Zo ontzettend trots op mn ventje.. @ Cross

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

JulienSVU

Re: Zo ontzettend trots op mn ventje.. @ Cross

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 08:58

Zo zeg dat ziet er echt super uit!!
Wat een gave foto's!! Je kan zien dat jullie beide er veel plezier in hebben!

Michh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 10:31

Ik vind het gewoonweg echt dom van je dat je zonder cap rijd met cross. Knipoog
Vooral als je paard nog onervaren is.
Met dressuur is het heel wat anders, maar cross.
Voor de rest ziet het er wel netjes en leuk uit.
Leuk paardje, kan leuk springen. Lachen

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 10:39

Gave foto's hoor! Ik zou ook zelf een cap dragen en mn paard goede cross beschermers maar dat was al gezegd.

Ik vind het superleuk om eens een paar foto's te zien van de mosten, ik wil daar zelf ook al zo lang zo graag naar toe! Ik sta met mn paard bij Breda in de buurt, hoe ver zou dat rijden zijn met de trailer? En zijn er veel lage hindernissen?

powerzoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 11:00

mag ik vragen waar dit is? Het ziet er trouwens leuk uit

ellentje94

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 21:36

erg mooie foto's
op de cap is er ondertussen al veel commentaar gegeven dus dat zal ik maar laten
voor de rest vind ik dat je misschien je sporen uit moest doen op sommige foto's lijkt het dat ermee in zijn buik zit
en ik weet het niet zeker, maar is je zadel wel groot genoeg (voor jou)?

Bitterbal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-08 22:08

DinkeyGirl schreef:
Gave foto's hoor! Ik zou ook zelf een cap dragen en mn paard goede cross beschermers maar dat was al gezegd.

Ik vind het superleuk om eens een paar foto's te zien van de mosten, ik wil daar zelf ook al zo lang zo graag naar toe! Ik sta met mn paard bij Breda in de buurt, hoe ver zou dat rijden zijn met de trailer? En zijn er veel lage hindernissen?

Hij had peeskappen aan, normaal gezien is dat voor mijn idee genoeg... maar ieder zal zo daar zn mening over hebben... je moet dit ook niet zien als dat we echt gecrosst hebben, gewoon rustig stappen kwamen we een leuke hindernis tegen sprongen we erover... uiteraard ook tussendoor gedraaft enz, maar niet echt rond gecrosst verder..

Er staan redelijk wat lage hindernissen hoor, ik heb er wel plezier gehad in ieder geval Lachen Vanaf Breda zou ik het niet weten, maar wij zijn zeker 2 uur zoet geweest, en waren eigenlijk nog niet uitgekeken maar vonden het Meer dan genoeg voor Rolando...

@Ajooh: Om eerlijk te zijn, ik Heb niet eens een setje, en dat hou ik ook graag zo.. hoewel.. ik zoek nog wel feloranje bandages haha... maar dat zal dan ook mn enige setje zijn.. net of mijn paard daar Iets van merkt..

@Knabbelgirl: Merci Lachen We hebben gewoon een hoop lol gehad en dáárom wilde ik de foto's delen met bokt. Ik heb al dit commentaar zien aankomen, en t kan me niks schelen om eerlijk te zijn... ik heb lol gehad samen met mijn paardje Lachen en dat is het belangrijkste...

levine

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 22:11

Cap vind ik dom maar jou keuze natuurlijk, wat ik me dan wel af vraag hea, waarom doe je hem bij inrijden dan wel op en daarna niet meer, die logica zie ik niet Blond Verder ziet het er leuk uit, hij lijkt er echt plezier in te hebben (en jij ook trouwens Knipoog )

Bitterbal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-08 00:14

Omdat ik hem in principe overal op wilde houden... maar toen ik de foto's terugzag... sja en we wilden alleen kleine sprongetjes maken dus ik dacht zet m af...
Achteraf gezien niet zo slim... maar het is gebeurd Knipoog Hij was braaf en ik leef nog..

Franciska15

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 10:59

Erg leuke foto's, paard heeft er ook veel plezier in zo te zien.
Ik heb een klein puntje van commentaar: Ga alsjeblieft met dat dier springen Tong uitsteken
Hij heeft er zo veel zin in, en vind het, aan de foto's te zien erg leuk. Tevens zet ie dan misschien soms wat vroeg af, maar hij springt super!

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 11:07

Ziet er erg leuk uit, paardje heeft er lol in en de ruiter net zo. Vind je houding redelijk goed, paar kleine aandachtspuntjes maar dan zou je eigenlijk crossles met hem moeten nemen (doen!!) .
Cap vind ik schandalig (tsja, het eerste wat opvalt, daardoor leid je juist de aandacht af van de gave foto's)
Fijn dat hij het water in ging, gooide hij je er dan vroeger af in de buurt van het water? Wat deed hij dan?

Bitterbal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-08 22:04

@Franciska: Bedankt voor het complimentje. Het is een echte springer, voor hij kreupel werd durfde ik nooit zo goed. Sinds dat hij terug goed is ben ik eigenlijk in de les gaan springen met hem. En vanavond weer les gehad. Hij doet het zoo braaf! En vind het hardstikke leuk. Ik moet hier en daar nog wat wennen enz, maar komt helemaal goed Lachen

@Bonita_Bon: Misschien dat ik later nog wel crossles met hem ga nemen, maar ik vind die sprongen maar eng, dit ging nog wel, maar ik heb daar ook sprongen zien staan die ik nooit zou durven springen haha..
Als ik hem dwong in het water te gaan (dus door been te geven) begon hij te trappen, ofwel te bokken en stijgeren... ik ben een aantal keer afgestapt, dan trekt hij de teugels uit je handen door te gaan stijgeren en weg istie... kun je hem mooi gaan zoeken ergens...
Ik heb hem ook laten vasthouden door iemand anders, maar ook dan stijgerde hij of klauwde hij met zn voorbenen...
Zondag bleef het gelukkig alleen bij trappen naar mn been en wat zenuwachtig heen en weer lopen, maar uiteindelijk ging hij wel...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 16:24

Hee grappig! Daar heb ik ook een paar keer een crosstraining gedaan, mooi he! Tong uitsteken Kan er heel fijn rijden!

