Niet stilstaan bij opstijgen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

berdien85

Re: Niet stilstaan bij opstijgen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-08 20:00

Nou.. 't gaat al stukken beter. Oke hij heeft nog maar 1x echt stilgestaan maar ook geen 1x meer gegaloppeerd.. 't in de hoek zetten werkte wel en met de binnenteugel kort nemen is 't nog een stukje beter. Dus ik heb hoop dat 't goed komt. Maar ik heb nog een 'probleem'. In de galop gaat ook prima.. maar rechtsom is nog lastig. Hij springt vaak verkeerd aan, dus dan probeer ik op een volte aan te springen. Zijn reactie: heel hard aangaloperen en recht op 't hek af Verward Ik krijg 'm dan heel moeilijk om... En das niet zo'n fijn vooruitzicht zo'n hek. Been geven is ook zinloos, dan gaat ie alleen maar harder.
Moet ik 'm dan aan de longeerlijn leren galopperen of zijn er betere oplossingen?
Ik w8 wederom in spanning af Haha!

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 20:09

Zet em eens op de volte en ga op het verkeerde been lichtrijden. Drijf em wat bij en laat en zo zelf in de galop vallen.. wel blijven lichtrijden, niet gaan doorzitten voor het aangalopperen.
vervolgens niet teveel willen sturen met je binnenteugel, maar verbinding houden op 2 teugels, en na een paar passen galop weer terug naar draf. Dit bouw je langzaam zo op.

Het is waarschijnlijk een balansprobleem, gezien zijn leeftijd. De galop is op zich al moeilijk genoeg voor em, laat staan het netjes aanspringen. Zorg eerst dat hij lekker kan galopperen, dan komt het correct aanspringen vanzelf.

Probeer alles zeer simpel te doen, zodat een kind het zou kunnen snappen..
Het is immers een 'kind' onder de paarden.

angelabailey

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 20:11

mijn haflinger doet dat ook heel erg dan zet ik haar
in de hoek maar dat helpt ook allemaal niet. ik zet haar nu gewoon op de hoefslag en
dan pak ik met buitenteugel wat korter en sinds kort blijft ze wel redelijk stil staan de
ene keer beter en dan de andere keer. gewoon goed blijven oefenen en belonen als hij het goed doet.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 09:11

Toevallig laatst in 2 topics gereageerd over het aanspringen in galop, dus als je even rondkijkt kun je daar ook goede tips vinden!

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-08 18:18

Ohw haha, tnx Lachen