Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Alicia2u schreef:Daar zijn de meningen zeker weten over verdeeld!mensen vinden het sterk omdat er wel een heftboomwerking op zit, het een dun mondstuk is en het inwerkt achter de oren en op de kin. Ikzelf denk juist dat verdeling van de druk op meerdere plekken het bit zachter maakt, maar daar zijn de meningen dus over verdeeld.

Citaat:Als je je paard niet kan houden in het bos op je 'gewone' bit, dan ben je wat mij betreft gewoon nog niet klaar om naar het bos te gaan.
diphranil schreef:Wanneer een scherper bit? Nooit (althans ik niet) Ik rijd zelf bitloos. Juist omdat mijn paard heel erg gaat protesteren als je iets in zijn mond wil doen. Misschien dat het bij sommige paarden werkt scherper/meer pijn, maar mijn paard wordt juist opstandig als je hem pijn doet, dus zoek ik juist datgene wat zo zacht mogelijk is en dan is hij hardstikke braaf en gelukkig en ik ook![]()
Overigens geld dat niet alleen voor een bit, maar ook voor een bitloze optoming. Heb vandaag een andere bitloze optoming geprobeerd die meer inwerkte dan hetgeen ik normaal gebruik en mijn paardje kwam in protest. Begon erg te schudden met zijn hoofd, vond het dus niet fijn. Less= More denk ik..
Miss_Malfoy schreef:aerdenhout1 schreef:MMM...eigenlijk nooit, dan nog liever even een hulpteugel eraan.
Dat heeft hij ook nog, maar daar heb ik niet genoeg aan.
Hij is gewend aan 2 hele sterke eigenaren, die kunnen hem nog omtrekken als hij wat probeert.
Helaas ben ik een lachtertje voor hem...
.