Armani(ovidius)@ priveles dressuur

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Vera_noes

Re: Armani(ovidius)@ priveles dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 00:03

erg mooi paard!

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 00:33

Hij gaat idd steeds fijner ilse! Lachen
komt steeds wat meer op lengte, en krult zich niet meer zo op.

ben benieuwd hoe de 1e wedstrijd gaat, maar dat gaat vast en zeker goedkomen Ja

om nog maar even te zeuren voor haw:
benen langmaken en voor je blijven kijken Haha!

Bets

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 14:20

Ziet er goed uit voor 3 jarige, in begin kropt ie wat op, maar ik zie dat je eraan werkt om lengte te krijgen in hals, ik zou ook nog proberen dat het paard de neus naar voren gaat brengen, zodat hij nog meer gaat rekken in lichaam. Dus zowel de lengte in hals neemt naar beneden en neus eruit en dat blijft aanvullen met been.

Werk ook goed aan de lengtebuiging, zo op volte proberen paard enigzins te leren wat te wijken voor druk op binnenbeen, zodat je elke keer wat traint aan lengetebuiging, dan zoekt paard ook wat meer lengte op in de hals houding en rekt ie de spieren goed op. Zelf goed rechtop blijven zitten en naar voren kijken. Erg leuk paard, zit denk wel wat karakter in of niet? Mooie combinatie.

Bets

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 15:12

Als je mischien je onderbenen wat meer naar voren brengt, kan zijn dat je wat makkelijker kunt zitten en dan blijf je automatisch wat meer rechterop zitten.
Betreft grote galopsprong, misschien kun je paard op volte beetje bij beetje wat meer gaan begrenzen met buitenteugel dan kan paard wat makkelijker gaan sluiten, kost wel tijd omdat het ook wat kracht kost van paard, maar dat komt wel goed.

BabyBell

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 15:25

Hij loopt wel errug diep...

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-08 18:19

Bets schreef:
Ziet er goed uit voor 3 jarige, in begin kropt ie wat op, maar ik zie dat je eraan werkt om lengte te krijgen in hals, ik zou ook nog proberen dat het paard de neus naar voren gaat brengen, zodat hij nog meer gaat rekken in lichaam. Dus zowel de lengte in hals neemt naar beneden en neus eruit en dat blijft aanvullen met been.

Werk ook goed aan de lengtebuiging, zo op volte proberen paard enigzins te leren wat te wijken voor druk op binnenbeen, zodat je elke keer wat traint aan lengetebuiging, dan zoekt paard ook wat meer lengte op in de hals houding en rekt ie de spieren goed op. Zelf goed rechtop blijven zitten en naar voren kijken. Erg leuk paard, zit denk wel wat karakter in of niet? Mooie combinatie.

Dat doen we idd op de volte, elke keer de volte wat verkleinen en weer vergroten. dit pakt hij ook erg goed op.

Bets: Hij moet juist eerst rechtuit dat die dan zijn balans kan vinden. Af en toe een grote volte. En we gaan 1 keer in de week op buitenrit en dan over de zandpaden, het wordt ook steeds beter.

kriebel: dat valt reuze mee, neusje mag nog iets meer naar voren, maar het is een 3 jarige en dat vinden jonge paarden erg moeilijk. vindt je reactie erg overdreven.

Angela: ik ben ook zeer benieuwd!

De rest bedankt allemaal Haha!.

jojo23

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 14:08

armani is een toppertje Haha!

Hij heeft alleen nog ff wat tijd nodig op sterkter te worden maar ziet er nu al goed uit.

Nu nog ff trots zitten en dan komt het helemaal goed Haha!

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 14:13

Mooi paard!

En ik had nog iets wat nog niet genoemd is, probeer als je stelling wilt vragen in de bochten, je hand wat naar buiten te doen, ipv enkel naar achter.

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 14:55

Blijft een leuk paard om te zien. Maar als ik in je profiel kijk, vind ik die foto's er toch beter, ongedwongener uitzien. Hij is op deze foto's behoorlijk aan het steken, en wat ook al eerder genoemd werd; hij zet zijn achterbeen niet mooi achter het voorbeen. Als ik hem in het echt zie lopen zie ik ook dat ie nog erg slap is, met name achter. Ik zou, als ik jou was, wat rustiger aan gaan doen met hem. Vind toch dat je wel erg veel met hem doet. Hij is nu 3,5, en hij heeft duidelijk tijd nodig om uit te groeien/sterker te worden. Bij het ene paard duurt dat wat langer dan bij het andere paard.
Wees er zuinig op, het is nog maar een baby.

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-08 20:31

robin: rijd hem 3 keer in de week, dit is niet te veel voor een 3 jarige en hij heeft net 1,5 week rust gehad. en in december krijgt ie weer even wat rust. Hij moet van achteren veel sterker worden idd, maargoed daarom kan ik wel rijden. en ik weet wel wat ik doe.

Miss_Malfoy : klopt! zal er op letten.

bedankt allemaal Haha!

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 16:09

Wat een heerlijk beestje Ilse!

In het begin zou hij inderdaad iets meer met de neus eruit mogen, af en toe komt ook iets de schouder eruit waardoor het achterbeen er niet helemaal recht bij komt.
Maar hij is nog jong en die spieren komen vanzelf. Lekker rechtuit galloperen op een lang zandpad is ook erg goed voor jonge beesten.

vilouma

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 19:00

loopt lekker hoor,lekker ontspannen, mooie buiging.
zelf rechtop blijven zitten;)

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-08 19:08

TeeGee schreef:
Wat een heerlijk beestje Ilse!

In het begin zou hij inderdaad iets meer met de neus eruit mogen, af en toe komt ook iets de schouder eruit waardoor het achterbeen er niet helemaal recht bij komt.
Maar hij is nog jong en die spieren komen vanzelf. Lekker rechtuit galloperen op een lang zandpad is ook erg goed voor jonge beesten.

hebben we gister gedaan, vondt ie geweldig het zandpad op.
Ik ben ook erg van afwisselen dus dat komt goed Haha!

Bedankt Haha!.

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 19:28

LZ, het ziet er heerlijk uit, soms heb ik heel iets het idee dat hij overbuigt, dan is het alsof je rechtdoor gaat, maar buigt hij wel keurig, kan zijn dat ik er helemaal naast zit hoor, dat je daar wel net een bocht ingaat ofzo Haha! Het ziet er in iedergeval hartstikke fijn uit, en ik denk dat je lekker zo door moet gaan Haha!

Nat1503

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 22:27

Ilse, Armani vind ik een mooi paard, met afwisselende training wordt hij vanzelf sterker. Denk wel om je eigen houding. Ik ben heel benieuwd naar jullie debuut komende zondag.

Ashley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 22:32

Erg mooi paard Ja Het laag en lang rijden doe je goed, maar probeer dan die hals iets meer lengte te geven. Nu komt je paard iets te diep, brengt zijn neus dus te veel naar de borst.

Ook heb ik het idee dat je paard graag iets met zijn neus naar links loopt. Op de foto's op de rechterhand doet ie het bijna elke keer. Die ene foto (weet niet meer welke zo) stel je hem mooi naar rechts. Vaker doen! Mooi rechtrichten! Maar je hebt hem super aan het lopen Ja Gaat wel goedkomen de 9e Ja