Wodan 3,5 jaar @ work voor de 17de keer.....

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

marialva

Re: Wodan 3,5 jaar @ work voor de 17de keer.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 10:09

pre schreef:
Marialva, lijkt me leuk, dat bakje koffie maar geen gebakkie haha!
Alle tips zijn toch altijd al welkom!

ach meis je leeft maar een keer Knipoog uitnodiging staat! hopelijk tot gauw Knipoog

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 10:13

Ik vind jullie een leuke combi Haha! Kijk alleen uit dat je je handen niet vastzet op je been en niet voorover duikt ( heb ik zelf ook nog regelmatig moeite mee Haha! ) Gewoon diep in je zadel gaan zitten en ontspannen Tong uitsteken Beter is het om een bepaald punt te pakken op iedere zijde zodat je niet muntjes gaat zoeken Haha! Dan duikel je ook minder naar voren Lachen

Michh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 10:17

Jullie staan juist heel leuk bij elkaar! Haha!
Het ziet er echt heel netjes uit. Lachen
Alleen duikel je iets naar voren soms, maar voorderest helemaal goed. Lachen
Veel plezier met hem. Lachen

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-08 10:18

Tallie-ho het gekke is dat ik het inmiddels in de draf steeds beter voor elkaar heb om rechtop te blijven maar in de galop is het denk ik ook een beetje omdat Wodan zijn balans wat minder is dan en dan huppel ik lekker mee.
En nu je het zegt lijkt het op de foto's ook wel alsof ik in de galop wat gespannen zit, is eigenlijk niet nodig, daar ga ik ook een opletten waarschijnlijk zit ik dan al rechter, in het bos lukt dat beter, bedankt he!

WAT EEN LEUKE REACTIES ALLEMAAL, BEDANKT!

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 10:24

pre schreef:
Tallie-ho het gekke is dat ik het inmiddels in de draf steeds beter voor elkaar heb om rechtop te blijven maar in de galop is het denk ik ook een beetje omdat Wodan zijn balans wat minder is dan en dan huppel ik lekker mee.
En nu je het zegt lijkt het op de foto's ook wel alsof ik in de galop wat gespannen zit, is eigenlijk niet nodig, daar ga ik ook een opletten waarschijnlijk zit ik dan al rechter, in het bos lukt dat beter, bedankt he!

WAT EEN LEUKE REACTIES ALLEMAAL, BEDANKT!

Altijd goed om je paard te helpen, zeker een jong dier.. Ik denk alleen persoonlijk dat als je iets te veel wilt helpen, je hem op ten duur dwars gaat zitten Tong uitsteken

Koudbloeden lopen vaak heel erg op de voorhand ( alle paarden doen dat van nature, 3/5e word op de voorkant gedragen ) als jij dan ook nog eens naar voren gaat zitten, dan ga je het in de hand werken dat hij op de voorhand blijft lopen Haha!

Probeer dus, ondanks dat het heel verleidelijk is hem te helpen door naar voren te gaan zitten, gewoon rechtop in je zadel te blijven Haha!

En dat is geen kritiek, maar gewoon een tip van ruiter tot ruiter ( ik heb namelijk ook een koudbloed die graag naar voren duikt en ik neig ook mee te duiken soms ROFL Tong uitsteken )

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-08 10:56

Al was het kritiek, het is wel een zeer goede haha!
Ik ben erg blij dat ik de foto's geplaatst heb, nu weet ik meer als ik zelf alleen kan zien!

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 11:22

Wauw Loes, dat ziet er goed uit zeg! Die Wodan wordt ook met de dag knapper hè? Knipoog

Vind het super van je dat je zo bewust met 'm bezig bent en alles rustig aan doet Lachen Ben errug benieuwd naar je overstap naar western! Haha!

Hmm, rijtechnisch commentaar: Allereerst vind ik dat Wodan ondanks zijn leeftijd de achterhand goed erbij houdt, wat ik vind inhouden dat ie jou met gemak kan dragen Lachen
Minpuntje zeg je zelf ook al, dat zijn je handen. Teugels iets meer aannemen (geen druk!) en iets meer naar voren, zonder zelf voorover te vallen. Maaruhm, met western in het vizier ligt dat natuurlijk weer anders. Tong uitsteken

Wens je heel veel plezier en succes met jullie verdere ontwikkelingen en ik hoor gauw van je hoe het gaat!

Joceline

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 11:33

Super leuk stel samen! Een paar puntjes;
Het lijkt of hij afentoe wat onder je uit rent, laat hem dan ook echt op jouw gewenste tempo lopen. Wissel ook vaak in tempo en spurt op jouw gewenste moment eens in een flinke middendraf weg. Verder bij de galopssprong mooi recht blijven zitten zoals je altijd moet doen in draf/stap e.d. ook je benen op de plaats houden. Niet spannen als de overgang naar galop aankomt maar rustig voorbereiden. Je blijft netjes recht zitten, stukje doorzitten maar zonder tempoverhoging, binnenbeen op de singel buiten been achter de singen, houding nog steeds net rechtop evenals de handen, en het paardje springt netje vooruit en actief de galop in. Verder inderdaad teugels ietsjes erbij nemen, merk je dat ze hangt/zwaar wordt dan moet ze meer actief worden en moet je nog meer oefeningen met duidelijke/spectaculaire overgangen. Zodat ze elk moment kan wegspurten en dan weer netjes terug in draf. Goed actief worden.. Maar komt allemaal echt wel goed! Lachen

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-08 12:59

Joceline, daar hebben we idd nog een beetje moeite mee.
Ook de overgang terug van galop naar de draf gaat vaak nog wat hard....hihi, nog meer oefenen dus, BEDANKT!!!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 14:16

De openingspost voldoet hier niet aan de nieuwe regels van HAW, daarom gaat er een slotje op.
Lees eerst even [HAW] Welkom op HAW- gewijzigd 29 mei 2008 aandachtig door, inclusief de links die erin staan, dan kun je een nieuw topic openen wat wel aan de regels voldoet.

pre schreef:
Waar ik geen commentaar over wil is over de combi Wodan en ik........

Ergens geen commentaar op willen is tegen de regels van HAW. HAW is net voor rijtechnisch commentaar, dus ook over de combinatie.