Amon, knappe en lieve crusado, bitloos dressuur!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Amon, knappe en lieve crusado, bitloos dressuur!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 00:50

Joyce, nogmaals, ik heb je nog nooit zo happy gezien als nu (en we kennen elkaar al zooooooooo lang).
Ik ben echt heel erg blij voor je, en jullie zijn zo'n heerlijke combi, mijn ogen smullen. Lovers

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 09:15

Joyce !

Van harte lieverd het is je zoooo gegund !

Kusje

opgeheven

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 09:23

dat gaat helemaal goed komen met jou en je paard. Gewoon rustig opbouwen en conditietraining doen met je paard. Kun je makkelijk met hem naar buiten? Lakker op rechte stukken 10 min. draven. 10 minuten stappen en dat steeds verder opbouwen. Op rechte stukken kun je ook wat fijner de rust in de galop brengen. Kijk uit dat je met een eenzijdig rantsoen het tegenovergestelde gaat bereiken he?

Leuk paard en je zit komt ook wel goed. je paard is vrij strak in de rug dus ik kan me voorstellen dat deze houding nog even fijn voor jou is. Volgende keer een gaatje langer proberen.

succes!

Amon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 09:40

Zal even aanvullen w.b. zijn ratsoen, Amon zit al meer als een jaar op alleen hooi (en zomers gras) met als aanvulling mineraal/vitaminen koeken. Het is gewoon erg vervelend dat hij zo snel in gewicht toeneemt als hij een tijd niet hoeft te werken. Ik vrees dat hij wel een hele langzame stofwisseling heeft.
Dus met zijn dieet zal hij niet gauw het tegenover gestelde bereiken, het enigste was zal helpen is heeeel veeeeel beweging.
Voor dat hij "op vakantie" ging (voor juli), dus toen hij meer beweging had, zag hij er zo uit, nog niet het optimale, maar wel iets om nu weer naar toe te werken.
Afbeelding

jodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 09:58

Lekker goedkoop,een paard wat van lucht dik wordt! Haha!

Ik heb wel eens de indruk dat mensen echt de waarde van gras en hooi onderschatten.Een normaal paard heeft echt geen krachtvoer nodig om te leven en een beetje rustiek type wordt nu eenmaal moddervet van Nederlands gras.Dat geld niet alleen voor Fjorden!

Tayga

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 11:30

jodi schreef:
Lekker goedkoop,een paard wat van lucht dik wordt! Haha!

Ik heb wel eens de indruk dat mensen echt de waarde van gras en hooi onderschatten.Een normaal paard heeft echt geen krachtvoer nodig om te leven en een beetje rustiek type wordt nu eenmaal moddervet van Nederlands gras.Dat geld niet alleen voor Fjorden!

Heb je helemaal gelijk in. Ik heb er ook eentje die 2 x een handje krachtvoer krijgt, omdat de rest ook krijgt.

Echt een heel leuk paard! Vind dat je er al netjes op weg kunt rijden OK dan!

Ben benieuwd hoe het er over 2 maandjes uit ziet als Amon wat meer in proporties is en een betere conditie heeft.

GinnyBanshee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 12:53

ben zooo blij voor je joyce!!! echt een perfect paard voor jou gewoon!! Haha! vind het er al super netjes uitzien, maar alles zal een stuk makkelijk gaan als hij wat afvalt, zeker de galop want het zal nu wel best moelijk zijn om niet plat door de bocht te gaan Tong uitsteken maar hij is in super handen, dus komt helemaal goed, jullie zijn een stoere team samen, denk dat je heel ver komt met hem Haha! Haha! *zou wel wat langer zitten, maar goed heb zelf nooit op zo een zadel gezeten dus misschien zit dat beter zo Tong uitsteken .

kimmert

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 13:00

Gefeliciteerd wat een stoer beest!

