Welsh Cob Tjalling @ work in dipje..

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

anniee

Re: Welsh Cob Tjalling @ work in dipje..

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 13:35

Leentje_ schreef:
abeltje_xx schreef:
ik vind het een leuke pony Tong uitsteken
hij loopt vaak op de voorhand, maar hij is nog jong dus dat komt nog wel. let op je handen en je tenen en volgens mij ligt je zadel niet goed, te ver naar voren en het past ook niet lekker lijkt me.

gelukkig dat ook jij het beter weet dan de zadelmaker je moet er echt een goed oog voor hebben dat je het zelfs van een foto kan zien

Nounou
Of wel een erg slecht passend zadel dat je het ZELFS van een foto kunt zien Knipoog
Zeg niet dat het hier het geval is, maar wat minder hoog van de toren blazen zou geen kwaad kunnen.

Ben geen zadelmaker maar ik vind net als meerdere mensen hier dat het zadel niet lekker oogt.
Dit komt omdat het zadel voor jou sowieso te klein is, je kunt er maar een paar vingers tussen doen aan de achterkant als ik dat zo zie; welke inchmaat is het?
Ik denk dat dit het rare beeld grotendeels veroorzaakt.
Het klepperen wordt genoemd nav van de foto's waarin jij net in je beugels gaat staan denk ik, dan zie je het dekje ook duidelijk loskomen aan de achterkant. Kan een momentopname zijn, bv dat je pony erg hangt aan de voorkant en jou daardoor ook uit balans brengt en dit beeld veroorzaakt. Ik neem aan dat jouw zadelmaker er wel verstand van heeft, dus wie weet ligt het zadel irl ook lekkerder dan de fotos doen vermoeden. Heeft hij je er echter ook mee zien rijden? Dan zou hij toch wel moeten zeggen dat het zadel te klein wordt voor je.

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 13:38

Heel leuk paardje! VInd dat het er goed uit ziet voor zo'n jong beestje!

Vind idd ook dat hij veel op de voorhand loopt, maar je kan niet verwachten van zo'n jong paardje dat die meteen alles perfect doet!

leuke combi!

Leentje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-08 14:14

dit is een 16,5je en intussen zijn mijn stijgbeugels langer en kan er zeker een platte hand achter mijn kont en ja de zadelmaker heeft me er ook zien opzitten en dat dekje tja dat is te groot Knipoog

En over hoog van de toren blazen tja ik ben het gezeur even beu Lachen

brennie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 11:55

leuke poownie

wat me opvalt is dat je of op het verkeerde been lichtrijd of alleen maar doorzit, veel doorzitten is niet zo prettig voor een jonge pony die zn balans nog moeten zoeken.
verder zou ik m wat lager over de rug willen zien, hij houdt nog n btje vast..

succes ermee

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 12:29

Hai Leentje_,

Barbara weer, in je vorige topic vond ik het wel meevallen maar nu ik kritisch naar de foto's ben gaan kijken valt zeker op de 2 na laatste foto op dat het zadel wel degelijk op de schouder ligt, hij ligt er niet eens tegenaan, maar echt erop. Dat kan je paardje rennerig maken. Mijn zadelmaker is een wereldvent, maar heeft laatst ook een foutje gemaakt, dit kwam aan het licht toen een ruiter die achter mij reed opmerkte dat het zadel niet recht lag. Na nader onderzoek bleek dit zo te zijn (bijna een centimeter meer naar links) en heb ik een gratis correctie gekregen (van het zadel hoor, niet van mijn neus oid haha), een gloednieuwe singel en de belofte zo'n fout nooit meer te maken. Ik heb het niet eens gemerkt, maar merkte wel een verandering ten goed in de bewegingen van mijn paardebeest. Ik zou je zadelmaker hier even naar laten kijken, laat de 2 na laatste foto zien en je hebt een goed verhaal!
Ik snap dat je het beu bent om naar gezeur over een zadel te luisteren terwijl je naar commentaar op het rijden wacht, maar dit kan het rijden erg beinvloeden! Just trying to help!

Succes

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 10:43

Wat een leuk diertje , jullie zijn zo te zien zeker op de goede weg hoor OK dan!

En hij is nog zo jong , dat het wat rustiger gaat is alleen maar fijn voor het beestje Lachen

Ik zit veel in de zadelproblemen en jouw zadel viel me (sorry) ook meteen op. Het ligt ECHT duidelijk niet goed. Ik sluit me dan ook helemaal bij het commentaar van de mensen boven me aan.

Er zijn goede en slechte zadelmakers , en zelfs de HELE goede maken wel eens fouten. Ook kunnen paarden veranderen qua vorm. Probeer niet te blindweg te geloven wat "professionals" zeggen , maar blijf kritisch als je paardje je lief is.

Het is echt heel erg duidelijk dat dit NIET goed is. Momentopnames of niet hebben hier niks mee te maken.

Mooi dat je zo loyaal bent naar je zadelmaker maar het is in dit geval niet terecht , de beste man heeft een steekje laten vallen , is immers ook maar een mens Lachen