Naomi in training L1/L2 nivo

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mijkee_

Re: <3 Döbert Rondgenaaid hoofdstel én Anky Chocolate set <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 10:42

wat een super leuke pony!! en dat hoofdstel staat echt geweldig!! Haha!
zorg dat je je haken blijft uitdrukken en je benen op de goede plaats houd.
de beugels mogen idd wel een gaatje korter, ik vind het persoonlijk een beetje ongemakkelijk uit zien en daardoor kan je misschien ook niet goed je hakken uit drukken Lachen
en over je nieuwe hoofdstel en setje: laat die andere maar kletsen! ik zou er zelf ook hardstikke trots zijn geweest met z'n hoofdstel en setje! Lachen
veel suc6 verder met rijden.

Groetjes

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 11:03

Ach jongens, meisje is gewoon heel blij met haar nieuwe spulletjes (en terecht!), dus dan mag ze dat toch wel zo vermelden..?

Het ziet er netjes uit. Let erop dat je teugels niet te lang worden en dat je je handen rechtop houdt. Ook geloof ik dat jullie nog wat moeten werken aan stelling en buiging, doe dat door meer je binnenbeen op de singel te leggen en je binnenhand van de hals te doen.
Die lage lijn vind ik er fijn uitzien, maar ik kan zo niet zien of je veel gewicht op de hand hebt en dat is natuurlijk niet de bedoeling.
Verder vind ik het leuk dat je zo blij op je pony zit!! Ga zo door.

FairLady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 12:54

hey

het ziet er goed uit.. maar ik zou als ik jouw was nog niet te veel met de M oefeningen bezig zijn. eerst goed aan elkaar laten lopen. tip: als je haar naar voren rijdt dat niet te veel teugel lengte geven, want daar is ze niet sterk genoeg voor.

je moet trots zijn op je spullen en vooral als je het zelf betaald. ik doe dat ook.

Heleen1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 13:01

the_leOnii schreef:
ik vind het uiterst kinderachtig dat er weer reacties komen als waarom moet je dat merk nou weer noemen..
want zoals iemand eerder al zei, uiteindelijk is er toch wel iemand die er naar vraagt. Mooie pony, loopt netjes en ziet er verzorgd uit!

Hier wil ik dan nog wel even op reageren. Ik heb totaal geen moeite met het noemen van het merk en ik snap dat TS trots is op haar nieuwe aankopen. (terecht, want het is een prachtig hoofdstel) En inderdaad zouden er anders zeker mensen naar gaan vragen. Dus het noemen van de merken IN HET TOPIC vind ik begrijpelijk om al vooraf te doen. Ik val alleen over de titel van dit topic. Op HAW gaat het mijns inziens namelijk niet om de prachtige accesoires die we allemaal verzamelen voor onze paarden, maar om het rijtechnische plaatje en hoe het paard loopt. Als het doel van de TS is, haar nieuwe spullen te showen, zou ze dit topic op ITP moeten zetten. Een topic op HAW moet naar mijn idee gewoon een beetje een representatieve titel hebben. En dat het betreffende paard een Dobert rondgenaaid hoofdstel draagt vind ik mooi voor het plaatje maar draagt rijtechnisch vrij weinig bij.

.. In mijn ogen, welteverstaan.

Caroowtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 13:32

Hoofdstel en je setje staan erg chique Ja
Probeer bij je middendraf eerst wat meer op te richten en dan meer naar voren te rijden zodat je achterhand wat meer mee komt. Knipoog
Verder super leuke pony!

PreciousViva

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 14:37

Wat ik zie is dat je paard veel meer mag buigen op de volte. Goed met je binnenbeen drijven zodat het paard eromheen plooit!
Ook mag je je handen wat meer rechtop houden!

Succes ermee. Wel een mooi paard trouwens Knipoog!

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-08 18:26

Oeps Heleen1988 ik was jou nog vergeten Nagelbijten / Gniffelen

Heleen1988:
Geen reactie = zweep doe ik liever niet, krijg ik alleen maar een geirriteerd paard wat extreem veel taktfouten gaat maken!

Tulandro:
Bedankt! Idd, die teugels mogen best een stukkie korter!

kinoa:
Je bedoelt de keelriem? Het vertekent heel erg omdat de sluiting onderaan zit, er kan namelijk nog een vuist tussen Ja
Bedankt!

the_leOnii:
Bedankt!

MI1990:
Hardstikke bedankt! De beugels zitten inmiddels een gaatje korter en het gaat heel erg goed!

sjaantje:
Bedankt! Lang & laag gaat Naomi idd het makkelijkst af, ik heb niet veel gewicht in mijn handen dus dat is ook fijn voor mij!
Buiging en stelling mag inderdaad wat meer, we zijn hard aan het werk met de binnenhand van de hals, omdat ik te snel mijn binnenhand tegen de hals druk zodat ze niet naar binnen valt. Verder bedankt Haha!

Anoek_1996
De M-oefeningen pakken we alleen wel eens mee in de privélessen, niet tijdens reguliere training Tong uitsteken . Verder bedankt!

Heleen1988:
Op HAW moet je tegenwoordig een extreem opvallende titel hebben wil je dat er mensen kijken en reageren, in mijn optiek is dit dus gelukt, aangezien ik al behoorlijk wat reacties heb gekregen waar ik wat mee kan Ja Verder bedankt!

Caroowtje:
Dankje! We zijn bezig met de oprichting al vindt Naomi dit erg moeilijk in draf (zoals je ziet lukt het in stap al beter, vandaar dat middenstap dan ook juist weer een makkelijke oefening is)
Verder bedankt!

M_aartje:
Idd, mijn handen en de buiging! Bedankt voor de tips!

