Anique & Beauty weer @ work na 6 maanden!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Woody2015

Re: Anique & Beauty weer @ work na 6 maanden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 09:08

denk aan je kapstokhandjes Koe en je werkt erg tegen met je handen, draag ze wat meer naar voren en rechtop, verder trek jeje benen wat op en kruip je afentoe wat teveel naar voren, hij loopt wel te diep op sommige foto's.

Je hebt het over veel problemen, maar mag ik vragen waarom het beestje nog steeds hengst is?
Ik weet zeker dat als hij gecastreerd was er een heleboel problemen werden opgelost, het is gewoon onnodig in veel gevallen een hengst hengst te laten als ze niet zijn goed gekeurd en helaas geven hengsten vaak meer problemen en jou opgenoemde problemen vind ik ook hengstegedrag in combinatie met een ruiter die hem niet aan kan.

Heel veel succes!

Shattered

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 09:22

Pff.. meid wat haal je je op je hals.
Als je een hengst niet aan kan, ruinen die handel! Ga niet zitten klooien met hulpteugels en dergelijke, dat werkt toch uiteindelijk alleen maar in je nadeel. Ik zie dat je paardje geweldig in "de krul" loopt. Maar de rest van zijn lijf is zo gespannen als een elastiekje, paard zet zijn spieren vast.. Het ziet er niet prettig uit kan ik zeggen . Ga naar de ontspanning toewerken! Geef hem wat meer lengte in zijn hals, werk lang en laag en bouw dán pas op naar een klein beetje oprichting.

Als dat paard zo vreselijk "vervelend" is als je beweerd, waarom ga je dan in hemelsnaam met sneakers rijden ?? Doe gewoon laarzen aan, is een kleine moeite maar zoveel veiliger ! Ja Verder moet je proberen wat meer rechtop te zitten en je moet je beugels wat langer maken. Lachen

ceciel92

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 10:17

AppaloosGirl schreef:
Maare, let een beetje op je handen Lachen

Je handen liggen plat bedoelt appaloosgril, ze horen als losse vuistjes rechtop en naast elkaar te staan
Wat vind je belangrijker? aan de teugel of lekker ontspannen aan het werk?
hij móet aan de teugel, maar zo bouw je wel verkeerde spieren op en rek je ze mischien te ver uit met een klein slofje..

Ik denk dat voor deze pony ontspannen rijden beter is dan ´´aan de teugel´´
als je het goed doet, en ontspannen rijd, dat gaat hij ontspannen aan de teugel lopen en je zult zien dat dat veel lekkerder en beter rijd. Voor jouwzelf én voor de pony!

Veel succes nog met ´m! Knipoog

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 10:34

ten eerste ik zou zeggen als je zoveel problemen met je paard heb ruin hem dan.
ik vind dat je beter een gewone slof had om kunnen doen dan halstertouwtjes als "slof" gebruiken.
je kan echt gevaarlijke dingen ermee op de hals halen.

wat betreft schoeisel neem een paar laarzen en anders stalschoen met hak en een paar chaps.
want met nikes rijden straks schiet je schoen door de beugel heen en dan?? stel dat hij ff gek gaat doen en je straks naast je paard bungelt.

als je pony zo met ze hoofd gooit kan je er ook gewoon een martingaaltje om doen.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 10:37

Ik heb niet alles gelezen en dat ga ik ook niet doen

Ik heb vreselijk veel commentaar op jouw rij-niveau en hoe je met de pony omgaat.

Maar het belangrijkste om mee te beginnen is je zadel die zweetbladen liggen veel te ver naar voren en het zadel ligt naar achteren en jij past niet op het zadel je bent te groot voor het zadel, en het zadel is te klein voor jou

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 11:08

ik zou vreselijke commentaren krijgen als ik op stal zou gaan rijden met een zelfgemaakte slof.. naast dat het niet echt paardvriendelijk is. Clown

wat mij opvalt is dat je ineenduikt, naar voren. dat zal mede komen door je te korte beugels. dus: beugels langer, laarzen aan want je weet wat voor ongelukken kunen gebeuren als je paard er vandoor schiet en je blijft hangen!
als je je beugels langer hebt kan je je benen mooi lang maken en je rug rechten waardoor je paard minder snel naar voren zal duikelen. het is allemaal about evenwicht Knipoog
daaarnaast gebruik je je handen heel erg in de mond. houdt ze op één plaats, je trekt ze graag naar je toe, dat resulteert alleen in vastzetten van het paard zijn rug en hals. als jij loslaat en een ontspannen handhouding aanneemt zal hij ook nagevelijk komen.

iloveyouJoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 11:15

Je hebt je beugels een beetje heel erg kort...!! Clown Clown

iloveyouJoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 11:16

Sorry maar je'..auhuumm...' "Zelfgemaakte slof" is niet echt goed voor je pony....

iloveyouJoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 11:17

Bovendien snijd het ..
Denk niet dat je pony er zo heel blij mee is..

