Kiki Nrps merrie @ rijden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Tat_jana

Re: Kiki Nrps merrie @ rijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-08 12:57

KylaLover schreef:
Let er op dat je niet steeds naar beneden kijkt. In de rijbak is zeer waarschijnlijk heel weinig geld te vinden. Uitzicht voor je neus, als je recht naar voren kijkt, is mooier.
Verder kan je je handen wat meer dragen. Waar is de knik in je elleboog?
Let er verder ook op dat je rechtop blijft zitten en niet voorover gaat zitten.

haha ja idd heb geen geld gevonden helaas Tong uitsteken ik ga dr aan werken dankjewel

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-08 12:59

KylaLover schreef:
om nog even te reageren op de mond van de pony. Ik zie maar een foto waar de pony zijn mond een stukje open heeft. Dit kan verschillende redenen hebben, bijvoorbeeld hangen op de teugels, maar kan ook een reactie zijn op een bakkabouter waarop de ruiter eht paard in houd. Misschien kauwt hij daar zelfs wel gewoon op het bit?

het hangen op het bit is het enige goeie argument.
ze kouwt ook wel iets maar niet zodanig dat ze haar mond open doet.
t is meer het smak geluidje wat je hoort Lachen

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-08 13:01

Heino schreef:
Ik had juist wel foto's van het loswerken willen zien Lachen Hoe doe je dat? Pak je dr meteen op of rij je eerst ontspannen lang en laag los?

we rijden vooral lang,laag en veel voorwaards.
zoals eerder gemeld schrok ik zelf ook enorm van de foto's terweil ik het zelf ook wist ( had verschrikkelijk last van mn armen.

ik zal jullie volgende keer hopelijk een plezierig topic om naar te kijken geven Lachen

voor nu ben ik echt super blij met alle tips, en ben het gewoon ook met jullie eens ( op sommige na )

ik ben geen ster ruiter, en ik leer elke dag weer eens iets bij Lachen

en zoals in mn onderschrift te zien hard opzoek naar een instructrice Lachen

susanne_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 13:08

hoi!
allereerst wil ik even zeggen dat je heel netjes omgaat met het gegeven commentaar!
wat ik op de foto´s zie is een gespannen (gehaaste) pony met een gespannen ruiter.

probeer de rust te vinden! ga op je zit rijden, maak veel overgangen. pony moet actiever vanuit de achterhand worden.
en idd, hoofd omhoog en kijk in de richting die je rijd. anders ga je misschien ongemerkt tegenstijdige hulpen geven (gewicht verdeling en beengenruik).

veel succes iig! (ik vind t een leuke pony om te zien!!)

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-08 13:29

hoi hoi erg bedankt Lachen
het klopt allemaal, ik vindt het prettig commentaar te horen want ik weet gewoon dat het niet goed gaat Lachen

misschien is dat ook wel de rede waarom ik deze foto's er op heb gezet Lachen

ik zie soms wel eens mensen foto's plaatsen die net zo rijden als ik en die vinden dat ze de sterren van de hemel rijden.. dat vindt ik niet kunnen.

ik ben me overal goed van bewust en wil graag elke dag wat verbetering zien dat vindt ik erg prettig werken Lachen

en ja ik ben 3 maanden bezig met mijn pony, waarvan 1 maand alleen maar op het land en wandelen en wat vertrouwen.

en nu 2 maanden pas weer een beetje bezig.
ik moet gewoon nog onwijs veel leren Lachen en sta daar ook voor open Lachen

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 13:35

Dat is nou eens een goede instelling Tat_jana!

goldiejack

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 15:05

leuke pony heb je,
ik zou je als tip willen geven,je tenen na voren en hakken na onder,nu hebben ze een eigen leven.

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-08 15:54

haha ja klopt ik heb mn beugels nu wat langer gedaan en het zit een stuk stabieler Tong uitsteken

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 16:42

Hee jaan!
Jammer van deze foto's, vind dit het beeld een beetje vertekenen.. Ik was er gister bij en ja af en toe hang je in dr mond, maar dat komt omdat kiek onwijs op dr voorbenen loopt, en pas dr achterhand eronder zet als ze helemaal goed warm is.. Dit is geen makkelijke pony, heb dr zelf ook ff op gezeten en ik doe het tatjana niet na!
Deze fotos zijn moment opnames, het enige commentaar wat ik heb is dat je naar kiek kijkt ipv recht voor je.. en ja dat je idd hangt soms, maar nadat ze warm was gister liep ze al een stuk beter! dus ga gewoon zo door Haha!

jUst_eVa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 23:57

Tat_jana schreef:
jUst_eVa schreef:
Is dit de kiki die eerst van Nathalie was Scheve mond Jammer dat je dr zo aan het trekken bent in dr mond, en ook nog is een keer je handen heel erg vast zet. ga eerst lekker lang en laag beginnen, en daarna steeds iets meer oppakken. Misschien moet je is goeie les gaan nemen. Want heb nu het idee dat je pony het niet echt leuk vind.
Succes verder Knipoog Bloos

ik vindt jou reactie niet erg netjes ik doe erg mijn best..
en ik rijdt kiki nou eenmaal niets als nathalie.

