Zaline (Jet Set D X El Rosso) @ L/M Training.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

abcde

Re: Zaline (Jet Set D X El Rosso) @ L/M Training.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 18:42

helaas zie ik geen verschil met de eerste foto's.

maar kennelijk zie jij niet het zelfde als dat wij zien op de foto's
dit paard moet veel meer bijelkaar gereden worden. moet bij wijze van spreken een halve meter korter worden ( even in de spreektaal neer gezet, geen zin in endelange rijtechnische correcte verhalen Knipoog )

Je kunt dat niet binnen 1x verwachte van dit paard, maar zijner weg zal ze toch echt meer bijelkaar gereden moeten worden.

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 19:05

Ik blijf ook met de 2e foto's bij mijn mening inderdaad. Hij blijft zich in zijn gehele lijf lang trekken. Ik zou proberen meer te schakelen en hem iets ronder te maken van voor.

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-08 19:38

@ Intervarno: Bedankt! Ja opium had ik volgens mij ook wel op de site zien staan bij verkochte paarden Lachen

Verder vind ik toch wel dat er verandering te zien is tussen de eerste groep foto's en de tweede groep hoor.

frieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 19:56

Mooi paardje maar ik ben persoonlijk over de rest niet zo te spreken.
Een jong paardje waarvan deze oefeningen al van verlangd worden??
Als het paard en nu eens stuk vrolijker bij keek ok..
Succes verder!
Groetjes esther

abcde

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 19:59

CleovG schreef:
@ Intervarno: Bedankt! Ja opium had ik volgens mij ook wel op de site zien staan bij verkochte paarden Lachen

Verder vind ik toch wel dat er verandering te zien is tussen de eerste groep foto's en de tweede groep hoor.

tja kennelijk wil jij niet zien wat wij zien.
dit paard moet nog maals een meter korter worden,
zie dat je in een topic heb gereageerd waarbij je een paard te veel bijelkaar vind,

jij zou eens wat meer die richting op moeten willen gaan, en zij iets minder Knipoog
maar verder lekker rijden zoals jij wil, alleenn op HAW krijg je meningen van andere te horen aan de hand van wat wij te zien krijgen.

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-08 20:01

Ik verlang vrij weinig hoor, ik probeer eens iets uit en op de meeste dingen reageert ze ontzettend makkelijk. Als ze iets nog niet snapt ga ik er niet op door. En het is ook niet zo dat ik een hele training alleen maar oefeningen aan het doen ben hoor Clown

_Charlotte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 20:53

ik zi eook wel verschil tussend e fotos die ze in het begin heeft geplaatste en deze fotos Knipoog vindt het vrij duidelijk verschil
kun je mishcien niet eens een filmpje plaatsen?
fotos zijn namelijk momentopnames..en filmpje geeft toch duidelijker beeld
mooi paard hoor! Ja

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-08 21:02

_Charlotte_ schreef:
ik zi eook wel verschil tussend e fotos die ze in het begin heeft geplaatste en deze fotos Knipoog vindt het vrij duidelijk verschil
kun je mishcien niet eens een filmpje plaatsen?
fotos zijn namelijk momentopnames..en filmpje geeft toch duidelijker beeld
mooi paard hoor! Ja

Ik heb op dit moment geen filmpjes, ik zal vragen of mn moeder binnenkort eens duidelijke filmpjes wil gaan maken Lachen Fijn dat jij ook verschil ziet, en dat ik niet de enige ben Bloos

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 21:25

Ik kan echt met de grootste moeite geen verschil ontdekken, misschien kun je uitleggen welk verschil je ziet?

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-08 21:55

Eerste serie foto: Hals is langer, kruis is hoger, achterhand is niet rond.

Tweede serie: Hals is meer bij elkaar, Kruis is niet omhoog, Achterhand loopt ronder af.

Dit viel me trouwens niet alleen op de foto's op, maar ook in de spiegels tijdens het trainen, ze trok er vandaag duidelijk mee aan, gister liep ze met trainen van lager met haar hals en vandaag liep ze fijn opmhoog gericht zonder zich eronderuit te trekken.

vaatwasser

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 22:08

Ook ik sluit me erbij aan, dat het paard nog behoorlijk uit elkaar loopt en vrij lang is in het lijf... Of het door haar bouw komt weet ik niet, dat kan ik niet goed van de foto's afleiden.
Het nadeel van oefeningen als vliegende wissels, overgangen stap-galop oefenen, bij jonge paarden vind ik dat ze het op den duur niet goed meer snappen. Het gaat heel lang goed en dan ineens is het klaar.
Succes met d'r.... Waarom mag je eigenlijk pas in april 2009 M met haar gaan starten??

Rijan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 22:22

ik vind de 2de foto's er veel fijner om te kijken Haha!
kan niet altijd even goed gaan helaas!
ik vind van af de foto's af te zien dat ze de rug lekker ontspant (op de 2 de foto's)!
ik weet wat het is als je paard snel dingen op pakt Haha! !!
is alleen maar fijn vind ik want dan weet je dat je paard met je
mee denkt Haha! en met jou bezig is ! Haha! alleen moet je nog wat meer voor je gaan kijken Knipoog

Rijan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 07:56

ik ben het eens met boven staande comentaar van CleovG Knipoog

Ukkie_Cathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 10:03

Ik vind je paardje leuk! Voor het L1 ben je zeker op de goede weg!

