[AC] Robijn (fries x kwpn) @ klassieke dressuur!

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

o0eefje0o

Re: Robijn (fries x kwpn) @ klassieke dressuur!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 12:50

ten eerste heel erg mooi paard om te zien ben spontaan verliefd!
je setje is super ook met jou kleding erbij echt leuk zo op de foto's

ik vind het er super uit zien voor een paard wat nog niet zo lang onder het zadel is het ziet er heel vriendelijk uit en verder waar je zelf op moet letten weet je al het na voren vallen.

succes samen

Symphonic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 12:52

Het lijkt inderdaad of dat voorover kukelen deels door je zadel komt. Voor de tijd dat je met Robijn rijdt ziet het er echt niet zo verkeerd uit, en die achterhand is een kwestie van trainen. Veel voltes, wendingen en overgangen rijden, dan komt het wel goed. Probeer je hakken iets meer uit te drukken (misschien beugels een gaatje korter?)

SorayaDL

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 13:49

Robijntjah schreef:
je hebt in de klassieke dressuur verschillende stromingen Wij maken het paard iid niet vanaf de grond sterk! Natuurlijk doe ik wel grondwerk met haar, maar niet in zoverre dat ik er niet op ga zitten

Bubsj schreef:
Ik snap helemaal dat je hem nog niet compleet wil aanpassen, verwachtig is natuurlijk dat ze nog een stuk breder wordt, maar ik denk dat je er toch wel iets aan moet veranderen, voor je eigen houding, en voor robijntje, want als jij straks wel recht zit moet zij weer helemaal opnieuw haar balans leren vinden. Overleg eens met je zadelmaker wat de opties zijn, en anders toch iets aan je boom sleutelen, dat maakt het voor jullie beiden makkelijker.

Klopt idd dat er tegenwoordig veel verschillende stromingen zijn. Maar één ding hierin staat wel centraal en dat is op een verantwoorde en ontspannen manier het paard sterker maken. En persoonlijk vind ik het jammer dat je met zo'n zadel, die jou al ontzettend tegenwerkt, gaat trainen met je paard. Als jij je houding zelf al niet goed kan controleren, dan werk je je paard tegen en maak je het moeilijker voor beiden. Vind ik volgens de klassieke manier dus niet verantwoord en ik zou er wel wat aan veranderen aan dat zadel of voor een ander alternatief op zoek gaan die mee kan groeien met je paard en waar jij ook een goede houding aan kan meten.

Voor de rest vind ik het, in vergelijking met je andere topic, al stukken beter gaan. Er zit meer ontspanning in, ze loopt stukken beter.
Denk wel dat je paard het getroffen heeft met jou en dat ze heel wat opknapt. Ben benieuwd naar foto's volgend jaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 15:21

Dankjewel!

Het voorover kukelen komt niet door het zadel, op mijn vorige verzorgpaard was mijn zadel aangemeten, en daar had ik het nog veel erger Clown

SorayaDL: Dankjewel voor je compliment, echt heel fijn!
En over het zadel, zoals al eerder genoemd heb ik alweer een afspraak staan met de zadelmaker Clown

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 15:33

mocht je zadel echt nog iets te wijd zijn zal ze daar best ingroeien als ze meer bespierd raakt door het werk, in de tussentijd kun je het evt. iets tegemoet komen met een bontje, dan ligt je zadel misschien iets meer in balans, maar dat is een kwestie van uitproberen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 15:34

Bedankt Ellis! Maar een bontje ben ik echt niet kapot van Nagelbijten / Gniffelen
Ik rijdt al met hele dikke pads, dat gaat ook al stukken beter! En het ligt al veeeel beter dan een maand geleden Clown

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 15:37

Ja, een dikke pad scheelt inderdaad ook al een heel stuk.
Bontje als tussenoplossing vind ik zelf ook niet zo verkeerd, als het je even op weg kan helpen...

Bij Fifi heb ik het ook zo geprobeerd, maar dat was iets te positief ingeschat, die is nooit in dat zadel gegroeid... Clown

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 15:39

Wat ziet dit er al fijn uit zeg! Heerlijk ontspannen en niks geen gepluk en getrek! Super!

Let erop dat je je handen iets hoger houdt, daardoor ga je zelf ook fierder op je paard zitten. Nu vallen je schouders wat naar voren wat een 'ingezakt' beeld geeft. En probeer je tenen ook niet te ver naar buiten te draaien, handigheidje hierin is je bovenbeen en knie meer aan te sluiten aan het zadel, dan draai je automatisch je voet.

