Mistral na 3 weken @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Shattered

Re: Mistral na 3 weken @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 22:17

Wat een leuk dier, zo'n kleurtje zie je niet vaak !

Probeer wat rechter te zitten, je en schouders wat meer naar achteren te draaien en niet teveel naar beneden te kijken. Liever kijken naar de sterren (voor zover aanwezig), dan kijken naar je paard ! Clown Voor het mooie zou je je beugels misschien een gaatje langer kunnen doen, nu zit je een beetje in de springhouding. Lachen Verder mag je je handen wat meer voor het zadel zetten en wat rechterop houden.

Ik zou dit paard gewoon lekker veel lang en laag rijden, zodat hij zijn rug leert te gebruiken. Dat heeft hij bij het crossen natuurlijk nooit hoeven doen en is een hele omschakeling. Verder ga ik mee met verkleinen/vergroten van de volte. Dat maakt je paard goed los Lachen !

Als je paard te snel gaat, snel en concequent een halve ophouding geven. Niet blijven trekken. (Wat ik je overigens niet zie doen, maar wat kan gebeuren Lachen ) Eigenlijk is het hetzelfde als met een paard dat niet voor het been is. Ik hanteer altijd :
1x Zit
2x Halve ophouding
3x Hele ophouding
4x Rukje
5x Goed op de rem zetten en nét zo lang herhalen tot ze bij 3 of minder tempo minderd.
Zo leert je paard dat hij bij een kleine ophouding al terug moet in tempo, en zal het makkelijker worden om hem bij te houden Lachen. Ik had ook zo'n renner, inmiddels kan ze van galop naar halt op alleen mijn zit. Goed oefenen !

Verder vind ik het ontzettend knap van je dat je zo'n uitdaging aan gaan, ben dan ook benieuwd hoe ze over een paar maandjes gaat lopen ! Haha! Houd je ons wel op de hoogte ?

_Anna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-08 23:28

Wat een leuke reactie, dankje!
En wat goed dat jij je paard toch zover hebt gekregen. Ik ben ook zeer benieuwd hoe ze het doet over een paar maanden, het is inderdaad best wel eens lastig omdat je in het begin het einde niet ziet. Ik zal regelmatig wat foto's posten Lachen
Bedankt voor je tips, ik zal er aan denken, ben er al flink mee bezig maar ze moet zich maar gewoon overgeven! Ze is dit ook gewoon niet gewend en dat begrijp ik wel maargoed dat ene uurtje van de 24 dat ze aan het werk moet, moet ze maar gewoon luisteren! Knipoog Ik weet dat ze het best kan dus we gaan gewoon hard aan het werk!
Je hoort van ons! Haha!

BeautyLove__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 19:18

wat een heerlijk dier Tong uitsteken

plientjedres

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 19:34

he daar is missy!!!!!!!
mijn nicht suus heeft er ok een tijdje op gereden voor jolanda.
veel plezier met hem.

_Anna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-08 22:14

BeautyLove__ schreef:
wat een heerlijk dier Tong uitsteken

Haha, naamgenootje?

_Anna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-08 22:14

plientjedres schreef:
he daar is missy!!!!!!!
mijn nicht suus heeft er ok een tijdje op gereden voor jolanda.
veel plezier met hem.

Ja Suus ken ik wel Knipoog

vilouma

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 09:07

tr0ela schreef:
Het is me toch nog gelukt de foto's normaal te plaatsen!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Met dit plaatje ben ik toch wel blij, behalve m'n handen.

Afbeelding

Iemand nog rijtechnische tips?
Overigens gaat het nu weer een stuk minder, ik krijg haar niet meer in het tempo dat ik wil (te hard) en ze is niet lekker over d'r rug te rijden.

op foto 7 vind ik m lekker lopen,minder op de voorhand,betere buiging in de nek.
waarom rijdt je met martingaal?

_Anna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-08 20:32

Ze is altijd met martingaal gereden en toen het een tijdje lekker ging heb ik 'm dr 2x keer afgedaan, de 1e keer ging dat goed en de de 2e keer gooide ze d'r kop in de lucht en dat vond ik gevaarlijk. Ze reed ook een stuk minder lekker, toen heb ik 'm er weer omgedaan en toen liep ze weer super. Ze reageerd er dus best sterk op. Maar af en toe haal ik 'm er wel af om het zonder te proberen Lachen

verabobo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 22:56