Probeer wat rechter te zitten, je en schouders wat meer naar achteren te draaien en niet teveel naar beneden te kijken. Liever kijken naar de sterren (voor zover aanwezig), dan kijken naar je paard !
Voor het mooie zou je je beugels misschien een gaatje langer kunnen doen, nu zit je een beetje in de springhouding.
Verder mag je je handen wat meer voor het zadel zetten en wat rechterop houden.Ik zou dit paard gewoon lekker veel lang en laag rijden, zodat hij zijn rug leert te gebruiken. Dat heeft hij bij het crossen natuurlijk nooit hoeven doen en is een hele omschakeling. Verder ga ik mee met verkleinen/vergroten van de volte. Dat maakt je paard goed los
! Als je paard te snel gaat, snel en concequent een halve ophouding geven. Niet blijven trekken. (Wat ik je overigens niet zie doen, maar wat kan gebeuren
) Eigenlijk is het hetzelfde als met een paard dat niet voor het been is. Ik hanteer altijd : 1x Zit
2x Halve ophouding
3x Hele ophouding
4x Rukje
5x Goed op de rem zetten en nét zo lang herhalen tot ze bij 3 of minder tempo minderd.
Zo leert je paard dat hij bij een kleine ophouding al terug moet in tempo, en zal het makkelijker worden om hem bij te houden
. Ik had ook zo'n renner, inmiddels kan ze van galop naar halt op alleen mijn zit. Goed oefenen ! Verder vind ik het ontzettend knap van je dat je zo'n uitdaging aan gaan, ben dan ook benieuwd hoe ze over een paar maandjes gaat lopen !
Houd je ons wel op de hoogte ?
Ik weet dat ze het best kan dus we gaan gewoon hard aan het werk!