Verder ga zo door! Ben benieuwd hoe dit dier zich gaat ontwikkelen!

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 15:46

Nou, aan je setje en bijpassende kleding zal het niet liggen denk ik...
Verder ga ik toch wel een beetje mee met eerder gegeven commentaar; ik vind het klassieke ver te zoeken.
Ik herinner me commentaar van mezelf op een les van neroo, waarbij jij de instructrice bent.
Toen had ik er al mijn twijfels bij en die worden nu helaas bevestigd.
Misschien is het slim om vóórdat je foto's op bokt zet, je jezelf te realiseren dat dit niet een echt fijn visitekaartje is voor je werkzaamheden als instructeur.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 15:50

Wildgirl schreef:
Nou, aan je setje en bijpassende kleding zal het niet liggen denk ik...
Verder ga ik toch wel een beetje mee met eerder gegeven commentaar; ik vind het klassieke ver te zoeken.
Ik herinner me commentaar van mezelf op een les van neroo, waarbij jij de instructrice bent.
Toen had ik er al mijn twijfels bij en die worden nu helaas bevestigd.
Misschien is het slim om vóórdat je foto's op bokt zet, je jezelf te realiseren dat dit niet een echt fijn visitekaartje is voor je werkzaamheden als instructeur.

Tjah, het is maar net hoe iedereen er naar kijkt! Krijg toch zeer uiteenlopende reacties, en al pb's of ik tijd heb om les te geven Clown

Als jij het klassieke ver te zoeken vind, ben ik benieuwd welke stroming jij van het klassieke kent?
Want je hebt: Duits, Frans, Spaans, Hogeschool Clown

En allemaal anders!
Alles!

Dus lees je alsjeblieft een beetje in!

Verder bedankt voor de complimenten over het setje Knipoog

Jibbel schreef:
Wat ziet dit er al fijn uit zeg! Heerlijk ontspannen en niks geen gepluk en getrek! Super!

Let erop dat je je handen iets hoger houdt, daardoor ga je zelf ook fierder op je paard zitten. Nu vallen je schouders wat naar voren wat een 'ingezakt' beeld geeft. En probeer je tenen ook niet te ver naar buiten te draaien, handigheidje hierin is je bovenbeen en knie meer aan te sluiten aan het zadel, dan draai je automatisch je voet.

Verder ga zo door! Ben benieuwd hoe dit dier zich gaat ontwikkelen!

Dankjewel, ook voor de tip!

Nouvel schreef:
Ja, een dikke pad scheelt inderdaad ook al een heel stuk.
Bontje als tussenoplossing vind ik zelf ook niet zo verkeerd, als het je even op weg kan helpen...

Bij Fifi heb ik het ook zo geprobeerd, maar dat was iets te positief ingeschat, die is nooit in dat zadel gegroeid... Clown

Gelukkig is mijn zadel niet zo heel wijd en moet robijn nog wel flink wat aankomen van mij! Ik persoonlijk heb heeeele slechte ervaringen met bontjes eigenlijk Bloos

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 15:55

Nou, inlezen is denk ik niet nodig al is een mens natuurlijk nooit te oud om te leren...
Wat mij verbaast is dat jij, als collega instructrice, op praktisch iedere foto uit balans zit en dat nog wel op een jong paard die zélf nog niet eens in balans kan blijven!
Dat er op gelet wordt door je instructrice is mooi maar dit soort dingen dien je te beheersen vóórdat je paarden gaat inrijden.
Maargoed, wellicht vinden veel toekomstige lessers van jou dit geen enkel probleem omdat ze waarschijnlijk zelf niet beter weten.
En zo blijft het niveau van de klassieke dressuur in nederland laag, jammer.

Ukkie_Cathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 15:56

Over de vraag hoe klassieke dressuur wordt ingevuld door de ruiters die het uitoefenen, kan nog eeuwen gediscussieerd worden... Slapen

Over de foto's: recht maken is zeker erg belangrijk en dat lukt je, voor zover je dat met zo'n jong ding goed kan beoordelen prima. Probeer alleen wat meer je schouders ter hoogte van je heupen te houden, niet "boven" je knieen gaan rijden..

Succes verder!