Veseosunce

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 18:30

Focussed schreef:
Heleen1988:
Op HAW moet je tegenwoordig een extreem opvallende titel hebben wil je dat er mensen kijken en reageren, in mijn optiek is dit dus gelukt, aangezien ik al behoorlijk wat reacties heb gekregen waar ik wat mee kan Ja Verder bedankt!

Ik snap dat je heel blij bent met je nieuwe spulletjes maar dat hoef je niet als titel te doen. Je kan het als bijzaak erbij vertellen in je topic verhaal. Ik zelf vind het heel storend zo'n titel, het gaat er toch om wat voor commentaar je krijgt en niet HOEVEEL reacties je krijgt?

SuperSonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 18:37

leuke pony, mooi hoofdstel, meeste rijtechnische commentaar is al gegeven. Wat ik dan weer niet begrijp is als je zo'n duur hoofdstel aanschaft je geen geld meer hebt voor een nieuwe zweep, deze is zo te zien kapot, het omhulsel is eraf, weet je dat je deze zweep ala minuut moet weggooien, als er namelijk een splinter vanaf komt, gaat die kruipen door het hele lichaam met alle gevolgen van dien.

voor de rest zijn jullie best goed op weg.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 19:28

je moet niet drijven als een koe !
je moet consequint zijn, geen reactie op het been, meteen een tik. Klinkt misschien hard, maar impuls is echt belangrijk! dat is het begin Knipoog

Neonlight
Moderator Over Paarden

Re: Naomi in training L1/L2 nivo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 21:03

Moderatoropmerking:
Bij deze het verzoek om de discussie over merken, hoofdstellen etc. ook niet hier te houden. HAW is voor rijtechnisch commentaar, en inderdaad niet voor een nieuw setje of hoofdstel te showen. Dat kan op ITP gedaan worden. De titel is dan ook aangepast, volgens de regels van HAW moet je een titel nemen die alles omvat, en de titel die je had had niets met HAW te maken.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 22:17

Erg kinderachtig dat er gezeurd word over de titel en het verhaaltje die de TS bij haar topic maakt.
Het gaat tenslotte om het plaatje van paard en ruiter en niet om het verhaaltje of de titel die erbij staat.
Hier hoeft zij dus dan ook geen kritiek op te krijgen?

@ TS: Jullie zijn echt super hard vooruit gegaan, vanaf het moment dat je haar kreeg tot nu.
In real life vind ik het er echt heel anders uitzien dat op deze foto's.
Deze foto's lijkt ze overhaast te lopen en iets tegen de hand in.
Ook de houding op deze foto's is wat verslechterd.
Ik moet eerlijk zeggen dat het er netjes uitziet hoor Lachen!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 22:42

Moderatoropmerking:
Nogmaals het verzoek om hier geen discussie over te voeren. Die modopmerking geldt ook voor jou SteffiiY, net als voor alle anderen die hier iets willen posten.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-08 11:43

Jetske: Als jij het storend vindt kijk je er toch niet naar, simpel en probleem opgelost Haha!

Supersonny:
Bedankt! Ik heb alweer een nieuwe zweep, moet deze echt weggaan gooien want het blijft mijn favo zweep... Echt te erg want ik weet van het risico met de glasvezelsplinters!

saskiakeffie:
We werken hard aan het impuls, alleen bij het veruimen gaat het nog wel eens mis omdat Naomi dat heel erg moeilijk vindt Tong uitsteken

Bedankt!

SteffiiY:
Bedankt! Ja idd, op de foto's loopt ze een beetje over het tempo heen, wat mijn schuld is Bloos

_Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 18:38

Leuke pony, leuk hoofdstel. Lachen Let alleen op dat hij niet op de voorhand duikelt (foto 9 en 10). Maar dat gaf je zelf ook al aan. Lachen

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-08 08:34

Marieke7
Bedankt Haha!

laura_peetje:
Bedankt!

_Tamara: Bedankt! Idd , de voorhand is nog een groot probleem

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 08:40

En een slotje op dit topic vanwege herhaaldelijk negeren van de modopmerkingen die geplaatst zijn.

TessaVB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 15:27

Hij is nog niet op slot hoor. Nagelbijten / Gniffelen

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-08 15:28

ROFL

TessaVB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 15:31

MAAR om ervoor te zorgen dat het niet verwijderd wordt,

ik vind je nieuwe set enig! Huilen van het lachen

debsterr

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 16:09

Wat een mooi hoofdstel heb je zeg Haha!

verder vind ik ook dat je meer zwart-wit moet gaan rijden.. tenminste het moet natuurlijk niet.. tis een tip Knipoog haha.. dat zal een hoop schelen denk ik. reageert je pony niet, schop hem dan een keer goed hard of geef hem een laaier met die zweep. wanneer hij/zij het wel goed doet prijs hem dan de hemel in. dan kan je pony ook onderscheid maken van okee zo moet ik het doen en zo moet ik het niet doen. en verder vind ik dat je iets meer op je kontje Haha! moet gaan zitten en wat meer achter je paard blijven en niet mee naar voren duiken Knipoog en nog 1 puntje.. geen kritiek.. maar je bandages zitten echt beroerd Tong uitsteken als je ze of te strak of te los doet heeft je pony er alleen maar last van..

Succes ermee Haha!

Dorien13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 18:34

gaaf beestje.
mooihoofdstel!
succes met starten.

Nietactief1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 11:35

Ik vind het er netjes uitzien ! Ook een super leuke pony !! Veder is commentaar al genoemt. Wat een mooi hoofdstel Pling

Ann_Pam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 16:40

Ziet er lekker ontspannen uit Lachen

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-08 09:12

pollew0p: bedankt voor de tips Lachen . Idd de bandages zaten echt enorm beroerd....

Verder allemaal natuurlijk bedankt!!