Ik wist niet dat de recreatievijver de mosten ook werd opengestelt voor paarden?

Commentaar cap op! Zeker wel zo veilig. Ik baalde eigenlijk wel toen ik op de eerste foto's wel een cap zag maar op de foto's waarbij je die hindernisjes ging springen hem niet meer op heb. Ookal zijn het niet de hefige hindernisjes, een ongeluk zit in een klein hoekje!
Je houding is keurig zeg! Ga er sgw mee starten!

HorsesWoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 10:42

Ziet er leuk uit , mooi paard.
Volgens mij zou het jullie veel helpen om ook eens dresuur te gaan doen , want dat is tenslote de basis.
Volgens mij mag je ook nog wel wat meer meegeven , op de laatste foto lijkt het alsof je niet goed meegeeft , maar dat kan aan mij liggen!
Suc6

Nietactief1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 10:56

Allereerst super leuk paardje !! Haha! Goed dat ie der weer bovenop is gekomen !
Ik denk alleen dat je soms wat meer moet meezitten, maar jah met zo'n enthousiast paard wordt dat moeilijk als ie zo vroeg springt Nagelbijten / Gniffelen . Ik vind het er eigenlijk super uit zien !

Ann_Pam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 16:39

Ziet er leuk uit Haha!

Lizaa__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 17:08

Ziet er netjes uit hoor Knipoog
Super leuk Haha!

Groetjeees

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 19:21

op foto 6 heeft je paard volgens mij zijn tong over het bit Knipoog

Zwaantje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 17:20

he mieke leuke foto's Lachen ben blij voor jullie dat jullie weer lekker kunnen rijden Ja
heb van je nicht gehoort dat die lekker 2 weekjes bij tasja gestaan had : ben blij dat het weer goed gaat Lachen

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 19:47

Leuk paard! En hij springt ook niet verkeerd. Hij vindt het iig leuk! Misschien moet je volgend jaar eens officieel gaan crossen!

Over de helm viel me ook meteen op, maar goed je geeft het zelf al aan.... Ik cross al een aantal jaar en met mijn vorige paard op M nivo, maar ik durf niet eens een boomstam te springen zonder helm. Soms gaat het mis op de stomste hindernisjes, zeker met onervaren paarden.

lijntje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 19:57

Leuk paard! wat een enthousiasme straalt hij af! leuk om te zien.

wel zie je dat jij nog niet zo ervaren bent, wat wankel in je zadel, ene keer lig je op zijn hals, andere keer ben je achter. en je zoekt nog veel steun aan je teugels (misschien ook daarom dat hij wat tong problemen heeft, of een mede oorzaak) ik zou als ik jou was heel veel aan je houding gaan werken, met kleine sprongetjes. doe desnoods een beugelriem om zijn hals, om daarnaa steun te houden.

verder nogmaals leuk beest!

Bitterbal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-08 21:41

Bedankt voor alle reakties weer!
Ik rijd normaal gezien alleen dressuur met hem...
Zn tong gaat niet over het bit, hij blijft eronder liggen maar hij zet zn kaken scheef op elkaar en dan gooit hij zn tong buiten... Dat is iets waar we al hard op oefenen om hem binnen te houden, en de ene keer gaat dat ebter dan de andere keer..
Lijntje: Dat kan ik wel eens proberen, máár als hij zo enthousiast word en te vroeg springt, dan kan je houding ook niet altijd goed blijven... maar ik werk er zeker aan door ook veel zonder beugels e.d. te rijden en zonder zadel..
Maargoed.... na al die maanden niet rijden is alles nog een beetje wennen en wie weet nog nieuwe foto's als we weer wat verder zijn in de trainingen...

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 21:54

Ik vind het echt gewéldige foto's, heel fijn om naar te kijken, super!

En over je cap en BP, ach... ieder zo het zijne. Mijn paard rij ik met cap en BP in de bak en als ik met m'n pony naar buiten ga dan gooi ik alles af. Je moet doen waar je jezelf goed bij voelt Lachen

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 22:16

Ik vind het ook geweldig om te zien, er straalt zover plezier van jullie beiden uit .
En ja de cap....ach, dat weet je nu wel en wat je al zegt, gedane zaken.
Hier leer je weer van dat je hem de volgende keer wel op zet en ook dan zullen de foto's fantastisch zijn.
Wat je al zegt, je hebt nog weinig spring ervaring en dan vind ik dat je het heel netjes doet hoor, zeker met dit paard wat zo vroeg al afzet.
Mijn mening over het geheel, ga hier lekker mee door en dan denk ik dat jullie sneller dan dat je misschien zelf denkt SGW kan gaan rijden.

Fury08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 10:30

Heel mooi paardje, ik zou wat meer megeven.
Maar voor de rest geen commentaar, mooie combi. En je ziet ook echt dat jullie beide heel veel plezier hebben.
Leuke foto's

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 10:48

Haha leuk joh!
Inderdaad op een gegeven moment heel vroeg afzetten Clown
Die eerste water foto vind ik echt Nice !! Bloos
Probeer wel dat je geen Piano handjes krijgt.. Lachen