'scheef' paard?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

daffie1986

Re: 'scheef' paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 11:44

Dat is nou het grote voordeel van de paardenwereld in een ander zijn ogen doe je het toch verkeerd als je het niet hetzelfde als hem/haar doet.

noekje

Re: 'scheef' paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 23:55

Flutterby schreef:
@noekje: een rechte lijn is heel mooi, maar niet voor een dier dat nog niet die balans heeft - ze zoekt die rechte lijn meer op door middel van het schot, als je haar op de middellijn zet is ze dat 'gevoel' kwijt en begint ze standaard rond die lijn te 'zwabberen' (waarbij ze goed reageerd op correctie, maar waarbij ik vind dat ik iets vraag waar ze nog niet 100% aan toe is)

ze is ook nog niet érg lang onder het zadel - toch zeker wel een jaar maar daarbij is ze niet regelmatig 'gebruikt' maar heeft ze lange perioden van rust gehad tussendoor Lachen ik wil dus zeker niet overvragen

Wij zijn juist zo begonnen, hierdoor kon hij makkelijker balans vinden en werd hij rechter. Wel rustig aan begonnen natuurlijk eerst alleen in stap dan draf enzo.. Maar ik rij vanaf het begin op de AdB manier, maar zo heeft natuurlijk iedereen zijn eigen manieren en methodes. Maar misschien is het handig voor later, als jij denkt dat ze er aan toe is.

iig nog veel succes, en zit er al wat verbetering in?