_Celien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 17:05

ik zou hem toch even wat krachtvoer geven, ik heb genoeg gezien dat de paarden futloos worden naarmate ze aan het werk gaan. De benodigde energie kunnen ze op langer termijn niet meer uit gras of hooi halen en hebben ze extra nodig, probeer het diet te varieren en ze proposeren!! Desnoods om de dag een halve kilo

jodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 18:25

_Celien schreef:
ik zou hem toch even wat krachtvoer geven, ik heb genoeg gezien dat de paarden futloos worden naarmate ze aan het werk gaan. De benodigde energie kunnen ze op langer termijn niet meer uit gras of hooi halen en hebben ze extra nodig, probeer het diet te varieren en ze proposeren!! Desnoods om de dag een halve kilo

Wil je z'n dood Verward Komt hij zo futloos over op jou?

lique

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 18:35

hey,
erg leuk paard..rijtechnishe is al genoeg commentaar gegeven..
Ik stoor me wel aan je handen, maar ook dat was al genoemt..
En ook ik ben van mening dat je neusriem te laag zit, dus ik zou dat zeker na laten kijken ,anders is er niks vriendelijks aan..

succes..

ps erg mooie strandfotos in je profiel Knipoog

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 20:55

Ik ben echt zo onzettend blij voor je he! Wat een geweldig paard is het toch! Lovers

Vind t er ook echt heel netjes uitzien. Maar idd die stoelzit. Vind t alleen niet helemaal terecht dat je t gooit op t paard en t zadel, want ik vind namelijk als je kijkt naar foto's van jou op andere paarden dat je ook zo zit. (Absoluut niet aanvallend bedoeld he!)

ieris

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 21:14

Gefeliciteerd met je mooie aanwinst!
Vind het er best netjes uitzien, de meeste dingen zijn al gezecht.
Wel fijn dat je zo dicht bij het strand zit, kun je lekker veel standritten gaan maken, is goed voor om zijn vet rolletjes er af te krijgen.
Wil je trouwens wel een ander zadel voor hem, als eenmaal alle overtollige kilo,s er af zijn?
Heb zelf ook een andalusier, en een andalusier x kwpn, en weet hoe moeilijk het is om ze slank te houden Vork .
Succes ermee.

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 21:47

_Celien schreef:

weet niet of je het topic doorgelezen hebt, maar Amon staat al een jaar op hooi en pavo koek voor de extra mineralen en doet het daar prima mee. voorlopig kan hij mooi zijn over conditie wegwerken en daarna kan er altijd nog gekeken worden of er evt aanvulling nodig is al zou ik haar dan wat anders dan brok aanraden

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-08 22:11

x_Anne_x schreef:
Ik ben echt zo onzettend blij voor je he! Wat een geweldig paard is het toch! Lovers

Vind t er ook echt heel netjes uitzien. Maar idd die stoelzit. Vind t alleen niet helemaal terecht dat je t gooit op t paard en t zadel, want ik vind namelijk als je kijkt naar foto's van jou op andere paarden dat je ook zo zit. (Absoluut niet aanvallend bedoeld he!)

Dan ben ik heel benieuwd welke foto's je eigenlijk bedoeld, want behalve op de foto's met de zwarte merrie, heb ik nergens zo'n stoelzit als op deze foto's! Lachen Maar je hebt absoluut gelijk dat ik dat hier wel heb hoor, haha, ga morgen gelijk met een gaatje langer proberen!

Ik ga Amon écht geen krachtvoer bijvoeren! Tenzij ik merk dat hij in conditie echt heel erg achteruit gaat, in plaats van vooruit, maar ik voorzie daarin voorlópig nog geen problemen. Hij krijgt zijn belangrijke stoffen binnen dmv pavo-koeken inderdaad, en de rest haalt ie maar uit het gras en zijn hooi! Zoveel geld heb ik niet hoor! (haha, grapje, natuurlijk, maar ik ga hem alsnog niet bijvoeren Knipoog )

Mindfields: Bedankt voor de tip (en het compliment, altijd leuk om te horen van iemand met zúlke gave paarden, haha)! Ik zal het hoofdstel morgen wat hoger hangen, want zie wat je bedoelt, hij hangt inderdaad wel erg onderaan zijn neusbot nu!

Ginny: Haha, bedankt! Zo voelt het inderdaad écht, gewoon het perfecte paard voor mij! Zoals Magic jouw droompaardje is, is Amon de mijne (ookal zijn ze niet te vergelijken, haha!). In het kader van de afvaltraining kom ik morgen misschien even met hem langswandelen op stal! Tong uitsteken

Brenda: Ah, die foto is echt oogstrelend, hahaha! Eigenlijk moet ik hem uitprinten en boven zijn hooiplek op stal hangen Haha!

