4-jarige Zaire (Rousseau x Krack C.) @ dressuurwork

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Hoipiepeloii

Re: 4-jarige Zaire (Rousseau x Krack C.) @ dressuurwork

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 13:16

Leuk paard. Wel mag je haar véél meer uitleggen aan de voorkant. Ze loopt teveel in elkaar getrokken (ook al doe jij dat misschien niet bewust) en achter de ll.

Magnummm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-08 17:55

Nathiie, ik ben ook erg bezig met haar achterhand! Eerst was dat een ramp maar sinds ze geen groeipijntjes meer heeft, kunnen we daar pas echt aan werken Knipoog
Bedankt!

Verder mag ze idd langer komen, heb vandaag weer gereden en ze liep al veel fijner. Gisteren was het slecht weer en ik vond dat ze toch veel gespannender liep als normaal..
Ze wil zelf graag opkroppen OF juist helemaal met de neus over de grond. Ben dus echt hard aan het trainen om de tussenweg tussen die twee houdingen te vinden. Lastig Knipoog Haha!

Nathiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 15:49

het is idd lastig om de juiste houding te vinden bij een jong paard. heb zelf ook een 3-jarige en de ene dag denk je van wauw! wat gaat hij vooruit en de ene dag lijkt het als of je van nul terug moet beginnen. Knipoog

Magnummm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-08 16:24

Ja het is echt lastig, soms heeft ze idd ook echt vervelende dagen dat ze zich helemaal vastzet.

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 21:41

Wat een leuk paardje en een leuke combi!

Probeer wat meer lengtebuiging te creeeren..Zo geef het een prettiger beeld qua halshouding. Succes

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 21:48

Ik vind het nog geen fijn beeld geven. Op bijna elke foto loopt je paard opgekropt in de hals en achter de loodlijn en heeft ze haar mond open.
Probeer wat meer ruimte te geven ahw, meer haar neus eruit en over de rug laten lopen.
Verder vraag me af wat het nut van je sporen is, ivm de leeftijd en het niveau van trainen?

Magnummm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-08 08:44

Met sporen loopt ze veel beter dan zonder. Als ik zonder rijd is ze dood en slaat ze juist naar het been.. Lachen
Ze doet haar mond altijd open, ook met longeren of wat dan ook. Dat heeft met haar neus te maken. Ze kan daar niet geheel door ademen Knipoog
En zoals ik al zei ben ik hard bezig met dat opgekropte eruit te halen Knipoog

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 08:52

Maar hoe wil je dat gaan doen als je straks de hulpen gaat verfijnen? Nu loopt ze alleen op je sporen, wat ga je dan aan je benen hangen? Wielen met haken?

Magnummm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-08 08:54

Ik gebruik mijn sporen nauwelijks Knipoog

Edit; en áls ik drijf, zet ik ze niet in de buik maar leg ik alleen mijn been aan Knipoog

Mirjam79

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 09:05

Ik ga ook met Jibbel mee. Voor een 4-jarige loopt ze veel te veel bovenin en met veel spanning. Ook haar mond staat vrijwel op alle foto's open. Als dat is omdat ze niet goed kan ademen door haar neus, dan zou ik daar toch een keer een veearts naar laten kijken, want dit geeft echt niet een goed beeld. Verder zou ik haar eerst alleen maar laag instellen. Het opgericht zijn is iets wat later pas van toepassing is. Eerst op ontspanning gaan werken en dan later kun je gaan denken naar de oprichting.
Verder wil ik niet alleen negatief zijn hoor. Haar achterbeengebruik en haar achterhand, daar ben ik wel jaloers op!

Magnummm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-08 09:06

Ik weet niet of je alles al gelezen hebt, maar je zegt nu dingen die al heel vaak gezegd en waar ik zelf ook al mijn commentaar op gegeven heb.. Clown

maline

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 09:09

Leuk paard! Commentaar is al gegeven. Wil alleen hier nog even op reageren
Magnummm schreef:
Ze doet haar mond altijd open, ook met longeren of wat dan ook. Dat heeft met haar neus te maken. Ze kan daar niet geheel door ademen Knipoog

Ooit een paard door zijn mond zien ademen? Dat kan hij helemaal niet hoor.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 09:11

Tsja, da's ook bokt, Magnummm Knipoog , soms komen dingen weer terug, maar ik kan Mirjam ook geen ongelijk geven. Bloos
Durf eens wat meer los te laten aan de voorkant, zo'n open mond heeft niks met ontspanning te maken.. Ze is nog jong, hou het vooral ontspannen, dat is belangrijker dan het krulletje. Pling
Verder ben ik geen techneut mbt de loodlijn e.d.,maar zie je liever met een lang teugeltje stappen, oortjes er op, dan deze foto's. Prachtig paardje trouwens! Cool
DAt ze naar je been slaat, zou je dat probleem niet bij de kern moeten oplossen ipv symptoombestrijding door sporen te gebruiken? Dat ze mept naar je been geeft verzet en spanning aan.
Vraag me af waarom ze zich daaraan stoort.. Bloos

Magnummm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-08 09:12

maline schreef:
Leuk paard! Commentaar is al gegeven. Wil alleen hier nog even op reageren
Magnummm schreef:

Ooit een paard door zijn mond zien ademen? Dat kan hij helemaal niet hoor.

