April (FriesXTinker) @ dressuurwerk

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

OoappeloO

Re: April (FriesXTinker) @ dressuurwerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 17:49

@ Capey, dat ligt eerder aan jou computer dan hoor Nagelbijten / Gniffelen

Paard met je binnenbeen naar je buitenhand toe rijden. Je rijdt een volte ook met je binnenbeen eraan en je stuurt de buitenschouder eigenlijk. Ga dat maar eens proberen, daar aan te denken als je voltes rijdt. Dan zal over de buitenschouder weglopen al een stuk minder zijn Lachen

Whoops1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 18:19

Wat een gave kruising!

Je topic maakte me nieuwsgierig omdat ik zelf een Tinker heb &
vele kruisingen daarmee errug gaaf vindt! Lachen

Marlllot

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 18:28

niet rechtop maar schouders naar achteren en zit je soms geld te zoeken in het zand??

sanapril

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-08 19:47

iedereen super bedankt voor jullie tips en leuke reacties!!!!

Even kort samengevat......
* Om het weglopen over de schouder op te lossen:
Meer op buitenteugel op de volte rijden, goed begrenzen buitenbeen en teugel. Rechtrichten en op 2 teugels rijden....
Zo begrijp ik het goed toch????

* Voor het voorwaarts, aan het been maken:
Veel overgangen rijden, concequent zijn met been geven: reageerd ze niet na 2 x even flink been geven.....
Met zweep rijden lukt me niet op haar..... Ze mept meteen naar achter als ik een klein tikje geef.... Heeft ze enorme hekel aan. Blijft vervolgens de hele tijd bokken en ontspanning is ver te zoeken en met heel veel moeite terug te krijgen nadat ik de zweep weg heb gelegd!!!! Geen doen dus.....

* Ik zou mijn handen meer moeten dragen, en schouders naar achter, rechtop en tenen naar binnen. Daar ga ik goed op letten!!!!

* Zadel mag meer naar achter!!!! Doe ik meteen!!!! Viel mij ook al op.... En anders even naar laten kijken of hij opgevuld moet worden.....

En verder heb ik alleen maar complimenten gekregen hoe zp'n leuk paardje ik onder mijn kont heb!!!!!! Whaha loopt haast naast mijn schoenen van trots!!!!! nogmaals bedankt iedereen en ik ga zeker met de tips bezig!!!!

Bolzak23

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 20:00

Femke16 schreef:
Def schreef:
ik ga voor 2x been omdat je je paard wel de kans moet geven. Misschien ben ik daar wat liever in en je kunt dit ook wel na 3x zo gereden hebben veranderen naar 1x been>geen reactie> flink been, maar ik zou beginnen met 2x been.

Sporen zijn niet om paarden aan het been te maken. Sporen zijn ervoor om je hulpen te verfijnen bij hoger niveau dressuur dan de basis. Zweep is hiervoor wel te gebruiken

ben ik het mee eens. ik zal mijn post even editten (als dat nog kan Tong uitsteken) dat ik er uiteraard verfijning van de verdere hulpen mee bedoel.

Ik zou alleen nooit echt gaan schopppen. Dan even een tikje. Dus 2x been tikje.

Als je paard niet reageert op je been dan kan je je zweep gebruiken, maar pas als die na vriendelijk vragen - en een tweede keer streng vragen niet reageert. Als je vriendelijk vraagt of dat nu 1 2 of 3 keer is, en dan de zweep gebruikt, gaat jouw paard dus naar voren op je zweep, en niet op je been. Je moet zelf maar kijken wat jou het beste past natuurlijk.

Natuurlijk zijn sporen om je hulp te verfijnen maar ook om dingen te verduidelijken. De spoor is een logischere opvolging van je niet doorkomende been hulp omdat die ongeveer op de zelfde plek zit. Je kunt natuurlijk ook met je zweep bij deze plek, maar dan moet je overpakken en ben je misschien niet op tijd. Sporen kan je altijd dragen wanneer je een goede beenligging hebt. Je kunt ze gebruiken wanneer jij dat nodig vindt en anders hangen ze gewoon voor jan piet snot aan je laars Tong uitsteken succes

xStephanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 20:00

Leuk paardje joh!! Misschien iets meer je hakken uitdrukken verder echt leuk joh Hyper!:):):)

Enya

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 20:03

Geweldige kruising! Ik vind het er wel goed uit zien! Probeer niet zo naar beneden te kijken maar recht uit Knipoog

farahmunda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 14:30

Echt heel erg gaaf beest ! Leuke combinatie ook Knipoog
Gewoon lekker doorgaan met rijden!
Kleine tip, denk om je handen, dat ze niet te breed en te laag gaan. Maar dat is geloof ik al meer gezegt. (ik heb er zelf ook wel moeite mee hoor, het is errug begrijpelijk Nagelbijten / Gniffelen )

lisapaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 15:18

Handen wat omhoog boven de schoft en naar mijn menig af en toe een strege binnehand.
Wel een super leuk beestje!!

Viet

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 10:21

Ziet er goed uit San! Haha!

Ze is echt verbeterd de laatste tijd zeg.

Let er alleen wel op dat je je handen niet te laag "neerzet". Ik heb het probleem zelf ook. En op je kont blijven zitten he Haha!

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 20:39

Wat een onwijs leuk paard zeg!! deze combinatie had ik nog niet gezien trouwens.

Vwb die beenhulp en zweepje? is wel de beste manier en als je paard er angst voor heeft zou ik het toch niet uit de weg gaan, gewoon zweepje in je hand nemen en nog niets doen, beetje aaien over de hals oid en het daar even bij laten, langzaam maar zeker meer vertrouwen daar in gaan opbouwen dan kan je het wat later ook echt gaan gebruiken dmv een klein kriebeltje op de plaats waar normaal je beenhulp komt.

Voor het over de schouder weglopen zou ik je paard wat rechter instellen, minder stelling nemen en zelf recht blijven zitten, zorgen dat je je been niet optrekt Knipoog

Martine123

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 20:44

wat een prachtig paard heb je toch! ik had har ook veel zwaarder verwacht, maar ik ben het eens met de voorganger(s) je moet je zadel wat verder naar achteren leggen, verder nog een klein beetje aan je houding sleutelen, maarre 't ziet er wel leuk uit!