Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Spannend hoor! 
Bolzak23 schreef:Het gegeven commentaar betr. achterover klappen. Ik denk ook dat een paard dat best eens kan doen. Zou wel even een 'kraker' of iets dergelijks het paard laten checken door de eigenaresse. Na 5 x grote kans op verschoven wervel oid. Indien nodig duwen ze dat zo weer terug.
Tip: als jij onafhankelijk kunt zitten ga dan met contact rijden. Die flapperende teugels zijn storend en een paard moet toch een mond krijgen, kan beter meteen weten wat dat is. Ik bedoel dus NIET dat je moet trekken. Gewoon contact
Eigenaresse leest zelf ook mee, dus die zal hier wel een reactie op geven. Over het teugelcontact.....okay is opzich een hele goeie, mij is eigenlijk altijd geleerd om als je er voor het eerst op zit, er gewoon alleen ''op'' te zitten, en dan met de 2e of 3e keer eens te kijken of ik de teugels oppak
, dit weekend ga ik als het goed is weer, en dan zal ik je tip opvolgen Marieke_456 schreef:Leuk joh!Spannend hoor!
Maar waarom ga je niet zelf op je eigen paard zitten?
, maar ik denk dat amber hier beter zelf antwoord op kan geven, want wat ze precies aan haar knie heeft dat weet ik ook niet
. Met contact met de teugel heeft het paard meer steun en vertrouwen. Werkt alleen bij zachte hand en goede zit.

Marieke_456 schreef:Leuk joh!Spannend hoor!
Maar waarom ga je niet zelf op je eigen paard zitten?
MissDonna schreef:Ik vind je te zwaar voor der, je zit achte in het zadel. En hierdoor druk je te veel op der rug. Ook vind k het gevaarlijk dat als het paard zich al meerdere malen achter over hebt laten vallen ( zo ie zo met een paard wat je aan het inrijden bent ) dat je in een 'landje' het paard gaat inrijden waar sloot heel dicht bij is... En er paaltjes staan. Verder vind ik het er absoluut niet ontspannen uit zien.
Dit is mijn persoonlijke mening.
Ambiiee schreef:Waarom er geen halster onder zit? Hihi.. Je mag van mij best eens langskomen en haar met halster longeren hoor.. Er zit niet voor niets geen halster onder.. Ik snap je reactie wel, maar voor haar doen, is dit toch even wat beter..
liefs amber