Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Aardbijtje schreef:Ik weet niet hoelang je haar al hebt ? Het kan zijn dat je pony je in het begin wilt uitproberen, deed mijne ook!
Yellomofoon schreef:Ik stop geleidelijk aan met ze aan de teugel te rijden en dan krijgt ze idd heel de teugel voor uit te stappen, maar als ik ze dan om een of andere reden (zoals bijvoorbeeld iemand ontwijken of gaan wandelen) een stukje korter neem dan rukt ze ze terug uit mijn handen. Ze moet toch nog altijd goed doorstappen zelfs al ben ik aan het uitstappen.
Yellomofoon schreef:Narya schreef:Misschien toch maar eens de handschoentjes proberen? Dan wordt het in ieder geval minder makkelijk voor je paard om de teugels uit je handen te rukken. Flink vooruit rijden lijkt mij een hele goede, vreemd dat dat niet werkt
als ik met handschoenen rijd doet ze het nog hooren ja dan laat ik haar goed doorstappen maar na 5-10 min doet ze het weer opnieuw
Lynn_Nikita schreef:ze is gewoon gewend om met uitlopen lange teugel te hebben
niettoestaan, evt tik geven en weer even aan het werk zetten
Ik geef haar idd bij het uitstappen altijd lange teugel maar die gebruikt ze nooit helemaal op (ze loopt nooit met haar hoofd laag over de grond ofzo)
En als ik aan het wandelen ben is het moeilijk om haar dan aan het werk te zetten... Als ik ze dan eventjes aan de teugel rijd en haar dan terug een gestrekt nekje laat hebben rukt ze de teugels terug uit mijn handen![]()
Oh en als ik haar gwn met een halstertje "rijd" of wandel dan doet ze dit ook niet