Mellanii

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 11:28

Joh zeg!!
Als een begint beginnen ze allemaal niet?
Oke,, misschien niet heel verstandig om met sportschoenen te rijden, maar kom op, iedereen heeft het wel eens gedaan dus maak je niet zo druk.
Ze kent het paard duidelijk beter dan jullie.
En kan het ook wat netjeser trouwens???
Maar goed..
Probeer hem niet teveel te laten duiken Lachen
Verder zie ik WEL ontspanning duidelijk!
Als je dat niet ziet dan reageer gewoon niet

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 11:29

Een slofteugel kan helemaal geen kwaad, maar een zelfgemaakte wel. Kan best wat gevaren opleveren zoals meerdere mensen hier al aangeven.
Verder is er niks mis hoor. Alleen je beugels/zadel zijn niet helemaal op maat.

@iloveyouJoy: probeer volgende keer aub alles in 1 post te plaatsen, dat is handiger lezen Lachen

AniiQue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-08 13:06

de slof hoef ik niks meer over te horen want die heb ik nu niet meer! de sneakers heb ik ook niet om gevraagt want als jullie eens zouden lezen heb ik nu lere laarzen toen niet en rubbere waren te klein.
de problemen zitte hem niet bij het hengst zijn Knipoog. hij is de braafste die ik ken, hij heeft gewoon met dat bokken zijn evenwicht nog niet helemaal gevonden (toen.) en bokte steeds om dat wel te vinden. hij maakte namelijk de hele tijd galopswissels met de achterbenen.
zadel past net maar idd me beugels zijn te kort die zijn nu ook weer een stuk langer.
over dat gespannen zijn, het was weer de 2e keer rijden.. na flippen en vechten. en naast de wei rennen honden en hij is bang voor honden. hij is een stresskip kan ik zo zeggen, als hij een shetlander ziet dan heb ik een kanon onder me zo gespannen is hij.
nogmaals, slof niet gebruikt, slof is er nu af!

& het zadel. jaa, is beetje klein maar past net maar natuurlijk niet als me beugels te kort zijn. het is een raar zadel hoor. maar heb nog een ander maar ik geloof dat die nog verschrikkelijker ligt op hem..
castreren gaat niet, want hij is niet van mij en hij is super braaf. voor een hengst. loopt gewoon in de wei, en hem aan kunnen kan ik zeker. anders reed ik hem allang niet meer. meeste problemen, bokken draaien achteruit rennen, kop omhoog gooien zijn nu grotendeels weg.
zal eens kijke of ik nog eens iemand mee kan sleuren voor nieuwe foto's Lachen

AniiQue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-08 13:10

AniiQue schreef:
de slof hoef ik niks meer over te horen want die heb ik nu niet meer! de sneakers heb ik ook niet om gevraagt want als jullie eens zouden lezen heb ik nu lere laarzen toen niet en rubbere waren te klein.
de problemen zitte hem niet bij het hengst zijn Knipoog. hij is de braafste die ik ken, hij heeft gewoon met dat bokken zijn evenwicht nog niet helemaal gevonden (toen.) en bokte steeds om dat wel te vinden. hij maakte namelijk de hele tijd galopswissels met de achterbenen.
zadel past net maar idd me beugels zijn te kort die zijn nu ook weer een stuk langer.
over dat gespannen zijn, het was weer de 2e keer rijden.. na flippen en vechten. en naast de wei rennen honden en hij is bang voor honden. hij is een stresskip kan ik zo zeggen, als hij een shetlander ziet dan heb ik een kanon onder me zo gespannen is hij. Gespannen is hij altijd wel want hij ziet alles (en dingen die er niet zijn) idd geef ik toe dat het vaker ook aan mij ligt, aangezien ik veel met hem heb mee gemaakt en vaker bang ben dat het weer gebeurt (bokkend de straat over waarna ik met me gezicht op het asvalt viel & in de prikkeldraad ben gevlogen enz enz) in de galop zelf ontspannen moet ik toegeven dat ik daar moeite mee heb want hij bokte paar maanden gelede nog gruwelijk in de galop. en kreeg er wel steeds angst voor omdat ik op rare en akelige maniere eraf ben gevlogen. maar word aan gewerkt. ben nu goede instructrice aant zoeke Ja
nogmaals, slof niet gebruikt, slof is er nu af!