Vee-arts heeft er al eens naar gegekeken en zegt dat dit wss de reden is Lachen
Ze doet het nl ook met longeren (met halster of hoofdstel; geen verschil) en ook als ze intensief in de wei aan het spelen/rennen is Lachen

Magnummm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-08 09:17

detour schreef:
Tsja, da's ook bokt, Magnummm Knipoog , soms komen dingen weer terug, maar ik kan Mirjam ook geen ongelijk geven. Bloos
Durf eens wat meer los te laten aan de voorkant, zo'n open mond heeft niks met ontspanning te maken.. Ze is nog jong, hou het vooral ontspannen, dat is belangrijker dan het krulletje. Pling
Verder ben ik geen techneut mbt de loodlijn e.d.,maar zie je liever met een lang teugeltje stappen, oortjes er op, dan deze foto's. Prachtig paardje trouwens! Cool
DAt ze naar je been slaat, zou je dat probleem niet bij de kern moeten oplossen ipv symptoombestrijding door sporen te gebruiken? Dat ze mept naar je been geeft verzet en spanning aan.
Vraag me af waarom ze zich daaraan stoort.. Bloos

Zoals ik al zei ben ik hard bezig met de ontspanning en het lage rijden, maar zoals ik ook al gezegd heb moeten we de middenweg vinden tussen dit en dat geslof met der neus over de grond (bij haar is het of het ene uiterste of het andere uiterste Knipoog )
Verder heeft ze wel vaker periodes dat ze naar mijn been slaat, ze is nogal snel opgefokt. En dat uit ze door te slaan. Het heeft niks met het rijden te maken.. Verder gebruik ik die sporen gewoon omdat ze fijner te rijden is, maar nogmaals ik gebruik ze maar zelden écht.. Knipoog

Maargoed, ieder zijn mening.. Lachen

En zoals ik ook al zei ziet het er in het echt veel fijner uit.En nee dat is geen smoes/excuus.. Knipoog Dat is wat andere mensen er van zeggen. Plus dat deze foto's zijn van een rotdag qua weer en dat ze erg gespannen werd van de regen en de wind. Knipoog
En zeg nou niet dat het smoesjes zijn, want het is echt zo.
Als het goed weer is, zal ik binnenkort ook eens foto's maken. Is een heel verschil Knipoog

Edit; je hebt heus wel gelijk hoor, maar ik heb al vaak gezegd dat ik hard bezig ben met haar houding, maar dat zij geen tussenweg kent Knipoog Verder is ze idd gespannen en dat probeer ik er ook uit te rijden Lachen

Magnummm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-08 09:22

Ze moet zoals op foto 8 gaan lopen. Nu eerst.. En gelukkig zitten er al veel en veel meer van zulke moment tussen.. En daar ben ik blij om als je het met een half jaar terug vergelijkt.. Lachen

AnnaN1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 12:24

Leuke pony is dit. Ik zou alleen niet zo 'trekken' wat je op veel foto's toch wel goed zichtbaar doet.

Up_to_Date

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 12:26

Wauw wat een knapperd!!
Vooral foto 8 is om te kwijlen!

Durf te ontspannen hé..
Verder ziet het er netjes uit!

Magnummm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-08 12:27

Ja ze moet nu altijd zoals op foto 8 gaan lopen.. Haha! Maar dat lukt al veel beter Lachen

Tetris

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 15:16

Magnummm schreef:
En zoals ik ook al zei ziet het er in het echt veel fijner uit.En nee dat is geen smoes/excuus.. Knipoog Dat is wat andere mensen er van zeggen. Plus dat deze foto's zijn van een rotdag qua weer en dat ze erg gespannen werd van de regen en de wind. Knipoog
En zeg nou niet dat het smoesjes zijn, want het is echt zo.
Als het goed weer is, zal ik binnenkort ook eens foto's maken. Is een heel verschil Knipoog

