Pride (Welsh Cob) & ik @ Dressuur

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

willemieke

Re: Pride (Welsh Cob) & ik @ Dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 21:06

Ik zou je als tipp mee willen geven om je hele been naar binnen te draaien, vanuit de heup. Als je naar de foto's kijkt zit het probleem nl niet in je tenen/voeten want die zitten recht onder je knie. Maar je knie wijst ook naar buiten, dus je tenen naar binnen draaien kan je nooit volhouden!
Draai je been vanuit de heup iets naar binnen door je beugel even uit te doen, je been opzij te doen en draaien!
Succes!

Pink_Horizon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-08 22:32

Klopt Willemieke (fijn dat sommige mensen verder kijken Knipoog )! Dit lukt me prima als ik erop let en mijn been goed leg, helaas 'verschuift' het snel weer als we in 'zware training' vervallen Knipoog. Maar je hebt het bij het juiste eind en ik ga er nog meer aan proberen te denken Lachen

PardoesJessi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 22:38

Wow...... wat een leuk diertje heb je zeg!
Het voor de hand liggende commentaar is al gegeven....
Maar ik ben wel blij dat je hem voor wat los durft te laten, tov in de krul trekken zeg maar. Hij laat een super achterbeentje zien en daar kan je op door bouwen!

xMnOn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 09:28

Wat is pride toch een onwijs gaaf beest Kwijl
Probeer je been vanuit je heup iets naar binnen te draaien,
dan word je houding vanzelf netter.
Zelf heb ik het gevoel dat hij op sommige fotos gehaast loopt.
Wel ontspannen, maar gehaast.
Misschien iets meer op eigen tempo laten lopen, iets rustiger?
Verder nog veel plezier,
jullie zijn een leuke combi!

brennie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 09:44

Probeer te voelen of je op het goed been lichtrijdt, als je dat eenmaal voelt (vooral in de wendingen) is er geen kunst meer aan.. dan voel je gelijk als je verkeerd zit, dit zit namelijk niet lekker

En als je op het goede been lichtrijdt zal je paardje ook beter lopen!
succes ermee!

Koortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 20:10

willemieke schreef:
Ik zou je als tipp mee willen geven om je hele been naar binnen te draaien, vanuit de heup. Als je naar de foto's kijkt zit het probleem nl niet in je tenen/voeten want die zitten recht onder je knie. Maar je knie wijst ook naar buiten, dus je tenen naar binnen draaien kan je nooit volhouden!
Draai je been vanuit de heup iets naar binnen door je beugel even uit te doen, je been opzij te doen en draaien!
Succes!

Ja
In feite komt je hele houding voort uit je middel in bekken, aangezien dat ook het zwaartepunt is. Als je daar vasthoudt of scheeft gaat, heeft dat invloed op je hele houding totaan je tenen toe. Ik heb het zelf ook, zit snel teveel naar voren, en schieten daarbij mn benen ook mee naar voren. Als mn paard ontspant, ga ik meteen beter zitten.

Maargoed, ontopic Haha! ik vind dat Kim écht al stukken verbeterd is in haar houding. Als ik de foto`s van eerst zag... is toch een hemelsbreed verschil! Ja

Pink_Horizon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-08 21:15

Haha bedankt allemaal Lachen

Brennie:
Idd een goede tip om mijn aandacht eens een paar keer op te vestigen. Daar heb ik dan altijd plezier van Lachen

xmoon:
Bij eigenlijk alle foto's die ik ooit geplaatst heb zeg ik volmondig :"ja!". Toevallig bij deze foto's was ze écht 'tam' dus was er van gehaast lopen weinig tot geen sprake.
Het is wel degelijk een punt waar we aan bezig zijn overigens. Om haar op míjn tempo te laten lopen en toch goed met de benen bij te kunnen vullen zodat ze vanuit achterkomt. Voor heethoofd Pride een hele kunst Cool

Pink_Horizon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-08 22:53

Morgen maar eens bij die nieuwe ruitersportzaak EppelJeck (Eindhoven) kijken. Schijnt heel groot en vooral goedkoop te zijn.
Ga iig een vitaminespuit halen en zo'n hymalaya liksteen. Eens kijken of ik die aan mijn Likit ding kan maken, Pride vind die heerlijk en daar doet ze vast iets langer mee dan met een Likit (2 uur :p).
Ook nog even (mais)gele bandages kijken/kopen voor bij mijn nieuwe (Eurostar) dekje Cool
En uh, verder niets (denk ik Bloos ).
Daarna lekker samen met Pride, Laurie en Mick de bossen in Knipoog

Blommen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 23:26

Wat wij met een paard doen die zich zelf ook bijna aan tikt is. Langzaam draven maar wel de achterkant eronder houden. Dan paar passen harder wegdraven en dan weer terug pakken in een rustig drafje. In stap precies hetzelfde. Ze vinden het vaak heel moeilijk er vermoeiend maar als je eht goed doet zie je gelijk resultaat.