Rex en Ik @ Dressuurwork

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Rexmattie

Re: Rex en Ik @ Dressuurwork

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 21:01

moonfish13 schreef:
Bijzet zit los en hangt er als extra beveiliging op omdat het de eerste keer is dat ze er op rijd.
Ik zie geen probleem er in?
Het lijkt mij een pony die het liefst zich behoorlijk opkropt wat best lastig kan zijn als ze dan ook nog eens hard willen.

Ik zou wat minder achterin je zadel proberen te gaan zitten, en voor de rest lekker oefenen..
Niet alles is in een keer op te lossen.

DANKJEWEL!
Dit is een reactie waar we wat aan hebben!

Groetjes

Rexmattie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 21:03

moonfish13 schreef:
Bijzet zit los en hangt er als extra beveiliging op omdat het de eerste keer is dat ze er op rijd.
Ik zie geen probleem er in?
Het lijkt mij een pony die het liefst zich behoorlijk opkropt wat best lastig kan zijn als ze dan ook nog eens hard willen.

Ik zou wat minder achterin je zadel proberen te gaan zitten, en voor de rest lekker oefenen..
Niet alles is in een keer op te lossen.

DANKJEWEL!! Haha!
Dit is dus een reactie waar we wat aan hebben.
En idd, de Bijzet zit heel erg los, en was bedoeld als gewoon wat extra beveileging,
Ik kon er niet precies de goede woorde voor vinden maar jij wel Bloos

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 21:07

Rexmattie schreef:
DANKJEWEL!
Dit is een reactie waar we wat aan hebben!

Dan heb je de andere reacties over het hoofd gezien zeker...? Clown

jentel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 21:09

weet je @Rexmattie, de reactie van de mensen hier is dus de reacties op de foto's.
Ik geloof niet dat ze het onaardig bedoelen maar de foto's zijn natuurlijk een moment opname..
De tser vroeg om een reactie en dan plaatsen mensen die!
Het zadel lijkt me trouwens iets aan de kleine kant voor Carientje93.
Maar kan het niet heel goed zien, kan ook zijn dat ze iets beter in het midden van het zadel moet gaan zitten..
Misschien kun je je beugels iets langer laten, zodat je iets beter in het zadel zit??

Rexmattie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 21:11

@adil81
Ik bedoelde meer te zeggen dat ze het op een normale manier zegt...Niet direct zo FLAUW, het is ook maar hun eerste keer.
De beugels moeste idd wat langer!

Jam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 21:16

hee leuk paardje ten eerste Haha!
en slim idee die bijzet zo
en gaat vast wel goed komen met rijden ik heb zelf ook een heethoofd
en dan komt het ook gauw gespanne over Vingers aflikken

Rexmattie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 21:20

SOrry, mijn laatste reactie voor vandaag.
Ik ben een beetje druk bezig, maar, ik zeg het gewoon NOG 1 keer;
WEES ALSJEBLIEFT EEN BEETJE LIEF VOOR DEZE 2 EN LEEF JE NIET METEEN HELEMAAL UIT MAAR BLIJF REDELIJK.
JE MAG ZEGGEN WAT JE WILT, MAAR DOE HET RUSTIG.
DE BIJZETTEUGEL WAS BEDOELD VOOR WAT EXTRA VEILIGHEID OMDAT HET HAAR EERSTE KEER WAS, HIJ ZIT HEEL LOS, EN IK HEB ER BIJ GESTAAN, ZE HEEFT HAAR HANDEN IDD NOG EEN BEETJE VAST GEZET MAAR HET IS MOEILIJK TE OORDELEN ALS JE REX NIET KENT.
EN HET IS EEN HELE MOEILIJKE PONY.
MISCHIEN KAN JE DIT DOEN
EEN TIP; WAT JE DUS MOET VERANDEREN
EEN TOP; WAT ER WEL GOED AAN IS,
HET IS MAAR EEN VOORSTEL MAAR MISCHIEN KAN JE HET HIERDOOR BETER ZEGGEN EN WETEN ZE OOK WAT ZE GOED DOEN!!

