een schaap is toch heel anders gebouwd.. schapen hebben hier echt niets mee te maken. Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
een schaap is toch heel anders gebouwd.. schapen hebben hier echt niets mee te maken. Lusitana schreef:En wat is dan volgens jou het grote verschil met de IJslander of Fjord en hoeveel mag die volgens jouw dierenartsen en rekensommetjes dragen? Daar gaan ze rustig met z´n tweeën op...
(en waar blijf je dan met je rekensommetje en een schaap, om maar wat te noemen?)
Ook voor IJslanders en Fjorden spreekt men(uiteraard wederom afhankelijk van specifieke bouw, conditie e.d.) van een verstandig, te dragen gewicht van 20% van het eigen optimum. Ik heb geen flauw idee wat een Fjord of IJslander weegt maar weet zeker dat er voldoende topics over zijn op bokt. We hebben het hier dus wel over 1/5 van het eigen gewicht dat is toch behoorlijk wat!! nathalie2302 schreef:Daarbij komt ook nog dat de ruiter die substantieel te groot/zwaar is hier qua eigen houding toch ook niet mee uit de voeten kan (benen optrekken, extra kort zitten, armen niet in een normale rijhouding etc.)...het lijkt mij een loose-loose situatie!
Lusitana schreef:Er is niet altijd meteen sprake van overbelasting als iemand op een Shetlander wil rijden. Men moet daar niet van uit gaan.
, dus ik wil het van mijn kant hierbij laten anders ga ik in herhaling vallen met argumenten alleen dan in andere bewoordingen. Vond het hoe dan ook een leuke (en nette) discussie!