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 15:56

Eigenlijk vind ik het niet echt een prettig beeld zo. Ik zou dit idd niet echt een visitekaartje vinden van een evt instructrice. Je paard is wel heel arm bespierd en is dus echt nog niet in staat om jou op een verantwoorde manier te dragen. Ook het zadelverhaal word ik niet echt vrolijk van.
Verder zie ik een paard in 2 delen: voorkant en achterkant. Waarschijnlijk weet ze niet eens dat ze een achterkant heeft, want de rug en de buik doen niks. Ik zou denk ik eerst, zoals al eerder aangegeven, proberen je paard vanaf de grond correct te laten lopen voordat je er op klimt.
Want jullie hebben echt de potentie om een leuke combinatie te worden Ja

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 16:02

ik weet niet of ik het goed zie en of je je zadel heb na laten kijken.
maar zo op de foo zie ik dat jij erg naar voren hangt omdat je zadel aan de achterkant veelte hoog licht.
het midden van je zadel is niet meer het midden als je begrijpt wat ik bedoel.
let op dit kan dus foto moment zijn Lachen .

verder zijn jullie na je vorige topic lekker vooruit gegaan Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 16:07

Wildgirl schreef:
Nou, inlezen is denk ik niet nodig al is een mens natuurlijk nooit te oud om te leren...
Wat mij verbaast is dat jij, als collega instructrice, op praktisch iedere foto uit balans zit en dat nog wel op een jong paard die zélf nog niet eens in balans kan blijven!
Dat er op gelet wordt door je instructrice is mooi maar dit soort dingen dien je te beheersen vóórdat je paarden gaat inrijden.
Maargoed, wellicht vinden veel toekomstige lessers van jou dit geen enkel probleem omdat ze waarschijnlijk zelf niet beter weten.
En zo blijft het niveau van de klassieke dressuur in nederland laag, jammer.

Instructeur Knipoog
Uit balans, tjah, dat gevoel moet ontwikkeld worden, en dat kan prima zijn op een ingeleerd paard, wat lekker constant in tempo en aanleuning loopt, maar wat minder op een jong paard MET verleden!

En ik ga toch ook niets roepen over jouw lesgeefkunnen? Beeeetje laag bij de grond, helaas!

Ukkie_Cathy schreef:
Over de vraag hoe klassieke dressuur wordt ingevuld door de ruiters die het uitoefenen, kan nog eeuwen gediscussieerd worden... Slapen

Over de foto's: recht maken is zeker erg belangrijk en dat lukt je, voor zover je dat met zo'n jong ding goed kan beoordelen prima. Probeer alleen wat meer je schouders ter hoogte van je heupen te houden, niet "boven" je knieen gaan rijden..

Succes verder!

Schouders heb je helemaal gelijk in, helaas heb ik echter ook een dubbele scoliose in mijn rug, en iedere cm die ik win is er al weer 1 Haha!

Wendy schreef:
Eigenlijk vind ik het niet echt een prettig beeld zo. Ik zou dit idd niet echt een visitekaartje vinden van een evt instructrice. Je paard is wel heel arm bespierd en is dus echt nog niet in staat om jou op een verantwoorde manier te dragen. Ook het zadelverhaal word ik niet echt vrolijk van.
Verder zie ik een paard in 2 delen: voorkant en achterkant. Waarschijnlijk weet ze niet eens dat ze een achterkant heeft, want de rug en de buik doen niks. Ik zou denk ik eerst, zoals al eerder aangegeven, proberen je paard vanaf de grond correct te laten lopen voordat je er op klimt.
Want jullie hebben echt de potentie om een leuke combinatie te worden Ja

Ik denk dat dat persoonlijk is!
Mijn paard is idd arm bespierd, daar ben ik me heel erg van bewust! Daarom rijd ik nog niet meer dan 20 min/ half uur per keer en dat 3 keer in de week!
Paard in 2 delen, tjah, we zijn 2 maanden bezig, wat wil je? Achterhand gebruik werk je naartoe, en dat is er zomaar ineens!

Over het grondwerken nogmaals, dat doe ik aan de longe, zowiezo altijd voor ik erop stap, zodat haar rug mooi los is, en daarnaast nog 1 keer in de week een half uur zo! (zonder bijzet overigens), maar gewoon door middel van contact teugel, lengtebuiging, impuls, haar zover te krijgen dat ze haar rug loslaat!

Tat_jana schreef:
ik weet niet of ik het goed zie en of je je zadel heb na laten kijken.
maar zo op de foo zie ik dat jij erg naar voren hangt omdat je zadel aan de achterkant veelte hoog licht.
het midden van je zadel is niet meer het midden als je begrijpt wat ik bedoel.
let op dit kan dus foto moment zijn Lachen .

verder zijn jullie na je vorige topic lekker vooruit gegaan Lachen

Lees het topic eens door Knipoog Zoals je ziet heb ik al 3 keer vermeld dat een afspraak met de zadelmaker staat!

