Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Robijntjah schreef:je hebt in de klassieke dressuur verschillende stromingen Wij maken het paard iid niet vanaf de grond sterk! Natuurlijk doe ik wel grondwerk met haar, maar niet in zoverre dat ik er niet op ga zitten
Bubsj schreef:Ik snap helemaal dat je hem nog niet compleet wil aanpassen, verwachtig is natuurlijk dat ze nog een stuk breder wordt, maar ik denk dat je er toch wel iets aan moet veranderen, voor je eigen houding, en voor robijntje, want als jij straks wel recht zit moet zij weer helemaal opnieuw haar balans leren vinden. Overleg eens met je zadelmaker wat de opties zijn, en anders toch iets aan je boom sleutelen, dat maakt het voor jullie beiden makkelijker.
Wildgirl schreef:Nou, aan je setje en bijpassende kleding zal het niet liggen denk ik...
Verder ga ik toch wel een beetje mee met eerder gegeven commentaar; ik vind het klassieke ver te zoeken.
Ik herinner me commentaar van mezelf op een les van neroo, waarbij jij de instructrice bent.
Toen had ik er al mijn twijfels bij en die worden nu helaas bevestigd.
Misschien is het slim om vóórdat je foto's op bokt zet, je jezelf te realiseren dat dit niet een echt fijn visitekaartje is voor je werkzaamheden als instructeur.
Jibbel schreef:Wat ziet dit er al fijn uit zeg! Heerlijk ontspannen en niks geen gepluk en getrek! Super!
Let erop dat je je handen iets hoger houdt, daardoor ga je zelf ook fierder op je paard zitten. Nu vallen je schouders wat naar voren wat een 'ingezakt' beeld geeft. En probeer je tenen ook niet te ver naar buiten te draaien, handigheidje hierin is je bovenbeen en knie meer aan te sluiten aan het zadel, dan draai je automatisch je voet.
Verder ga zo door! Ben benieuwd hoe dit dier zich gaat ontwikkelen!
Nouvel schreef:Ja, een dikke pad scheelt inderdaad ook al een heel stuk.
Bontje als tussenoplossing vind ik zelf ook niet zo verkeerd, als het je even op weg kan helpen...
Bij Fifi heb ik het ook zo geprobeerd, maar dat was iets te positief ingeschat, die is nooit in dat zadel gegroeid...
Wildgirl schreef:Nou, inlezen is denk ik niet nodig al is een mens natuurlijk nooit te oud om te leren...
Wat mij verbaast is dat jij, als collega instructrice, op praktisch iedere foto uit balans zit en dat nog wel op een jong paard die zélf nog niet eens in balans kan blijven!
Dat er op gelet wordt door je instructrice is mooi maar dit soort dingen dien je te beheersen vóórdat je paarden gaat inrijden.
Maargoed, wellicht vinden veel toekomstige lessers van jou dit geen enkel probleem omdat ze waarschijnlijk zelf niet beter weten.
En zo blijft het niveau van de klassieke dressuur in nederland laag, jammer.
Ukkie_Cathy schreef:Over de vraag hoe klassieke dressuur wordt ingevuld door de ruiters die het uitoefenen, kan nog eeuwen gediscussieerd worden...![]()
Over de foto's: recht maken is zeker erg belangrijk en dat lukt je, voor zover je dat met zo'n jong ding goed kan beoordelen prima. Probeer alleen wat meer je schouders ter hoogte van je heupen te houden, niet "boven" je knieen gaan rijden..
Succes verder!
Wendy schreef:Eigenlijk vind ik het niet echt een prettig beeld zo. Ik zou dit idd niet echt een visitekaartje vinden van een evt instructrice. Je paard is wel heel arm bespierd en is dus echt nog niet in staat om jou op een verantwoorde manier te dragen. Ook het zadelverhaal word ik niet echt vrolijk van.
Verder zie ik een paard in 2 delen: voorkant en achterkant. Waarschijnlijk weet ze niet eens dat ze een achterkant heeft, want de rug en de buik doen niks. Ik zou denk ik eerst, zoals al eerder aangegeven, proberen je paard vanaf de grond correct te laten lopen voordat je er op klimt.
Want jullie hebben echt de potentie om een leuke combinatie te worden
Tat_jana schreef:ik weet niet of ik het goed zie en of je je zadel heb na laten kijken.
maar zo op de foo zie ik dat jij erg naar voren hangt omdat je zadel aan de achterkant veelte hoog licht.
het midden van je zadel is niet meer het midden als je begrijpt wat ik bedoel.
let op dit kan dus foto moment zijn.
verder zijn jullie na je vorige topic lekker vooruit gegaan