Armani @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ingeltje

Re: Armani @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 15:42

Armani88 schreef:
Ingeltje schreef:
dat is hoe jouw paard gereden word, in deze situatie is dat wel even wat anders omdat dit paard 3,5 jaar oud is. Dan lijkt het me dat je nog niet met verzameling e.d. bezig bent..

wie zegt dat ik hier mee bezig ben

ik zette het toch onder de quote van Askor_Djarne, het was niet aan jou gericht.. Knipoog

Armani88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-08 15:49

het probleem bij ons is dus wij hebben geen gesloten buitenbak vandaar deze martingaal. ze zijn bezig met de omheining maar het zit er nog maar half om heen .

Askor_Djarne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 15:50

@ Ingeltje : et was alleen een voorbeeld en ik wist et ff niet zo goed onder woorden te brenge vandaar dat ik even een voorbeeld met me eigen paard pakte Knipoog

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 15:51

Armani88 schreef:
het probleem bij ons is dus wij hebben geen gesloten buitenbak vandaar deze martingaal. ze zijn bezig met de omheining maar het zit er nog maar half om heen .

Ik begrijp het....
Zou mooi zijn als je hem op den duur af kunt laten.
Erg leuk paardje hoor, kan me voorstellen dat je daar happy mee bent.
Waar is dat bontje eigenlijk voor als ik vragen mag?

Askor_Djarne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 15:51

@ armani88: Dan vind ik het alleen maar slim om er een martingaal om te doen. . . anders heb je kans dat hij er met je vandoor gaat Knipoog en zoals ik al eerder zei ik zie geen probleem met een mexicaanse neusriem Knipoog

Armani88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-08 15:57

ik rij ook eigenlijk zonder martingaal maar mijn pony is deze week geschoren. en durf het nog niet aan zonder. ik probeer hem hiermee meer onder controle te krijgen zodra hij rustiger is zal deze er ook weer afgaan.

dat bontje heb ik er eigenlijk altijd onder. dit gebruik ik voor extra bescherming voor zijn rug.

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 16:00

Ik begrijp nog steeds niet zo goed waarom je met spoortjes rijd. Mij is altijd geleerd dat sporen zijn om je hulpen te verfijnen, niet om een paard voorwaarts te rijden. Als hij nu lam aan je been is (wat niet raar is op zo'n jonge leeftijd, hij snapt waarschijnlijk gewoon de bedoeling nog niet Knipoog ) Hoe denk je dat dan beter te maken met spoortjes? straks is hij daaraan gewend en reageert hij helemaal niet meer op je been, dat zou toch zonde zijn? ga eens werken met wijken voor druk bijvoorbeeld (even googlen)

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 16:02

Armani88 schreef:
ik rij ook eigenlijk zonder martingaal maar mijn pony is deze week geschoren. en durf het nog niet aan zonder. ik probeer hem hiermee meer onder controle te krijgen zodra hij rustiger is zal deze er ook weer afgaan.

dat bontje heb ik er eigenlijk altijd onder. dit gebruik ik voor extra bescherming voor zijn rug.

Als je zadel passend is gemaakt, kan een extra bontje juist eerder schade aanbrengen dan goed doen.
Wanneer je zadel echt goed past (door iemand gechecked die hier verstand van heeft) is een eenvoudig sjabrak zonder toeters en bellen juist beter....
Bontjes, pads en ingewikkelde sjabrakjes worden soms gebruikt wanneer een zadel niet goed past. Maar je kunt dan beter je zadel optimaliseren dan met die spullen aan de slag te gaan.
Ik begrijp je redenering hoor, en deed het vroeger ook wel.

ps: spoortjes zou ik lekker af doen. Vind het wel een beetje gek dat je instructrice je dit adviseert bij zo'n jong dier.

jojo23

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 16:05

vindt het een erg leuk dier zo op de foto.

De sporen,martingaal en neusriem hadden van mij nog niet gehoeven.

veel succes verder.

Armani88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-08 16:10

Mijn pony weet echt wel dat beendruk de bedoeling is van voorwaarts. dat bontje veroorzaakt zeker geen schade het drukt zeker niet op de rug anders lag die er niet onder !!

al die vragen, ik ben zo zuinig met mijn ventje, dat ik altijd eerst alles controleer of dat ik ga informeren. Ik doe dit echt niet uit onnozelheid of wat dan ook. Ik wil echt het beste voor hem. het irriteerd mij dat ik telkens verantwoording moet af leggen.
ik vraag niet om deze reacties, zeker niet. het is toch belachelijk om te denken kan ik dit wel plaatsen wat zullen ze er van denken. ik dacht eerst zal ik wachten tot hij wat ouder is en dan een topic starten, maar ik denk juist dat je zo meer vooruitgang kan zien, en dit wil ik dan laten zien.
OP MIJN MANIER

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 16:13

Armani88 schreef:
Mijn pony weet echt wel dat beendruk de bedoeling is van voorwaarts. dat bontje veroorzaakt zeker geen schade het drukt zeker niet op de rug anders lag die er niet onder !!

al die vragen, ik ben zo zuinig met mijn ventje, dat ik altijd eerst alles controleer of dat ik ga informeren. Ik doe dit echt niet uit onnozelheid of wat dan ook. Ik wil echt het beste voor hem. het irriteerd mij dat ik telkens verantwoording moet af leggen.
ik vraag niet om deze reacties, zeker niet. het is toch belachelijk om te denken kan ik dit wel plaatsen wat zullen ze er van denken. ik dacht eerst zal ik wachten tot hij wat ouders is en dan een topic starten, maar ik denk juist dat je zo meer vooruitgang kan zien, en dit wil ik dan laten zien.