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 16:09

ik had dus mn post aangepast tot bokt er uitvloog Knipoog
je zou misschien een iets aardiger berichtje terug kunnen sturen..
want ik zit je echt niet te pesten hoor Knipoog

maar zand erover Lachen
Laatst bijgewerkt door Tat_jana op 11-11-08 16:10, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 16:10

Ah okey Nagelbijten / Gniffelen

Axel_Valerie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 16:19

Hoooow wat een drama, had ik zo'n leuk bericht gemaakt heb ik een foutmelding!
Nog een keertje.
Ik vind het er wel wat rommelig uitzien. Maar dat kan je natuurlijk verwachten bij een paard dat
zo kort onder het zadel is. Ik vind wel dat je het paard heel mooi zijn eigen contact laat zoeken
en lekker zelf laat lopen. Ik heb zelf gereden op een fries die deze problemen met de achterhand
ook hanteerde. Mijn instructrice en ik hebben daarom onwijs hard gewerkt aan het voltes en achtjes
rijden op je been. Dit doet wonderen voor de achterhand mits je je eigen buitenbeen niet vergeet.
Misschien kun je dat proberen?
Verder vind ik jullie onwijs leuk samen!
Ik vind het ook niet nodig om allerlei dingen over je houding en je zadel te zeggen
die toch al 100 keer zijn gezegd! Haha! Haha!
Heel erg veel succes (jullie zijn al een heel eind)!
Geniet lekker van je paard!

Groetjes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 16:21

Bedankt Lachen
Voltes en achtjes rijd ik al ontzettend veel, en dit gaat echt super!

Bedankt iig!

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 16:21

hey jolijn!

Robijn loopt er ontspannen bij! Jullie zijn rustig op een goede manier bezig!
Hopelijk slaat het voer snel aan en komen er wat kilootjes bij!

Axel_Valerie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 16:27

Okee blijf volhouden het werkt echt ook al is het best zwaar om vol te houden!! Haha!
Succes!

_PassoaJus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 16:50

Netjes Jolijn!! Jullie groeien echt, en dat setje staat er perfectos bij!

Gewoon lekker doorgaan zoals het gaat! Lachen

chance

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 17:10

jolijn en robijn Lovers

Het ziet er al een heel stuk beter uit als je 1e topic.Ze loopt al veel goede stukken nageeflijk. En die achterhand komt wel goed Knipoog
Van je zadel weet je dat hij niet helemaal goed ligt. Maar dat wordt binnenkort opgelost zij je laatst.
Verders heb ik geen commentaar. Knipoog

Fleming

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 18:04

Wanneer hij zo uit de galop valt, ben daar dan goed op voorbereid. Zodat je hem direct netjes terug kunt nemen en in de volgende hoek, met rust, opnieuw kunt aanspringen. Zo duurt het te lang en moet je weer van voren af aan beginnen. Op de betreffende foto heeft hij trouwens een goede achterhand, hij kan het wel! Dit laatste zeg ik wegens het commentaar van de zwakbespierde achterhand. Het is een mooi paard. Lachen Succes ermee!

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 18:15

Ik mis gevoelsmatig iets ondersteunends, vooral vanuit jouw been. Ik zie nergens een paard wat richting de aanleuning gereden wordt. De foto waarop het paard terugvalt is typerend hiervoor: Het paard valt helemaal uit elkaar (foto is volgens mij echt voordelig gemaakt op een goed moment), strenge binnenhand, buitenhand bied geen ondersteuning...Had je je paard rechtgericht en met meer schwung en aanleuning gereden had je dit kunnen voorkomen.

Ik vind wel dat je lekker bezig bent, maar ik denk dat alle porblemen veroorzaakt worden door jouw zit, houding en hulpen. Ga daar mee aan het werk! Dan komen jullie er wel!

Het ziet er allemaal lekker ongedwongen uit, dat vind ik een plus.

Voor de rest had je paardje naar mijn mening/smaak ietsiepitsie voller gemogen, maar tis nog een jong ding, moet allemaal nog komen natuurlijk...!

Veel succes ermee!
Laatst bijgewerkt door Adil op 11-11-08 18:18, in het totaal 1 keer bewerkt