je had ons in het begin moeten zien kiki moest eerst niks van me hebben Knipoog

Mijn excuses, ik had het niet zo bedoeld, van '' bij nathalie loopt ie veel beter'' hoor. Juist leuk dat jij haar nu hebt. Maar ik weet ook dat het niet de makkelijkste is, maar ik krijg het idee dat je het belangrijker vind dat je haar aan de teugel hebt, dan de ontspanning. Maar misschien zie ik het verkeerd hoor! Wel vind ik het super dat je doorzet met de pony, en ik hoop dat jullie echt een goeie band krijgen!
Succes! OK dan!

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-08 09:54

oke dan ook van mij n kant excuus dat ik het zo opvatte Lachen.
nou ja ik vindt het eigenlijk het belangrijkst dat mn pony en ik veel lol hebben Lachen
zo rijden we lekker buiten enzo Lachen..

ik wil haar wel wat verder rijden, maar niet op de manier hoe de foto's zijn Lachen
ik schrok zelf ook van de foto's vandaar dat ik volgend weekend weer nieuwe ga maken Lachen.
want mevrouw kan het wel. alleen doet ze alsof ze niet snapt wat je bedoelt.

kiki dr rug wordt ook nagekeken en evt behandeld Lachen.
ze zit achterin een beetje vast dus dat gaan we eerst verhelpen Lachen

groetjes tatjana

jUst_eVa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 17:28

Tat_jana schreef:
nou ja ik vindt het eigenlijk het belangrijkst dat mn pony en ik veel lol hebben Lachen

ik wil haar wel wat verder rijden, maar niet op de manier hoe de foto's zijn Lachen
ik schrok zelf ook van de foto's vandaar dat ik volgend weekend weer nieuwe ga maken Lachen.

groetjes tatjana

Oke! Als je daar nog niemand voor gevonden hebt, voor dat behandelen, raad ik je Heleen slebos aan! Die heeft mijn paard ook behandeld, en ik ben daar erg tevreden over. Ik ben benieuwd naar de nieuwe foto's! Haha!

quintolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 20:49

Heleen gaat waarschijnlijk ook komen daar haha.
Ik zei het ook al gelijk.:d

randyLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 09:44

Heey Tatjana!

Ik heb betere foto's van je gezien, maar ik weet hoe Kiki is die heeft natuurlijk altijd wel is een dagje last van kabouters Clown Verder vind ik wel dat je je handen iets meer moet dragen.
Ik vind het wel weer heel grappig dat je dat dekje hebt want die had ik ook voor der xD!
Ik zou zegen veel succes en ik moet eerdaags maar is langskomen Haha!

Even voor de medebokkers, Kiki heeft haar mond niet open die kauwt overdreven op haar bitje als ze aan het werk gezet word en ze der geen zin in heeft!

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-08 10:46

jUst_eVa schreef:
Tat_jana schreef:

groetjes tatjana

Oke! Als je daar nog niemand voor gevonden hebt, voor dat behandelen, raad ik je Heleen slebos aan! Die heeft mijn paard ook behandeld, en ik ben daar erg tevreden over. Ik ben benieuwd naar de nieuwe foto's! Haha!

haha wat grappig ik heb zojuist haar nummer opgeschreven en nu lees in dit Tong uitsteken

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-08 10:50

randyLOVER schreef:
Heey Tatjana!

Ik heb betere foto's van je gezien, maar ik weet hoe Kiki is die heeft natuurlijk altijd wel is een dagje last van kabouters Clown Verder vind ik wel dat je je handen iets meer moet dragen.
Ik vind het wel weer heel grappig dat je dat dekje hebt want die had ik ook voor der xD!
Ik zou zegen veel succes en ik moet eerdaags maar is langskomen Haha!

Even voor de medebokkers, Kiki heeft haar mond niet open die kauwt overdreven op haar bitje als ze aan het werk gezet word en ze der geen zin in heeft!

heey nathalie ja dat klopt ze heeft haar mond echt niet open en iedereen beweerd van wel Tong uitsteken.
maar doordat ze zo kouwt gaat ze vreselijk schuimen en dat is dus groen met wit enzo en dat is dus net alsof ze dr mond open heeft en dat is dus niet zo Lachen .

ik heb trouwens allemaal velle kleuren voor haar dekjes met op alles haar naam Tong uitsteken

jUst_eVa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 13:54

Tat_jana schreef:
haha wat grappig ik heb zojuist haar nummer opgeschreven en nu lees in dit Tong uitsteken

Hahah, dat is mooi Haha!

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 13:56

hey, is dat martingaaltje niet te klein? Het paard lijkt weinig ruimte te hebben zo om eht hoofd iets hoger te kunnen dragen zonder die druk.

probeer iets terug te gaan zitten ,meer lengte in de teugel en voor je uit te kijken. Je paardje loopt enorm op de voorhand. Wel gaaf diertje hoor!