Maar je plaatst wel dit topic en deze foto's. Naar aanleiding van dit topic en deze foto's krijg je reacties Knipoog Dus of ze normaal nou wel of niet beter loopt dan op de foto's te zien is, dit is waar we op kunnen oordelen en hier krijg je reacties op.
Bij een volgend topic is er misschien verbetering te zien Lachen

Ik vind het een erg leuk paardje. Wel ben ik het met bovenstaande reacties eens. Het paard is pas 4 jaar, en er zal vast een rede zijn dat hij trapt naar je benen als je geen sporen draagt. Ik vind daarom het dragen van sporen geen oplossing. En al helemaal niet gezien de leeftijd.
Verder vind ik ook dat het er in zijn geheel niet helemaal ontspannen uit ziet. Maar foto 8 is inderdaad weer een stuk beter! Ook vind ik dat je netjes op je paard zit.
Succes met rijden!
Laatst bijgewerkt door Tetris op 30-10-08 15:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Magnummm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-08 15:19

Naar dat slaan naar het been kan ik niks aan doen, ze heeft het altijd gedaan. Met elk mens dat je er op zet. Knipoog Zelf met zadelmak maken had ze hier al last van. En dan gaf je been en ging ze vrolijk bokken en slaan..
Ook met longeren, als je haar met je stem of evt zweep alleen maar naar haar toe zwaaien, gaat ze in het begin zo raar doen. Knipoog
Met sporen pakt ze het op de een of andere manier beter op.
En bovendien is het niet mijn paard en ik bepaal dus niet of er wel of niet met sporen gereden wordt Knipoog
Laatst bijgewerkt door Magnummm op 30-10-08 15:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Tetris

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 15:20

Toch vind ik het dragen van sporen niet helemaal een oplossing. Misschien heeft ze wel ergens last van?

Magnummm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-08 15:22

kaliefje schreef:
Toch vind ik het dragen van sporen niet helemaal een oplossing. Misschien heeft ze wel ergens last van?

Heb stukje toegevoegd aan mijn post hierboven Lachen
Bovendien heeft de dierenarts er ook al naar gekeken. Eerst dacht hij dat het kwam door het kuilgras (ze is erg gevoelig voor veranderingen in het voer) maar ook als ze gewoon droog hooi kreeg, deed ze het.. De dierenarts kon de oplossing niet vinden en die dacht dat het gewoon klieren was, of joligheid.. Want als je een keer streng tegen der praat, houd het wel op.

Nogmaals; ik beslis er niet over.. Lachen

Edit; we denken niet dat ze wat mankeert, het is gewoon een kwestie van irriteren/onder het werk uitkomen. Eerst was het dat ze kreupel ging lopen, dat hielp niet en toen ging ze maar weer met der snater in de lucht. De andere keer gaat ze weer schuin lopen en dreigen. En nu is het weer naar het been uithalen of bokken.. Lachen

Venetia

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 10:06

Een paard dat door de mond ademt, dat is nieuws! Dan heb je wel echt een bijzonder paard want normale paarden kunnen dat niet, die doen alleen hun mond open bij aanleuningsproblemen of tandproblemen.

De DA die dat gezegd heeft die moet terug voor opleiding naar Utrecht. Ik kan me daar werkelijk niets bij voorstellen, dat een DA dat zou zeggen. Was het geen kwakzalver?

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 21:15

Magnummm schreef:
En bovendien is het niet mijn paard en ik bepaal dus niet of er wel of niet met sporen gereden wordt Knipoog

Sorry, maar dit vind ik echt een aparte redenering.

Jij rijdt een paard, dus jij bepaalt wel degelijk of je met sporen rijdt of niet..
Iedereen kan (en hoort, vooral bij het opleiden van jonge paarden) zelf nadenken en een mening vormen tijdens het rijden.
Al zou de eigenaar van mijn verzorgpaard nog zo hoog en laag springen dat ik met sporen MOET rijden, en ik vind het gezien leeftijd en manier van lopen van het paard niet de juiste oplossing dan zou ik het of bespreken met de eigenaar waarom ik het geen oplossing vind, of weigeren te gaan rijden.

Maar ik denk dat het daar bij veel ruiters aan schort, aan het zelf nadenken over hoe en wat je paard te rijden. Veel nemen maar klakkeloos over wat er gezegd wordt door anderen.

Even nog over je excuus over de open mond: dit is altijd een teken van verzet of ongenoegen. Mss moet je de neusriem dan eens nakijken, of haar kiezen, maar het is niet iets wat 'normaal' is, ookal doet ze het altijd.
Je geeft ook aan dat ze een tijdje kreupel ging lopen, een paard gaat niet 'zomaar' kreupel lopen..of ze heeft ergens last van, of ze was teugelkreupel en dan heeft ze dus last van jou.