Rexmattie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 21:21

@jam
Bedankt, ik vind reacties waar een complimentje in zit wel iets leuker om te lezen!

anne_joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 21:26

Ik vind het ook een slim idee van die bijzetteugels. Zeker bij z'n heethoofd. Het is logisch dat het er niet super uitziet. Dat heeft (bijna) iedereen als je er voor het eerst opzit en dat zeker bij een heethoofd. Probeer zo ontspannen mogelijk te zitten en veel voltes en overgangen te rijden. Dan houd hij de aandacht bij jou. Volgens mij komt het wel goed:D.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 21:30

Ik snap niet dat mensen zulke tips kunnen geven, Anne_joy!

Juist bij heethoofden moet je heel erg bewust zijn van al je handelingen en de druk die je op het bit opvoert. Heethoofden laten zich snel van de kaart brengen en je handen vastzetten en daarmee het paard vastzetten lijkt me een perfectie manier op je paardje 'van de kaart te brengen'.

evanescence

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 21:33

Rexmattie: Moest dat met je Caps lock aan? Nagelbijten / Gniffelen

Ik vind het een leuk paardje, en ga gewoon rustig mee met de andere tips van andere bokers. De bijzet zit los, dus zie er eigenlijk het nut niet van in.
Verder zou ik zeggen: toch echt beter op je handen en houding in het zadel letten! Lachen
Probeer hem anders eerst even lekker uit telaten rennen aan de longerlijn. zodat hij onder het zadel wat rustiger is, en de ruiter ontspanne gaat zitten.
En door dat ze haar handen vast zet, gaat het paard tegen druk leveren en nog drukker doen. Een paard is toch wel sterker.. Knipoog dus gebruik geen kracht. gebruik je verstand!

Succes.. Knipoog

Rexmattie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 21:34

Maarjaa...Ieder zijn mening, wij hebben het zo gedaan.
Ik vind het nu wel genoeg over die bijzetteugel.
Mischien heeft iemand nog een ANDERE tip.
en mischien ook nog wel iets wat juist wel goed is.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 21:37

Rexmattie schreef:
Maarjaa...Ieder zijn mening, wij hebben het zo gedaan.
Ik vind het nu wel genoeg over die bijzetteugel.
Mischien heeft iemand nog een ANDERE tip.
en mischien ook nog wel iets wat juist wel goed is.

Losser gaan rijden en er geen teugeltrekwedstrijd van maken...

esperance

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 21:44

Carientje93 schreef:
Hee meep Haha!
Nog even reageren op de reacties, over mijn handen, ik hem ze zegmaar naast mijn benen, niet erop, want deze teugels gleden weg de hele tijd... En ik rij juist met een redelijke zachte hand.

@Esperance: Dit zadel is als ik het goed heb, door fugers laten aanmeten. En hij heeft absoluut geen doorgezakte rug, knap dat je dat kan zien vanaf een paar foto's Lips are sealed en zoals het bericht boven je, als je ook even de reacties leest, rij ik maar 1x per week, vanaf nu(!) op hem.

Nou wat ik zie, zijn rug is ingezakt. Je zadel past niet. Jij zelf moet een andere zadel hebben. (Is dit geen C pony, en denk dat jij volt over de 55kg weegt..) Je moet namelijk tussen jou bips en zadel 1 hand kunnen leggen en dit kan niet..

Maar wel leuk paardje hoor..
Laatst bijgewerkt door esperance op 27-10-08 21:47, in het totaal 1 keer bewerkt

anne_joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 21:46

Adil18 schreef:
Ik snap niet dat mensen zulke tips kunnen geven, Anne_joy!

Juist bij heethoofden moet je heel erg bewust zijn van al je handelingen en de druk die je op het bit opvoert. Heethoofden laten zich snel van de kaart brengen en je handen vastzetten en daarmee het paard vastzetten lijkt me een perfectie manier op je paardje 'van de kaart te brengen'.

