Whitney (kwpn x Paint) 1e keer onder het zadel

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Bolzak23

Re: Whitney (kwpn x Paint) 1e keer onder het zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 22:54

Het gegeven commentaar betr. achterover klappen. Ik denk ook dat een paard dat best eens kan doen. Zou wel even een 'kraker' of iets dergelijks het paard laten checken door de eigenaresse. Na 5 x grote kans op verschoven wervel oid. Indien nodig duwen ze dat zo weer terug.

Tip: als jij onafhankelijk kunt zitten ga dan met contact rijden. Die flapperende teugels zijn storend en een paard moet toch een mond krijgen, kan beter meteen weten wat dat is. Ik bedoel dus NIET dat je moet trekken. Gewoon contact

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 15:00

Jeetje is Whitney alweer 3 jaar???
Wat gaat dat snel!!

Een paar opmerkingen:

- Het ziet er goed uit.
- Ik begrijp niet waar het commentaar "je trekt onwijs in d'r bek" vandaan komt want dat is op maar 1 foto te zien...
- Paardje ziet er redelijk ontspannen uit, niks mis mee voor de 1e keer Lachen

Even over het achterover slaan...
Je geeft zelf aan dat ze het na "straffen" niet meer voorgekomen is.... prima toch?
Dan heb je geluk gehad en was het inderdaad een gedragsprobleempje.

Marieke_456

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 15:49

Leuk joh! Party!! Spannend hoor! Lachen
Maar waarom ga je niet zelf op je eigen paard zitten? Lachen

nicole1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 15:52

Jeetje wat is ze braaf zeg voor de eerste keer!
Leuke pony.

nati

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-08 19:41

Bolzak23 schreef:
Het gegeven commentaar betr. achterover klappen. Ik denk ook dat een paard dat best eens kan doen. Zou wel even een 'kraker' of iets dergelijks het paard laten checken door de eigenaresse. Na 5 x grote kans op verschoven wervel oid. Indien nodig duwen ze dat zo weer terug.

Tip: als jij onafhankelijk kunt zitten ga dan met contact rijden. Die flapperende teugels zijn storend en een paard moet toch een mond krijgen, kan beter meteen weten wat dat is. Ik bedoel dus NIET dat je moet trekken. Gewoon contact

Lachen Eigenaresse leest zelf ook mee, dus die zal hier wel een reactie op geven. Over het teugelcontact.....okay is opzich een hele goeie, mij is eigenlijk altijd geleerd om als je er voor het eerst op zit, er gewoon alleen ''op'' te zitten, en dan met de 2e of 3e keer eens te kijken of ik de teugels oppak Lachen , dit weekend ga ik als het goed is weer, en dan zal ik je tip opvolgen

nati

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-08 19:46

Marieke_456 schreef:

hoi hoi,

Ambiiee heeft zelf een probleem met haar knie, dat heeft ze al heel wat jaren. Dus als Whit heel gek zal doen, is kan dat voor haar heel pijnlijk worden, tuurlijk heb je dit probleem straks ook, alleen de kans dat ze nu gek zal doen, is nu natuurlijk best groot Knipoog , maar ik denk dat amber hier beter zelf antwoord op kan geven, want wat ze precies aan haar knie heeft dat weet ik ook niet Bloos

Bolzak23

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 22:37

Ik begrijp het 'idee' van de teugels los wel. Waar het om gaat is evenwicht. Bij zo'n jong paard komt er zomaar zon grote mug op je rug zitten houdt dan nog maar eens evenwicht Knipoog. Met contact met de teugel heeft het paard meer steun en vertrouwen. Werkt alleen bij zachte hand en goede zit.
Ik wens je heel veel succes ermee. Het is wel een cool paardje!

Wendy1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 22:41

Ooow wat een Knapperd!

Ik vind het juist goed, dat jullie het zo aanpakken
gewoon rustig aan...
Ziet er super uit hoor! Haha!

ayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 16:55

Ik zie dit zovaak, maar waarom geen halster eronder met daaraan de longeerlijn? Als het paard nu wat verkeerd doet, krijgt ie het meteen in zn mond te voelen. Wat je vooral niet moet hebben met jonkies is dat ze slechte ervaringen oplopen.

Ambiiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 16:59

Waarom er geen halster onder zit? Hihi.. Je mag van mij best eens langskomen en haar met halster longeren hoor.. Er zit niet voor niets geen halster onder.. Ik snap je reactie wel, maar voor haar doen, is dit toch even wat beter..

liefs amber

Ambiiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 17:11

Marieke_456 schreef:

Ik heb iets in mn knie zitten.. Ik heb last op de plek waar mn kniepees vast zit aan het scheenbeen. Op je scheenbeen zit zoon klein bobbeltje, onder je knieschijf.. Die aanhechting is niet goed, omdat bot sneller groeit dan je pezen en spieren. als ik overbelast, of een verkeerde beweging maak, word mn knie dik, en als ik daar niet mee op pas, kan er een onsteking bij komen. Het is normaal dat het soms een paar weken, soms maanden en zelden een paar jaar duurt.. En ik heb het geluk dat het al jaren duurt, en als ik uitgegroeit ben het hopelijk een keer klaar is.. Ik ben nu 18, en heb er nog steeds lichtelijk last van.. Rij weer sinds maanden langzaam aan weer paard, en heb in dusverre nog geen last ervan.. *klopt af.... Zo een beetje kort uitgelegd!

x

droppie<3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 13:17

ik vind dat die nog wel mooi wit is asl je naar anderen parden mestal kijkt Tong uitsteken Tong uitsteken

MissDonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 18:06

Ik vind je te zwaar voor der, je zit achte in het zadel. En hierdoor druk je te veel op der rug. Ook vind k het gevaarlijk dat als het paard zich al meerdere malen achter over hebt laten vallen ( zo ie zo met een paard wat je aan het inrijden bent ) dat je in een 'landje' het paard gaat inrijden waar sloot heel dicht bij is... En er paaltjes staan. Verder vind ik het er absoluut niet ontspannen uit zien.

Dit is mijn persoonlijke mening.

HorsesWoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 10:27

MissDonna schreef:
Ik vind je te zwaar voor der, je zit achte in het zadel. En hierdoor druk je te veel op der rug. Ook vind k het gevaarlijk dat als het paard zich al meerdere malen achter over hebt laten vallen ( zo ie zo met een paard wat je aan het inrijden bent ) dat je in een 'landje' het paard gaat inrijden waar sloot heel dicht bij is... En er paaltjes staan. Verder vind ik het er absoluut niet ontspannen uit zien.

Dit is mijn persoonlijke mening.

En bij MissDonna's persoonlijke mening sluit ik me helemaal aan!

ayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 11:08

Ambiiee schreef:
Waarom er geen halster onder zit? Hihi.. Je mag van mij best eens langskomen en haar met halster longeren hoor.. Er zit niet voor niets geen halster onder.. Ik snap je reactie wel, maar voor haar doen, is dit toch even wat beter..

liefs amber

Wat gebeurt er dan? Is ze zonder bit in absoluut niet te houden ofzo? Als dat het geval is en ze heeft zich ook al zo vaak achterover laten vallen, zou ik er toch eens over denken om het wat professioneler aan te pakken. Iemand erbij die al talloze paarden heeft ingereden of wegsturen naar een professional.

Nietactief1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 11:12

Leuk paard ! Zit er al goed uit , alleen wat ik kan zien trek je hem volgens mij in ze'n mond.

Sieeem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 14:32

ziet er goed uit paard ook leuk met dat maanoog ! Haha!

Gipsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 14:45

Probeer er lekker ontspannen op te blijven zitten. Verder vind ik het er op een prettige manier aan toe gaan. Gewoon lekker rustig en relaxd. Goedzo!

Let verder op je handen, rechtop houden en dat je tenen naar binnen houd!
Verder een leuk dier, veel succes nog! Lachen

vilouma

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 19:08

ontspannen vind ik het niet,maar wat wil je de eerste keer erop
hij ziewt er echt heel braaf uit voor de eerste keer!
ik hou niet zo van bont en maanogen,al vind ik dit beestje er wel leuk uitzien Haha!

rijtechnisch comment.werk aan de ontspannen heid,maar hij is jong,net beleerd,ga zo door!