Montignac: Dat ga ik zeker doen, lekker veel conditietraining buiten! Hij is nu hardstikke fijn te rijden buiten, zit vlak naast het strand, dat is natuurlijk een perfecte plek om lange stukken te rijden! Lachen

Nikki: Hij staat op stal Four Winds, in katwijk! En dankjewel, haha!

Frankiej: Wat vind jij niet goed liggen aan het zadel? Zelf heb ik niet érg veel verstand van zadels, maar hij schuift niet, klappert niet, geeft genoeg schoudervrijheid, en Amon loopt er (zoals je kan zien) lekker ruim en ontspannen mee. Dus dan ben ik wel benieuwd wat jij ziet! (gewoon echte belangstelling hoor, haha, wil graag het allerbeste!)

Oh, en las de vraag ergens of ik een ander zadel voor hem zou willen? Voorlópig nog niet. Gewoon omdat hij zo niet-constant is in zijn breedte, eigenlijk nooit, durf ik sowieso geen boomzadel voor hem te kopen, tenzij ik de zekerheid krijg dat hij écht goed past en zal blijven passen. En qua boomloze zadels vind ik deze gewoon in principe wel de fijnste, denk ik! Ja

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 22:25

Kan zo geen foto noemen. Misschien is t wat ik zie ook wel niet echt een stoelzit. Maar t valt me altijd op dat je er een beetje vreemd opzit. Alleen kan ik niet plaatsen wat t precies is. Ik zal een kijken of ik voorbeelden kan vinden.
Anders heb ik niets gezegd Vork

edit:
Uhm.. kan niets vinden. Dan weet ik t ook niet sorry.
Ach maakt t ook uit, als je maar geniet van de heerlijk kerel Lovers
Laatst bijgewerkt door x_Anne_x op 06-11-08 22:37, in het totaal 1 keer bewerkt

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 22:29

het lijkt me te smal aan de voorkant waardoor ie daar wat te hoog komt te liggen, en op sommige foto's lijkt het zadel dan ook achterover te liggen.

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 22:33

Gefeliciteerd meid, wat een leuk stel zijn jullie. Althans vanaf de foto's te zien, passen jullie hartstikke leuk bij elkaar! Maar de karakters vast ook wel, anders had je hem niet gekocht! Beetje buikje er af trainen, dan komt dat helemaal goed Haha!

Lizzy_Bennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 22:35

Wat een mooie foto's Lachen

Lauwsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 23:52

Geweldig!! Gefeliciteerd!
Ik had ooit ergens gelezen dat je hem wilde kopen, maar dat kon niet ofzo (?)
Dus vind het echt heel leuk voor je dat Amon nu wel van jou is Lachen

En Amon is ook echt een gaaf paard Knipoog
Rijtechnische tips zijn al gegeven.

123468086

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 09:31

Wat een gaaf, dik, machtig paard!

Gefeliciteerd!

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 12:34

Gaaf zeg dat Amon nu van jou is Haha! . Had al eens een topic van jullie gezien Pling . Vond jullie toen al een leuk stel. Leuk dat ie nu echt van jou is Ja . Beugels kunnen idd een gaatje langer.

Shyla25

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 12:42

Wat een leuk paard, loopt idd best netjes.
Wat je al zelf zegt, gewicht van het paard mag lager en jou beugels langer.
Wat ook opvalt is dat je je kont wat naar achteren "duwt" en dus een holle rug hebt, hierdoor is het ook moeilijker om lang te zitten.
Je zou een extra inlage kunnen proberen in je pad bovenop die je nu hebt, die wat smaller maken en inhammen bij je bovenbenen.
Zo krijg je net ff een wat minder breed gevoel Pling

Verder zou ik wel kijken voor andere teugels als je met dit hoofdstel blijft gebruiken, je kunt nu bijna met je tenen door de lus heen Knipoog

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 12:52

het valt mij op dat ieder paard (in je profiel)lekker loopt als jij er op rijdt!!!dat zegt toch ook wel wat...je kunt gewoon rijden..

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 13:53

Wauw!!! Wat heb jij een ontzettend gaaf paard! Hij heeft echt al het goeie van een Andalusier meegekregen haha, heeerlijk die nek en die bouw! Rijden ziet er ook heerlijk ontspannen uit. Inderdaad zal zn buikje m nogal in de weg zitten, ondanks dat ziet het er nu al super uit! En wat gaaf dat ie van je zelf is, ik zou ook blij worden van zo'n mooierd in mn bezit Vingers aflikken