Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

). 
, ook al lijkt het op wat je doet in het zadel. Al hoewel je echt wat handigheid moet krijgen in die lange teugels en je andere positie. Ik krijg er les in, hoor, dat scheelt, maar ben er ook nog lang geen expert in.
juul23 schreef:En ik ga toch ook laten wennen aan een bit en dan het halster eronder met de teugels eraan..maar dan wel in een later stadium..
Mn paardje is ook aan het wisselen en heeft moeite met eten (ga hem slobber voeren) dus een bit zal niet fijn zijn op dit moment..

Citaat:Marylot Crosslink
Biothane halsterhoofdstel dat zowel mét als zonder bit gebruikt kan worden. Door het Cross-gedeelte te verwijderen kan het hoofdstel als sidepull gebruikt worden en, door de bithangers en de extra keelriem, wordt dit model een halsterhoofdstel. De neus- en frontriem worden standaard geleverd met een overlay, kleur naar keuze. U kunt er natuurlijk voor kiezen om geen overlay te nemen. Neusriem is standaard met neopreen onderlegd.
)
Anne_GTI schreef:Ik zie niet zo wat het extra toevoegd tov mijn manier. En zo'n hoofdstel heb ik niet in de kast en een " normaal " hoofdstel wel.

suleilitha schreef:Nog belangstellenden in da house om even wat slachthoofden te helpen verzamelen zodat we de kaken kunnen onderzoeken?
) Twiggy2008 schreef:Mensen zeggen altijd dat ze met zachte handen rijden hier op bokt. Hopelijk is dat ook echt zo, want in het echt zie ik maar heel weinig mensen met echt zachte handen rijden. De mensen die ik ken die bitloos rijden, rijden in elk geval een stuk bewuster en daardoor vanzelf met zachtere handen. Althans, dat is mijn persoonlijke ervaring in het echte leven. Zag vanmiddag nog iemand zagend rondrijden om vervolgens trots te roepen 'kijk eens, hij loopt aan de teugel'.![]()
Ik zeg er vaak wat van om een opbouwende manier, maar het lijkt wel of dat soort ruiters water ziet branden. Ze snappen niet waar ik het over heb als ik over de achterhand en de rug begin i.p.v. die eeuwige voorkant van het paard.![]()
Want ik zie zo'n paard nou niet echt zijn lijf goed gebruiken met strak getrokken zagende teugels.......
En zo leren ze nou rijden blijkbaar, zo triest.![]()
(Wil er ook even aan toevoegen dat ik natuurlijk ook fijne ruiters ken die met bit prima rijden, hoor)
. Ik moet ook zo vaak lezen dat mensen die bitloos rijden, maar wat rond hobbelen en dat gaat in mijn geval ook niet op, want ik ben wel degelijk bewust bezig met goed rijden en zorg dragen voor goed lijfgebruik bij mijn paard. Ik doe mijn uiterste best en nee, ik ben nou eenmaal geen dressuurruiter van nature
. Dat geef ik meteen eerlijk toe.
suleilitha schreef:Met bit rijden kan ook een bewuste keus zijn, er wordt weer net gedaan of iemand die met een bit rijdt, niet nadenkt.