Paard pakt bitje vast.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Paard pakt bitje vast.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 17:45

juist geen ander bit dit probleem ligt bij jou en niet bij je paard Knipoog
al hang je dr een liverpool in dan doet die het nog.
zorg ervoor dat je een goede voorwaartse drang vanuit de achterhand hebt en dat heeft niks te maken met 1 drukken en weg. Dan kan mijn pony ook heel zonder dat ze voorwaartse drang heeft dus zorg daar eerst voor. succes Knipoog

Emmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 17:45

je kan overwegen om een bitje met rolletjes te kopen, dat rolt en voorkomt dat je pony je bit vastpakt.

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 19:30

Emmaar schreef:
je kan overwegen om een bitje met rolletjes te kopen, dat rolt en voorkomt dat je pony je bit vastpakt.

Dat zou ik liever niet zeggen.
TS is erg op zoek naar 'het juiste bit' maar weigert de oorzaak bij zichzelf te zoeken.

TS: denk eraan dat hard gaan lopen bij een beenhulp niet hoeft te betekenen dat hij aan het been is. het kan ook betekenen dat hij vlucht voor het been.

Als je bijv. een rollenbit gaat kopen, is de kans groot dat de pony wel weer eeen andere oplossing zoekt, bijv. tong over het bit trekken of andere vormen van verzet. Zo kom je van de regen in de drup.
Vooral omdat je aangeeft dat je dit bij meerdere pony's hebt, zou ik het bij jezelf gaan zoeken. Het is geen schande dat je teveel vasthoudt. Dat doen zoveel ruiters. Als je er maar aan probeert te werken.
Het is wel een schande als je weigert het onder ogen te zien.

mireya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-08 19:44

Nou... Ik heb het vandaag weer geprobeer Lachen
En sorry hoor... Maar dat gallopeerde toch echt zeer moeilijk met een hangende neus over de grond...

Uhummm had al gezegt dat het ( bijna ) weg is....

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 21:02

heb je weleens gewoon aan de lange teugel gegeloppeerd?

een paard moet zichzelf wel dragen hoor! Als hij op het bit hangt, kan het niet anders, of hij looopt helemaal op de voorhand.

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 21:07

Begin eens bij een tandarts en laat eens nakijken of het gebit in orde is en het paardje wel in bit in zijn mond KAN hebben.
Daarna kan je iets rijtechnisch gaan oplossen.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 09:37

Nou gelukkig maar dat het probleem al bijna is opgelost. Dat heb je knap snel gedaan trouwens. Bokt toch ergens goed voor he??