Tja, wanneer je iets op internet plaatst kun je bijna voor 99% met zekerheid zeggen dat je dingen te horen krijgt die je niet wilt horen. En die dingen kunnen waar zijn of niet waar....
Uiteindelijk moet je er zelf uitfilteren waar je iets mee doet, en waarmee niet.
Iedereen krijgt naast complimenten ook kritiek.

Een bontje heb je echt alleen nodig wanneer je zadel niet goed ligt.... ter compensatie.
Sterker nog: als jouw zadel echt goed past, is er eigenlijk geen ruimte voor een bontje. Ik zou het toch nog eens nakijken.
Zou jammer zijn dat het juist spieren wegdrukt op die manier.

Armani88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-08 16:17

er is een zadelmaker bij geweest

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 16:22

Armani88 schreef:
er is een zadelmaker bij geweest

En zelfs na aanpassing is er dan nog ruimte voor een bontje, en de zadelmaker adviseerde ook dat je die gebruikt?

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 16:27

Armani88 schreef:

En denk je dat wij reageren omdat wij juist absoluut níet het beste met jou en je paardje voor hebben? Vrijwel iedereen doet dat waarvan men denkt dat het het beste voor het paard is, ik snap dat je geen kwaad in je hebt ofzo. Maar dan nog kan je, ook al doe je je best, dingen op de verkeerde/minder goede manier aanpakken Lachen

sologirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 16:30

Leuk paard! Veel oefenen en trainen!

Even over het bontje, het is een jong dier, die veranderd per maand wel weer, om nou elke maand een zadelmaker te laten komen daar zie ik het nut niet van in, dus ook ik gooi er gewoon een bontje onder! TS lekker blijven doen en als jij echt ziet dat je ventje echte spieren begint te krijgen laat je de zadelmaker weer eens langskomen! Je paard geeft ook tekenen als het zadel niet optimaal ligt en het is heel moeilijk om op die jonkies je zadel goed te krijgen hoor!

Armani88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-08 16:42

gelukkig krijg ik op stal nog wel positieve reacties, ik heb les dus dit is de manier waarop ze me les geeft, dan kun je wel zeggen dat is goed of dat is slecht. Het is maar goed dat iedereen niet het zelfde rijd. ! en voel gewoon aan mijn paardje dat de manier waarop ik hem nu rij erg prettig is voor mij en Armani

sologirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 16:49

Armani88 schreef:
gelukkig krijg ik op stal nog wel positieve reacties, ik heb les dus dit is de manier waarop ze me les geeft, dan kun je wel zeggen dat is goed of dat is slecht. Het is maar goed dat iedereen niet het zelfde rijd. ! en voel gewoon aan mijn paardje dat de manier waarop ik hem nu rij erg prettig is voor mij en Armani

Dat is toch het allerbelangrijkste! Dat zowel paard als amazone zich prettig voelt bij de manier van trainen!

Armani88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-08 16:57

ja precies, de manier waarop hij de laatste 2 weken in training is heeft hij al zo veel geleerd. Dat deze manier waarop zei mij les geeft me erg bevalt.

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 17:00

Leer eerst eens fatsoenlijk rijden voordat je al die dingen aan je paard heist. Typisch onkunde van de ruiter!

Als hij werkelijk zo heet is en niet luistert kun je beter goed les nemen, dan allerlei dingen aan je paard gaan hangen. De sporen die je om hebt zijn voor mij een doorn in het oog

Neem goed les, vooral met zo'n jonkie. Hiermee kun je veel schade veroorzaken.

Armani88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-08 17:02

_skess_ @ Ik heb bij elke pas dat ik maak op mijn paard een helpend oog !!
maar de foto's in je profiel zien er ook niet erg fantastisch uit al zeg ik het zelf

stef_sweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 17:03

Ik vind het er eigenlijk ook niet prettig uitzien, ik vind het onjuist van je instructrise dat je nou al met sporen rijd, dat moet ik eens proberen, ook al zijn het van die kleine botte sporen, ze haalt me van me paard af en laat me er de komende tijd niet opzitten, mexicaanse neusriem precies hetzelfde? waarom al op deze leeftijd? + de martingaal als hij zo goed reageerd op je hulpen ed waarom ga je dan met martingaal, dat is geen excuus vind ik, op buitenrit kunnen ze ook overal heen vliegen, waarga je dan mee rijden met een slof?

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 17:07

Armani88 schreef:

Als ik eerlijk moet zijn vind ik niet dat je paard heel blij oogt.

Ik zou je sporen weg doen, normale neusriem gebruiken, martingaal eraf en je zadel 10cm naar achter leggen.
Ga ontspannen bezig, zoek een goede instructie die jou kan leren ontspannen te rijden en je paard niet in de weg te zitten.
Het nageeflijk rijden hoef je nog helemaal niet mee bezig te zijn, leer hem eerst eens ontspannen op eigen benen te lopen en zorg dat hij plezier heeft in zijn werk, dan komt die nageeflijkheid vanzelf.

Veel succes samen!

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 17:09

Armani88 schreef:
maar de foto's in je profiel zien er ook niet erg fantastisch uit al zeg ik het zelf

Beetje sneue reactie vind je niet? Het gaat hier over jou, niet over haar.
Bovendien staat er maar één rijfoto in haar profiel en dat ziet er helemaal niet slecht uit.

stef_sweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 17:26

anneliesdj schreef:
Armani88 schreef:

Beetje sneue reactie, jij plaatst een topic en zij niet. Bovendien heb ik even in haar profiel gekeken en zag ik maar 1 rijfoto staan, waar zij een stuk netter zit als jou.

Armani88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-08 17:28

Ik word helemaal gek hier van dat gezeik, nu is het genoeg.