Sorry hoor,
maar ik zeg toch ook dat ze er zo ontspannen mogelijk op moet zitten. Dus niet haar handen vast moet zetten en niet gespannen moet gaan zitten.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 21:51

Zo te zien vallen er nogal wat mensen over de bijzet wat overigens geen bijzet is maar een vaste martingaal genoemd wordt. Ik snap dat je hem gebruikt maar dit is niet helemaal zonder risico dus zou je beter een gewone martingaal kunnen gebruiken.

Het ziet er idd niet heel ontspannen uit maar zo te zien heeft de pony door hoe hij onder het werk uit kan komen. Probeer meer te rijden zoals op de eerste foto's. In de draf en galop kropt hij zich meer op en drukt de rug eruit, probeer zo ontspannen mogelijk te zitten en denk langzaam, zit langzaam, kortom; probeer hem op alle mogelijke manieren rustig te krijgen. Trekken aan de teugels zal niet helpen, wel helpt het om achterover te zitten en volledig te ontspannen.
Je kunt dit goed oefenen in stap, span een voor een al je spieren aan en ontspan ze weer, ga eerst je benen langs, buik, borst en armen. Daarna zul je je makkelijker kunnen ontspannen als je pony gestresst raakt.

En omdat je ook graag wat positief's wilt horen; Je hebt een heel leuke pony die erg leuk getekend is. Ik vind je zit best netjes voor het feit dat je zo'n hete pony rijd. Daarnaast lijkt het me wel een fijne pony, zo te zien kan hij het best, achterbeengebruik is lang niet slecht en zal alleen maar beter worden.

Dus lekker ontspannen gaan rijden en dan heb je vast een super pony!

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 22:33

Rexmattie schreef:
Lara_Silver schreef:
...

Dan ken jij Rex nog niet.
Als je hem laat rennen. val je er zelf KEIHARD vanaf, en hij word er erg gestrest van ik ken hem al bijna 2 jaar, en weet onderhand, dat je dat beter niet kan doen.

Van een rennende pony afvallen, dat wil ik nog wel eens zien gebeuren. Als je nog geeneens kan blijven zitten op een rennende dan hoor je imo niet op een heethoofdje te zitten. Meid, ook deze pony is maar gewoon een pony en geen robot. Die wordt ook moe.

Nog beter laat hem maar eens rennen en begin bij te drijven. Dan moet hij blijven rennen ook al is hij het na een tijdje zat. Werkt perfect, zo leren ze het allerbeste dat dat rennen alleen in hun eigen nadeel werkt. Laat dit overigens wel doen door een deskundige ruiter. Je moet ze gewoon lekker laconiek behandelen, als jij alles op alles gaat zetten om ze rustig te houden (en zeker op een manier zoals op de foto's ; de foute overigens) daar worden juist gestrest van.

Rijden is geven en nemen, in eerste instantie moet je dus geven; deze pony wil rennen; laat hem rennen maar door zelf bij te drijven draai je het spelletje om. Nu doet hij niet langer zijn eigen zin, maar die van jou! Jij vraagt hem immers om te rennen. Voor je het weet hebben ze deze regel door en is de rennerigheid weg, dan heb je nog een fijne vlotte pony over.

Maar aangezien je al op iedere reactie in dit topic een ferm weerwoord hebt gehad (zelfs incl. capslock) stel ik voor dat jullie twee fijn je zin doordrijven. Het zal de pony echter niet ten goede komen.

Hananas

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 22:41

@ lara_silver: ik ben het helemaal eens met jou reacties Lachen

TS, gooi die teugels los en hang niet zo in je (prachtige *LOL* ) pony zijn mond. Hij kropt zich nl veel te veel op.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 23:56

Ik ben het niet eens met Lara_silver, bij deze pony komt het hete vanuit stress en als je zo'n pony laat rennen blijft hij doorgaan tot hij erbij neervalt.

Laten rennen is een goede oplossing bij een paard wat een sprintje trekt zodra hij aan het werk moet, niet bij een paard wat stresserig is van karakter.