Ken je de uitdrukking, goed begin is het halve werk? Ik zou beginnen bij het begin! Lekker je paard laten proberen in balans te lopen. Als ze dan dr achterhand eronder zet zal je zien dat dr houding vanzelf veel beter wordt, ze zal nageeflijk gaan lopen zonder dat jij uberhaupt aan de teugels hoeft te zitten of er een slof bij te nemen.
Je hebt nog zo'n jong beestje en zoals je zelf aangeeft mag je toch pas in 2009 M starten, waarom ga je dan niet lekker aan de basis werken?

Oefeningen komen later wel!

Norway_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 11:37

Hè Cleo,

Tja het is nog niet te vergelijken met Maik, maar jullie zijn goed opweg. Ik ga wel mee met het gegeven commentaar, maar zie toch degenlijk verschil met de eerste en tweede serie foto`s. Je kan nooit verlangen dat een paard in èen week gelijk van houding veranderd toch?

Nee hoor komt vast goed Haha!

Wanted2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 13:13

Ik moet je nageven in de galop laat ze haar kruis wél zakken ten opzichte van de eerste galop foto met slof. Maar in draf zie ik dat absoluut niet. Het paard kan dan wel ontspannen zijn, dat is oké, maar verder zou ik graag zien dat het paard veel ronder word in zijn hals, maar ook in zijn hele lichaam. Ik vind de combinatie zoals ik het nu vanaf de foto kan beoordelen niet M-waardig.

Naar mijn mening ontbreekt er nog een heel stuk in de basis, waaronder ik onder andere versta een goede aanleuning. Zo lang je dat nog niet voor elkaar hebt, is het denk ik nog niet van belang dat je al met contra-galop en dergelijke oefeningen bezig gaat.

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 13:18

Ik vind haar op het moment nogal uit elkaar lopen. Ze mag van mij een stuk ronder. Verder vind ik het nogal veel oefeningen die je er al mee doet.. Prima dat ze het aanbiedt, maar pas alsjeblieft op, want een 4jarige hoort echt nog geen contragalop te lopen.

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-08 13:47

Bedankt voor de reacties Lachen

Ik kan pas in 2009 M starten omdat dat de regels van de KNHS zijn, dus daar kun je over discussieren wat je wil, maar dat is zo en dat is prima.

Ik mag niet herhalen, maar ik doe het toch maar even. Ik doe amper oefeningen met haar, afentoe probeer ik eens iets, daar krijgt ze echt niks van hoor, ik forceer niks en als ze iets niet snapt ga ik er ook niet mee door.

Joceline

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 15:39

Oke klinkt prima. Inderdaad lekker die wissels laten zitten en zoals je zegt goed aan de basis werken. Voor de L1 ben je inderdaad goed op weg maar ook hier zul je je commentaar op je coupons goed moeten benutten. Ze moet inderdaad meer bij elkaar gereden worden en ik ben nog niet kapot van de halshouding. Ik denk dat het nog best kan tegenvallen in de L maar met al het commentaar en lessen kan je ver komen!

xMK

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 21:23

abcde schreef:
helaas zie ik geen verschil met de eerste foto's.

maar kennelijk zie jij niet het zelfde als dat wij zien op de foto's
dit paard moet veel meer bijelkaar gereden worden. moet bij wijze van spreken een halve meter korter worden ( even in de spreektaal neer gezet, geen zin in endelange rijtechnische correcte verhalen Knipoog )

Je kunt dat niet binnen 1x verwachte van dit paard, maar zijner weg zal ze toch echt meer bijelkaar gereden moeten worden.

Hier ben ik het ook wel mee eens.. Ik vind dat ze nog veel meer aan elkaar moet want wat ik zie is dat ze er ook tegenaan hangt.. Vooral voor vliegende wissels zal ze echt nog meer bij elkaar moeten komen.. Ik ben benieuwd naar een filmpje!

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-08 18:15

Joceline schreef:
Oke klinkt prima. Inderdaad lekker die wissels laten zitten en zoals je zegt goed aan de basis werken. Voor de L1 ben je inderdaad goed op weg maar ook hier zul je je commentaar op je coupons goed moeten benutten. Ze moet inderdaad meer bij elkaar gereden worden en ik ben nog niet kapot van de halshouding. Ik denk dat het nog best kan tegenvallen in de L maar met al het commentaar en lessen kan je ver komen!

Ik verwacht uberhaupt nog niet te veel van de wedstrijden. Als het goed gaat is het meegenomen maar het is ook maar afwachten hoe ze zich gaat gedragen.

Vealosz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 07:36

abcde schreef:
tja kennelijk wil jij niet zien wat wij zien.
dit paard moet nog maals een meter korter worden,
zie dat je in een topic heb gereageerd waarbij je een paard te veel bijelkaar vind,

jij zou eens wat meer die richting op moeten willen gaan, en zij iets minder Knipoog
maar verder lekker rijden zoals jij wil, alleenn op HAW krijg je meningen van andere te horen aan de hand van wat wij te zien krijgen.

En aangezien het haar paard is, en jullie het paard waars. niet eens kennen.

Hier ben ik het wel mee eens, maar verder vind ik het toch redelijk goed eruit zien.

07_Calimero

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 08:18

*zucht* Gaaaap

leuk dier, veel succes ermee, en buig advies naar het positieve toe.

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 14:00

jammer dat de lat zo hoog word gelegd bij zo een jong dier
je ziet dat je duidelijk te snel gaat en je paard er moeite mee heeft om jou bij te houden

vilouma

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 17:36

ja hij valt wat uit elkaar..
in de galop foto die bij de reacties staat loopt hij wat compacter ,maar blijft hij ontspannen lopen.
die kant moet het op;)