Lizzy_Bennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 13:57

Uh ja wat je zelf aan aangeeft, Wat meer naar voren kijken,
En je handen meer dragen, Op de foto lijkt het of je ze 2cm van het shabrak af hebt Knipoog

Edit; @ Detour, Humm ja dat vond ik ook al

0maris0

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 14:12

Vind dat wel meevallen hoe strak hij zit.. (wat ik zo kan zien van de foto)

Als ze dr hoofd omhoog doet werkt hij in, daar is hij ook voor bedoelt.. als je m losser doet heeft het geen nut

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 14:15

Omaris, iets losser is beter, als het paard eht hoofd rechtstelt, moet je teugel horizontaal naard e mond lopen, niet in een knikje, dit is niet te doen en kan bij snesibele paarden link zijn. Bij het steigeren, als ze er steun op vonde, kunnen ze achterover klappen. Een martingaal is een coorectiemiddel als het paard gaat sterrenkijken. Dan mag de druk gevoeld worden.

Lizzy_Bennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 14:17

Ik vind ook dat die op foto 1 2 en 4 (Als ik het goed heb onthouden) Zo opgekrult loopt.. Dat kan ook aan mij liggen

0maris0

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 14:19

detour schreef:
Omaris, iets losser is beter, als het paard eht hoofd rechtstelt, moet je teugel horizontaal naard e mond lopen, niet in een knikje, dit is niet te doen en kan bij snesibele paarden link zijn. Bij het steigeren, als ze er steun op vonde, kunnen ze achterover klappen. Een martingaal is een coorectiemiddel als het paard gaat sterrenkijken. Dan mag de druk gevoeld worden.

Oke, maar niet veel losser
Want je ziet wel dat ze op een foto na dan, het netjes los hangt,
En ze kan idd wel eens steigeren dus daar heb je gelijk in

Ashley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 14:29

Je zit ontzettend mooi rechtop, maar idd je handen en benen, maar dat gaf je zelf al aan. Ik wil zelfs als tip geven, ga iets minder rechtop zitten (met zo'n kaarsrechte rug) omdat ik nu het idee heb dat jij niet totaal ontspannen op je pony zit.

Je hebt een mooie pony die ook wel mooi kan lopen denk ik Ja Maar deze foto's vind ik niet zo heel mooi. Je pony is ook niet lekker los door het lijf, waardoor jij ook niet ontspannen zit. Ik had wel loswerk foto's willen zien. Lekker lang en laag losrijden, dat je pony goed over de rug loopt met activiteit van achter.
De foto waarbij jij zegt 'iets meer power van achter', daar is totaal niks van te zien en dat is ook niet zo. Op die laatste foto is de achterhand er niet mooi bij, dus zit er ook geen power.

Die galopfoto: je pony drukt zich erg weg naar boven en jij zet je handen lekker vast naar beneden. Niet doen! Natuurlijk om je pony weer los te maken zul je momenten iets moeten doorvragen of even die druk eraan houden, maar blijf er niet opzitten met de handjes naar beneden vast en wachten tot ie komt, want dat werkt niet.

Er zitten ook een paar foto's bij (draf) die er heel fijn uitzien Ja Hier en daar idd iets te kort in de hals, maar op zich is je pony daar wel los.

Toch nog even reageren op wat jij in de beginpost zegt:

Citaat:
en heb ook geen instap foto's want dat vindt ik nutteloos om commetaar op te hebben

Het losrijden is bijna het belangrijkste van je training, dat je je paard lekker lang en laag los kan rijden. Als jij foto's plaatst van het losrijden kunnen bokkers daar best commentaar op geven wat jou ook weer kan helpen!!

Maar jullie zijn een leuke combinatie, ga zo door (met goede begeleiding) Lachen

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-08 15:01

even feedback op Ashley__ iets meer power bedoelde ik dat ze iets meer power van achter moest hebben hihi Tong uitsteken

overgens dat bostuig zit er om omdat mn buurmeisje er na mij op zou stappen.
en zoals 0maris al zecht kiki kan nog wel eens steigeren. en dijnst goed terug op de martingaal. dit vondt ik dus even veiliger voor haar Lachen.
overgens heeft ze het nog niet gedaan bij haar ze reageerd zelfs beter op haar dan op mij. ( waarscheinlijk omdat ik teveel in 1 keer wil. )
ik heb de bostuig er gewoon af als ik zelf aan het rijden ben Lachen

overgens staat het weekend voor de deur dus ik zal morgen even kijken of ik wat mooie loswerk foto's kan maken en daarna kan laten zien hoe ik haar meer ga op pakken Lachen.

ik hoop ook dat jullie dan meer te spreken zijn over ons Lachen

overgens wilde ik ook hier melden dat er zeer binnekort een instructrice bij mij op stal komt die mij wekelijks een uur les komt geven.
dus dan hoop mik helemaal vooruitgang te gaan boeken.

groetjes