Virtuoos @ dressuurtraining in het zonnetje

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

chermey

Re: Virtuoos @ dressuurtraining in het zonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 12:01

probeer hem iets actiever te houden.
je ziet op meerdere foto's dat het achterbeen niet goed ondertreedt.

wat een goede oefening is:
schouder binnenwaarts, en vanuit die schouder binnenwaarts naar de diagonaal rijden, en middendraf.

angelalala

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 15:38

leuk paardje.

Alleen de voeten niet zo ver in de beugels steken
En de tenen meer na binnen draaine verder mooi;)
x

Izzy19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-08 17:25

Sjapaz schreef:
Ik ga meem et het commentaar van mijn voorganger. Ergens vind ik het gene lekekr beeld geven, alsof hij er net niet helemaal lekekr doro loopt. Ook vind ik inderdaad ook lijken of je schreef zit, maar dat is lastig te zien van de foto of dat echt zo is natuurlijk....Maar ik zou echt niet vanaf de foto's zeggen dat je Z loopt met hem, het is dat het erbij stond.

Ik ga mee met veel overgangen rijden, en veel voltes en andere wendingen. En proberen je benen lang te maken, en netjes recht zitten.

Wel een erg leuk beestje, wou het springen niet zo dat je nu uiteindelijk dresuur met hem rijdt?

Ik ben gestopt met het springen omdat hij een operatie heeft gehad. En ik wou zijn voorbenen niet meer zo zwaar belasten daarna. Springen ging goed, en als ik nu af en toe nog eens een sprongetje pak is dat nog steeds geen probleem Lachen

Ik rij heel veel overgangen, ik rij bijna nooit een lange zijde in hetzelfde tempo, alsmaar schakelen, overgangen enz... Ook voltes en slangevoltes neem ik er regelmatig bij.

Izzy19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-08 17:30

Romyv schreef:
Ik heb bij deze foto's heel sterk het gevoel dat je hem door de oprichting meer op het achterbeen wil krijgen, met name omdat ik de hoofd/hals houding niet bij de verzameling vind passen.. Af en toe loopt ti bijna in de valse knik waarbij het achterbeen niet heel actief is.. deze foto is er een mooi voorbeeld van:

Afbeelding

Ik kan er naast zitten hoor, je kan er niet veel over zeggen aan de hand van foto's! Maar ik hoop dat je begrijpt waarom ik dat idee heb en dat jij me verteld dat het gewoon een moment opname is Knipoog

Verder een mooie combinatie, de eerste foto's geven een goed beeld van de combinatie: ontspanning, aanspanning en activiteit waar je natuurlijk naartoe aan het werken bent!

De oprichting ben ik nu mee bezig omdat hij te veel op het bit ging hangen, waardoor hij op de voorhand ging lopen. Daarom probeer ik hem nu van het bit te houden en af en toe richt ik hem ook iets hoger op. Dat is nog constant hoe het zou moeten zijn aangezien we er nog mee bezig zijn natuurlijk. Ik wil eigenlijk hem van achter naar voor kunnen rijden en dat kan ik bij hem pas als hij vooraan niet meer op het bit gaat hangen. Ik corrigeer hem dus als hij begint te hangen en drijf bij met mijn been om die achterhand steeds weer te activeren. Op sommige momenten mislukt dat natuurlijk nog Lachen We werken er aan Knipoog

Izzy19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-08 17:32

Bedankt voor de reacties en de tips!

Bolzak23

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 21:44

Ziet er goed uit. Ben het er wel mee eens van je oprichting, maar je geeft al aan hoe en dat je dit wilt oplossen.
Ga op momenten dat je hem eruit wilt halen niet teveel klemmen met je bovenbeen. Op de 'van het bit afhouden' foto's kan je dit terug zien.

Ps jouw paard is sprékend die van mij Haha! (maar wel zonder de aftekeningen)

Izzy19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-08 17:10

Ik zal er op proberen letten, ik had het zelf eigenlijk nog niet door van dat klemmen met mijn bovenbeen, maar dat zou ook wel eens de reden kunnen zijn dat ik mijn benen optrek. Moet ik eens goed op letten Lachen Het hangt ook allemaal aan elkaar, als hij lekker loopt kan ik ook goed ontspannen maar als ik er echt aan moet werken, dan vergeet ik mijn houding wel al eens... Dat is geen excuus natuurlijk Lachen