& het zadel. jaa, is beetje klein maar past net maar natuurlijk niet als me beugels te kort zijn. het is een raar zadel hoor. maar heb nog een ander maar ik geloof dat die nog verschrikkelijker ligt op hem..
castreren gaat niet, want hij is niet van mij en hij is super braaf. voor een hengst. loopt gewoon in de wei, en hem aan kunnen kan ik zeker. anders reed ik hem allang niet meer. meeste problemen, bokken draaien achteruit rennen, kop omhoog gooien zijn nu grotendeels weg.
zal eens kijke of ik nog eens iemand mee kan sleuren voor nieuwe foto's Lachen

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 13:29

Mellanii schreef:
Joh zeg!!
Als een begint beginnen ze allemaal niet?
Oke,, misschien niet heel verstandig om met sportschoenen te rijden, maar kom op, iedereen heeft het wel eens gedaan dus maak je niet zo druk.
Ze kent het paard duidelijk beter dan jullie.
En kan het ook wat netjeser trouwens???
Maar goed..
Probeer hem niet teveel te laten duiken Lachen
Verder zie ik WEL ontspanning duidelijk!
Als je dat niet ziet dan reageer gewoon niet

Knap dat jij dat ziet, ik kan het namelijk op geen enkele foto terugvinden.
Verder is de bedoeling van HAW te reageren op de foto's die TS plaatst. Knipoog
Als niemand reageert wordt het een kale boel en kan je niks leren van elkaar Pling

@TS: Ik vind het een hele gave pony om te zien, wat betreft het commentaar over de slof en je schoenen,
dat weet je onderhand wel. Let op je handen, zorg dat ze mooi rechtop staan en dat je met 2 handen stuurt, probeer daarbij je handen paralel te houden aan elkaar, zo kan je binnenhand ook niet te ver naar achter gaan. Houd je benen mooi lang. Verder zou ik veel aan de slag gaan met tempo wisselingen, zodat de motor vanachter actief wordt en probeer daarbij je handen toe te staan, laat je paard de lengte opzoeken ofwel jouw hand opzoeken. Op moment van uitschuiven wel je been eraan houden om de activiteit vanachter vast te houden, dus niet sneller, maar actiever. Dan komt de rest vanzelf wel....eerst die ontspanning voor elkaar krijgen. Succes!

goldiejack

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 15:01

jammer dat de foto s zo onduidelijk zijn.
ik zou hem graag wat meer van achter na voren zien lopen,nu valt die op de voorhand,voor de rest en leuk diertje om te zien.

Stephanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 15:02

Ik verbaas me erover hoe sommige mensen kunnen doordrammen over sneakers Koe
Kom op zeg jullie zoeken ook wel echt iets om op te hameren hè.
Ze zegt toch al dat ze laarzen heeft aangeschaft, waarom dan alsnog erover doorgaan?
Echt jammer..

meeste commentaar geef je zelf al.
wil toch nog even zeggen dat je, je teugels iets korter moet pakken. Je legt je handen bijna op je benen waardoor je ze nog makkelijker vast kan zetten.

Betreft je 'slof' haal die er alsjeblieft af, je gebruikt het niet eens en ik kan me niet voorstellen dat die pony zo'n dik touw meesjouwen fijn vindt Knipoog

AniiQue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-08 15:07

@klomp: motor word aangewerkt hij is nog beetje lui van 6 maanden niks doen. handen ja daar heeft iedereen wel beetje probleme mee, heb ik altijd gehad.
ontspanning word ook aan gewerkt, hij moet eerst weer beetje zo rustig aan opbouwen naar het werken toe. niet echt meer echte spieren erop enzo
die spanning zit er in dat weet ik, maar hij is ook maar kort gebouwt enzo dus vaker lijkt het meer dan dat het is dat is ook het probleem met de ligging van het zadel vaker. Ja

@stephanie teugels korter klopt ook, maar als ik de teugels korter pak heeft hij constante druk op zijn mond en hij heeft een zachte mond. maar ze moeten idd stukje korter.
als je beetje had geleze rij ik nu al minstens 10x zonder. was alleen even voor wat veiligheid aangezien hij beetje een flipbui had. Lachen hij steigerd niet durft ie niet (jaar gelede achterover geklapt in een veld) maar bokken durft hij als de beste.

@goldiejack nieuwe foto's komen alleen nu nog een fijne dag, en zelf een goede dag hebben Lachen

Stephanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 15:14

AniiQue schreef:
@stephanie teugels korter klopt ook, maar als ik de teugels korter pak heeft hij constante druk op zijn mond en hij heeft een zachte mond. maar ze moeten idd stukje korter.
als je beetje had geleze rij ik nu al minstens 10x zonder. was alleen even voor wat veiligheid aangezien hij beetje een flipbui had. Lachen hij steigerd niet durft ie niet (jaar gelede achterover geklapt in een veld) maar bokken durft hij als de beste.

