jong paard

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

bianca77

Re: jong paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-08 20:00

Replay schreef:
Nee, daar denk ik niet aan, je vroeg wat Einschuss was! Dat is bloedvergiftiging!

Daar moet je wel mee oppassen, vandaar dat ik altijd Badedas of Betadine bij de hand had, om de wondjes goed mee schoon te houden zodat hij zo min mogelijk kans op een zgn bloedvergiftiging had. Die van mij heeft het aan alle benen toch wel een paar keer gehad, waardoor helaas de benen altijd ietsje dikker zijn gebleven.

Als je dit voor kunt blijven, is er bij jou niet al te veel loos.

Oke bedankt voor de uitleg. Wat hij nu heeft zit echt onder de huid. Hij heeft namelijk nu geen wondje daar maar een bult. En als ik er maar een bandage om heen heb gaat het wel redelijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 13:00

Is het geen optie om hem met bescherming in het weiland te zetten (je hebt speciale beenbeschermers voor in het weiland). Als je het echt zat bent, zou ik er over nadenken om heb alleen op het weiland te zetten. Klinkt misschien ongezellig, maar misschien geen slecht idee om hem zo heel te houden.
Verder zou ik hem heel veel longeren zodat hij goed sterk wordt. Dan gaat het rijden ook een stuk vlotter gezien ze van longeren goed sterk worden.
Rijden zou ik twee keer per week doen, en dan heel rustig basiswerk, wat overgangen om hem sterker te maken. Maar niet teveel vragen.
Succes!

bianca77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-08 17:55

Joolien schreef:
Is het geen optie om hem met bescherming in het weiland te zetten (je hebt speciale beenbeschermers voor in het weiland). Als je het echt zat bent, zou ik er over nadenken om heb alleen op het weiland te zetten. Klinkt misschien ongezellig, maar misschien geen slecht idee om hem zo heel te houden.
Verder zou ik hem heel veel longeren zodat hij goed sterk wordt. Dan gaat het rijden ook een stuk vlotter gezien ze van longeren goed sterk worden.
Rijden zou ik twee keer per week doen, en dan heel rustig basiswerk, wat overgangen om hem sterker te maken. Maar niet teveel vragen.
Succes!

Dank je wel voor je . Hoe vaak is veel longeren? Normaal gesproken longeer ik hem op maandag en donderdag. Dan heb ik op vrijdag vaak les. En eventueel longeer ik hem op zondag even of ik stap even met hem naar het bos en anders krijgt hij vrij. Dus ik doe gemiddeld 3 keer in de week iets met hem.

mausjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 20:17

Ik zou m niet overvragen! laat m licht werk doen.

bianca77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-08 23:01

Joolien schreef:
Succes!

Ik heb hem al een poosje met bescherming op de wei gezet maar het maakt niks uit. Hij krijgt alleen maar drukplekken en dus kale en witte benen.

mausjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 22:26

ik zou ook lekker met hem aan het werk gaan, maar het is belangrijk dat je hem niet gaat overvragen!
rustig opbouwen en op je gevoel afgaan hoever je kan gaan! Haha!
suc6

egnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 12:23

Een schieffel is in het begin wat gevoelig en ze kunnen er kreupel om zijn. Zodra het van binnen rustig is en de schieffel drukt niet op de pees is het een schoonheidsgebrek. Je kunt gewoon alles met ze doen. Een schieffel is een botwoekering en gaat niet meer weg. De meeste paarden hebben er dan ook helemaal geen last van.

Wat betreft het rijden. Gewoon lekker gaan oppakken. Met wondjes alleen laten staan als ze kreupel zijn. Anders lekker rijden en daarna schoonmaken. Juist door wat met hem te gaan doen kan hij zijn energie kwijt en is hij niet zo dol als hij in het land komt.

Helaas heb je nou eenmaal paarden welke vaker wat hebben als andere paarden. Succes met hem.

bianca77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-08 15:09

egnie schreef:
Een schieffel is in het begin wat gevoelig en ze kunnen er kreupel om zijn. Zodra het van binnen rustig is en de schieffel drukt niet op de pees is het een schoonheidsgebrek. Je kunt gewoon alles met ze doen. Een schieffel is een botwoekering en gaat niet meer weg. De meeste paarden hebben er dan ook helemaal geen last van.

Wat betreft het rijden. Gewoon lekker gaan oppakken. Met wondjes alleen laten staan als ze kreupel zijn. Anders lekker rijden en daarna schoonmaken. Juist door wat met hem te gaan doen kan hij zijn energie kwijt en is hij niet zo dol als hij in het land komt.

Helaas heb je nou eenmaal paarden welke vaker wat hebben als andere paarden. Succes met hem.

Dank je wel voor je reactie! Inmiddels is de dierenarts alweer geweest omdat hij nu een bult voorop zijn been had. Daar heb ik nu een ontstekingsremmer voor en speciale ijsgel van dolobene. Helaas is zijn been nog niet dunner geworden maar alleen maar dikker. Het is nu ook echt veel ronder geworden.
Ik heb vanmorgen even met hem gewandeld en toen werd hij wel weer wat dunner. Maar ik vind het wel raar als ik nu zoveel eraan doe dat het alleen maar dikker wordt. Hij is niet echt kreupel maar neemt ook niet helemaal zijn been 100% mee. Het is dus weer afwachten.