Demi @ dressuurwork

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Janne92

Re: Demi @ dressuurwork

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 11:46

liindii schreef:
Ja klopt ook wel. Het is een draver.

Dat dacht ik al. Ik heb zelf ook een draver gehad en die had precies hetzelfde ook had hij alleen maar zijn hoofd heel hoog.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 12:15

Ik zie op alle foto's dat je je been iets afsteekt, wat logisch is als je paard heel snel loopt (je wilt geen been geven) maar dit helpt niet om het hoofd wat te laten zakken, daarvoor is het juist belangrijk dat je je been eraan houdt. Je hoeft dan niet te drijven, als je paard maar voelt dat jij je been eraan hebt. Verder heb ik altijd veel gehad aan de eerder gegeven tip van langzamer gaan lichtrijden dan je paard, als je op een paard rijdt die alleen maar hard wil in draf. Wel goed dat jullie les gaan nemen, ik denk dat we jullie over een maand of wat niet meer herkennen.

Skingraphx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 13:49

En toen eindelijk een reactie over het been!!! Dat was ook het eerste wat mij opviel. Het lijkt tegenstrijdig om een paard wat loperig is met been te rijden maar ik denk dat je veel van de overige problemen zult gaan oplossen op het moment dat je je been niet meer afsteekt. Je hoeft echt niet elke pas te gaan drijven maar zorg wel dat je been als ondersteuning langs het lijf ligt. Mijn vorige paard was ook heel loperig en toen ben ik ook mijn been gaan afsteken.... geloof mij daar wordt het alleen maar erger van. Veel succes maar ik denk dat het helemaal goed gaat komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 16:00

jaa ik steek idd myn been iets af, maar dat komt omdat ik problemen heb met myn benen. Soms kan ik wel eraan houden , maar dat moment niet . Lang verhaal wat ik met myn knieen heb.
idd ik moet myn been eraan houden, ik vind dat heel lastig omdat dat een beetje tegenstrijdig lykt. Het gaat al wel een beetje beter.
maar ik ga zeker myn best doen;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 19:39

Yes morgen krijg ik les, ben benieuwd. Laat het jullie weten!

Felinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 19:41

Ik heb niet echt het gevoel dat ze zich echt ontspant tijdens het rijden. Probeer wat lichter in je hand te zijn, dan gaat het allemaal een stuk relaxter. Heel mooi paardje. En mooie chaps. Clown

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 19:41

je zadel ligt te ver naar voren, zeker 10 cm naar achter, ik denk dat je dan beter kan zitten ook. Succes
Mooie chaps Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 19:43

te ver naar voren?
ik vind dat persoonlijk wel mee vallen, maar zou erop letten

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 19:44

als je paard vierkant staat zeker een vuist tussen het been en de singel, check het ook na het rijden, het zou kunnen dat je zadel naar voeren kruipt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 19:45

oke dankjewel voor de tip, let er op;)

femmiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 19:45

Leuk lief paardje Lachen

Zit je niet wat lang met je beugels..????

En je duwt je helemaal recht zodat je erg gespannen zit.
Met haar hoofd hoog houden komt wel goed,heb ik ook gehad moet je gewoon rustig rijden met wat langere teugel.
Heb je Demi pass..???

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 19:47

Het is zeker een schatje.
Te lang?
vind ik niet Tong uitsteken ik houd niet van korte beugels, dan krijg ik last van me enkels.
jaa ik ben zelf erg gespannen omdat ik '' bang '' ben dat ze te snel gaat lopen. Daardoor val ik naar voren en ben ik erg gespannen.
als ik haar met lange teugel rijd gaat ze een loopje met me nemen.
ja ik ryd dr nu ongeveer 2 maanden?

femmiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 19:50

liindii schreef:
Het is zeker een schatje.
Te lang?
vind ik niet Tong uitsteken ik houd niet van korte beugels, dan krijg ik last van me enkels.
jaa ik ben zelf erg gespannen omdat ik '' bang '' ben dat ze te snel gaat lopen. Daardoor val ik naar voren en ben ik erg gespannen.
als ik haar met lange teugel rijd gaat ze een loopje met me nemen.
ja ik ryd dr nu ongeveer 2 maanden?

Okey.

Als je me ff een PB stuurt kan ik je ff rustig vertellen hoe ik dat met Bonny heb gedaan..!!! Haha!