Ik had het wel gelezen maar het gaat nu om deze foto's en daar geef ik commentaar op Knipoog .
Zachte mond of niet je hoort gewoon met teugels op maat te kunnen rijden. Als jij een harde hand hebt moet je daar aan werken en niet de teugels te lang laten worden. Hierdoor ga je namelijk juist je handen vast zetten(wat je uiteraad wil vermeiden).

Sorry ik snap je redenatie wel maar als je niet het juiste tuig hebt kun je beter eerst even longeren in plaats van onverantwoordelijk 'tuig' te gaan gebruiken. Ookal doe je het nu niet meer (wat ik erg fijn vind om te horen).

Tyrzavm

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 15:19

beauty is een hengst van 5 jaar 1.52 weinig mee gedaan door geen goede bak

Dus jij denkt metteen '' daar doen we is een zelfgemaakte slof aan'' , nou sorry dat is gewoon geen manier van goed rijden . Als er nog niet zoveel mee gedaan is , hoef je hem niet metteen aan de teugel te hebben . Nu drukt hij zijn rug weg , loopt op de voorhand en joun houding is erg apart.

Ga eerst maar de beginselen van het (in)rijden met hem doen , dan gaat het waarschijnlijk een stuk beter . Eerst goed aan het stappen werken , zonder slof ! Daarna steeds meer opbouwen naar het hardere werk

Amen. Afgod

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 15:33

Hmm, ik had er even overheen gelezen dat hij nog hengst is.

Als hij geen goedgekeurde hengst is zou ik hem gewoon ruinen. Een ggk hengst kan nog wat toevoegen aan een stamboek maar wat moet je met een niet ggk hengst of zelfs een papierloze hengst? Gewoon laten ruinen, bespaard je een hoop problemen en is voor hem ook een stuk prettiger.

AniiQue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-08 15:35

@stephanie, heb paar keer gehad dat hij flipte als ik aanspoorde, daarom voelde ik me niet meer zo fijn longeren helpte niet dan ging hij heel erg crosse of juist net niet lopen. opstappen zo ging wel goed. daarom had ik dat fftjes. maar ik gebruik dat nu niet meer niks voor mij het liefste rij ik zo los mogelijk,
harde hand kan ik hebben geef ik toe. maar nu heb ik dat soms. hij is weer aant leren sturen op mijn benen gaat al aardig, dus binnekort heb ik me handen weer fijn stil als hij zo door blijft gaan want nu is hij braaf

@passorapaard. wat jij zegt is onnozel. ik heb dat niet eens daarom erop gedaan! dat er weinig mee gedaan is zonder bak is iets anders Knipoog dat was niet waardoor hij neit gerde is. is genoeg mee gedaan maar hij is koppig en super eigewijs toen wou hij helemaal niks ja bosritjes make ging allemaal super dus heb eigenlijk alleen maar bosritten gemaakt en soms manege. dat ding zat er aan *lees maar boven dan snap je het misschien Knipoog*
hij kent de beginselen nog. moet alleen nog goede ontspanning inkomen en dat komt zodra ik hem weer volledig vertrouw. en als je weer had gelezen ik rij er niet meer mee! stappen gaat goed genoeg.

@anneliesdj hij blijft fijn hengst. hij is niet van mij anders was hij allang ruin al zeker 3/4 jaar! en niet menen dat wij er niet mee doen dekken we laten hem fijn minstens 1 van onze merries dekken. hij heeft papiere, hoeft niet gekeurd te worden want hij is te klein gebleven zijn vader is O. two step G en daarvan de vader polydor & polydox. de moedersvader is el beauty.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 15:40

Ja, dat hij papieren heeft is leuk maar niet ggk heb je daar weinig aan, daarnaast is hij ook nog te klein gebleven.

AniiQue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-08 15:42

ja maar als je er zelf mee fokt hebbe we er genoeg aan. en als hij als hij eerder was gecastreerd was hij maar net beetje groter en ook een stukje smaller (haha nog smaller

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 16:00

Sorry, ik weet ZEKER dat veel problemen komen door het kengst zijn.
Verder denk ik dat die alleen nog maar groter worden door het laten dekken, en je doet de pony er ook zeker geen plezier mee, daardoor word hij alleen nog maar meer bevestigd in zijn natuurlijke gedrag en verder zie ik het nu er niet van in.
Maar goed, dit was offtopic!

Succes verder en ben benieuwd naar je volgende topic Knipoog
PS, leren laarzen zitten veel beter he als rubbere!

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 16:03

Idd komen wss veel van je problemen door het hengst zijn. Hengsten zijn heel snel afgeleid, gaan sneller in discussie en moeten zich altijd laten horen en zien. En dan moet je maar eens gaan proberen met hem in een bak met merrie's te gaan rijden, gaat je heeel erg veel werk kosten.

Ben je ook van plan met hem te gaan starten?