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 00:27

De ruiter zit heel gespannen op het paard waardoor het paard gespannen loopt. De ruiter rijdt met een te harde hand en rijd niet op zit en been waardoor het paard terug trekt en zich blijft opkroppen en zijn rug verkeerd blijft gebruiken.

Wat je moet doen... Geen teugeltje trek houden met het dier, het paard van achter naar voren rijden en goed les nemen... Daar hebben zowel paard als ruiter nood aan...

Het ziet er mij een braaf paardje uit Lachen.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 11:25

anneliesdj schreef:
Ik ben het niet eens met Lara_silver, bij deze pony komt het hete vanuit stress en als je zo'n pony laat rennen blijft hij doorgaan tot hij erbij neervalt.

Laten rennen is een goede oplossing bij een paard wat een sprintje trekt zodra hij aan het werk moet, niet bij een paard wat stresserig is van karakter.

Inderdaad (*denk met weemoed terug aan Cheyenne* Huilen van het lachen )

Hananas

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 11:35

Misschien kan die stress voortkomen uit opgekropte energie?
Feit is wel dat de stress bij de pony gaat verminderen als de ruiter met minder harde hand rijdt en zélf ook ontspannen is.

yorin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 14:27

Die bijzet hindert de pony totaal niet Hij hangt zo slap dat je eerder bang moet zijn dat die er ingaat staan dan dat ie in de krul loopt door dat ding.. Verder heb je idd je handen wel erg vast.. maar het ponyte lijkt me ook geen makkelijke.. Als ik je een tip mag geven probeer hem eens lekker lang laag te laten lopen.. eerst eens in stap en dan rustig opbouwen naar draf en galop.. Mijn paardje was in het begin ook wel een heet hoofd.. en mijn lesgeefster heeft mij geadviseerd dat je heel rustig moet blijven en dat ik er van voor echt af moest blijven het paard komt vanzelf bij je.. ik geloofde er geen snars van dacht ik moet hem tegen houden anders loopt die constant onder me weg.. maar nu een paar maand later merk ik echt verschil ze word steeds rustiger en ontspant steed meer..! Dus probeer er niet te veel aan te zitten van voor.. hoemeer jij hem tegen houd hoe meer hij denkt ik moet naar voren!! en dat trek wedstrijdje win je toch niet.. maar gooi hem niet ook niet helemaal los van voren je moet wel blijven rijden! Hoop je zo genoeg info te hebben gegeven het gaat vast wel goed komen... En nog even over de neusriem.. daar is niets mis mee hij werkt iets scherper dat een normale neusriem.. dus succes

Salama

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-08 16:36

Jeetje hee, jullie denken ook echt dat jullie deze pony kennen Bloos
Ik trek hem juist niet in zijn mond, maar ik rij hem vooral met zit en been, dus als hij harder gaat; kuiten aandrukken, als hij niet luistert, dan teugeltje... Zo is mij geleerd en geloof me, ook deze super pony wil eigelijk niets anders dan uuuuren lang racen Knipoog Zo is hij, en hij is redelijk in toom tehouden, behalve wanneer je er (zoals ik) voor het eerst oprijdt... Het komt wel goed mensen, dit is pas mijn eerste keer...
Over het zadel;
Hi ligt goed, maar mijn kont is te ''groot'' ervoor...

Wat mij betreft mag dit topic gewoon op slot Knipoog

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 16:50

je wil alleen maar horen wat je zelf prettig vind,zo gaat dat niet in een HAW topic,als het je niet meer bevalt komt er niet onmiddelijk een slotje op.

ik vind het ten eerste een erg leuke pony.
de hulpteugel die eraan zit kan geen kwaad omdat hij zo los hangt,misschien juist wel iets té los.
als tip wil ik je nog meegeven; probeer zelf te ontspannen,ondanks dat de pony een heethoofd is.
wees duidelijk maar vriendelijk en meegevend met je handen,zet ze niet vast als hij gaat rennen.

veel succes

ohja; als het zadel te klein is voor jouw billen,dan is de druk niet goed verdeeld op de rug,een zadel moet pony én ruiter passen