wil dat ik haar iig onder controle heb, ook met oog op de veiligheid van het andere verkeer. Misschien dat ik eens een stalgenoot meevraag om naar de bossen in Herentals te gaan, dat is niet zo ver en daar maakt het wat minder uit als ze ineens aan de kletter gaat dan wanneer ze dat bij ons op de boerenweggetjes met om de 500 m een traktor doet. Maar goed, ook maar niet in het weekend want dan stikt het ook weer van de wandelaars en fietsers Clown

Misschien dat ik van het weekend nog wat foto's kan laten maken en dat jullie vooruitgang zien. Op stal zagen ze wel vooruitgang, ik kreeg gelijk uitnodigingen voor concoursen hahahaha. Heb dat nog maar even afgeslagen Nagelbijten / Gniffelen

Zitaswoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 08:01

Jep ik ben wel een Sarosfan!
Moest in een merrie en veel geld hebben, ik wist het wel! Helaas, geen merrie, niet veel geld Clown

In Zandvliet kan je ook heerlijk wandelen, zonder ook maar 1 stukje baan tegen te komen... En daar ligt het bijna altijd goed en droog Haha!

In de toekomst zou af en toe een sprongetje haar ook wel eens goed doen denk ik, maar daar moet je nu nog niet aan denken, als ze nog niet weet dat ze 4 benen heeft Clown

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-08 15:41

Momenteel is ze...eh... niet de grootste springcrack Haha! Het zal wel beteren eer ze meer balans heeft ja Vork

broadway

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 19:48

roos_s ik heb niet gezegd dat het zadel niet goed is....wel dat het zadel scheef gaat ,zodra ze zich uitdrukt naar rechts-achter .....

Urielle, je bent heel bewust bezig, prima.....uit je antwoorden kun je lezen dat je er wel goed over nadenkt !
Het komt vast wel goed met jullie, blijf bewust bezig met het rechtrichten.....moeilijk doen in scheve houding is jezelf en je paard tegenwerken, geef hem wat meer tijd in tempo's, rechte lijnen en afwisselend voltewerk tot hij het goed overheveld naar links.......

Rijan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 09:28

heey rif die laatste foto kan ook zijn dat ze de spieren gaat voelen Knipoog
wodette had dat ook en ging dan schudden want dan kon ze gelijk ontspannen.
ik tog proberen om lang en laag te rijden Knipoog veder ziet het er goed uit Knipoog

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-08 10:08

Kan zoiets idd wel zijn Rijan_ Ja Alleen Future schudt niet, die rukt gewoon alle teugels los.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 13:57

Moderatoropmerking:
Reactie die niet aan de nieuwe regels van HAW voldoet verwijderd.