Silver @ onderlinge B2 wedstrijd

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Margje

Re: Silver @ onderlinge B2 wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 15:50

Wat een superleuke pony! Lijkt nog het meest op een groot uitgevallen Welsh A, of zie ik dat verkeerd? Echt een heel leuk beest en zo te zien rijd je hem goed. Vind het echt knap om gewoon zo door te rijden alsof er niks aan de hand is, gewoon lekker voorwaarts rijden en dan komt het wel goed. Succes!

Anneke01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 17:11

Hele leuke pony.
idd, als het nodig is een tik zodat hij op jou blijft letten en naar jou blijft luisteren. Ook is het belangrijk wel na elke proef te belonen. En vooral veel geduld en heel veel oefenen.

abeltje_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 23:20

ik heb niet echt ervaring met zelf een wedstrijd rijden ( heb een tijdje gegroomd, maar nooit zelf gereden, misschien heb ik er ooit een keer het geld voor Bloos ) maar ik zou nooit slaan om te straffen voor spanning of angst, dat laat een hele grote slechte eerste indruk achter bij zo'n paardje.( let wel, ik weet niet hoe het toen daar voor jou was, ik was er niet bij, dus ik veroordeel jouw actie ook niet) ik zou ook stevig doorgereden zijn, wel met een attitude van, "geen gezeur, doorlopen". en ik vind het belonen hardstikke goed TS! ik heb in mijn groom tijd te vaak mensen gezien die buiten de proef, of zelfs nog in de ring (!!) hun paard helemaal verrot sloegen. krijg ik nog steeds de bibbers van. terwijl zo'n paardje vaak gewoon hardstikke in de war en bang was, hard z'n best deed en dan alnog klappen krijgt. brrr Ach gut
ik vind dat je een mooi paardje hebt, je rijd hem goed door en laat daardoor zien dat je een leider bent. je hebt een goede zit en fijne handen ( en ik weet hoe moeilijk het kan zijn om goed te zitten op een paardje wat steeds vleesetende bakkabouters ziet, ik heb ook zo'n aanstelster *af en toe* onder mijn bips Vork ) als je een goede band met je paardje hebt dan zal hij uiteindelijk zijn spoken en kabouters achter zich laten en op jou vertrouwen. dan komt de ontspanning en krijg je volgens mij een nog leuker paardje onder je kont Haha!
veel succes ermee!!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 23:55

Steigeren is niet je best doen. Da's de idioot uit hangen Nagelbijten / Gniffelen

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-08 20:29

@Arwin6: dankje!
@ Wino: dankje! hihi het is wel een ruin. Knipoog
@pharagirlke: Daar heb je gelijk in! Maar bij hem is het zo dat het dan nog wel eens een heel gevecht wil worden, dan had hij geen voet meer verzet, ofja dan zouden ze niet meer op de grond zijn. Bloos Bedankt voor je fijne post!
@montignac: bedankt voor je post, ik ben ook benieuwd!
@K1MmEL: tijdens de training had ik hem dit ook laten merken, maar dan mond het vaak uit in een klein gevecht, waarin ik uiteraard het laatste woorde heb maar dan zou die wedstrijd een ramp zijn geworden en een goede indruk laat het niet na bij de jury. Tong uitsteken
@Margje: bedankt! Het is een welsh sectie C, 1.45 m een D-tje dus. Lachen
@Anneke01: Inderdaad, ik hoop dat het na veel oefenen ook wel wat beter gaat op wedstrijdjes.
@abeltje_xx: Dat zie je inderdaad helaas te vaak, met totaal afstraffen bereik je helemaal niks, je blokkeert je paard er alleen maar. Als ik mijn pony helemaal verrot zou slaan zou ik gegarandeerd in het zand belanden. Een tik dat gaat dan nog wel, ik probeer het liefst alles op te lossen zonder geweld, maar hij moet me niet te veel flikken. Haha ik moest wel even lachen om je ' vleesetende bakkabouters' - opmerking. Haha!
@pharagirlke: inderdaad, dat is in een andere dressuur mischien wel de bedoeling, maar hier niet. Tong uitsteken

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 22:19

Misschien vind hij dat de gewone dressuur te laag gegrepen is. Snap je het dan niet *LOL* Hij wil een hogeschoolpaard worden! Haha! Een paard moet wat om te laten weten wat ie wil he *LOL*

Nee, nog eens, vind echt dat je het super aan pakt. Ja Lekker trots zijn als je op je eerste wedstrijd al zo kordaat en correct kan reageren!

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-08 22:49

pharagirlke schreef:
Misschien vind hij dat de gewone dressuur te laag gegrepen is. Snap je het dan niet *LOL* Hij wil een hogeschoolpaard worden! Haha! Een paard moet wat om te laten weten wat ie wil he *LOL*

Nee, nog eens, vind echt dat je het super aan pakt. Ja Lekker trots zijn als je op je eerste wedstrijd al zo kordaat en correct kan reageren!

Haha ja inderdaad, stom van me dat ik dat nog niet doorhad! Haha!

Maar bedankt zeg! Altijd fijn om te horen! Ik dacht alleen nog maar 'rustig blijven, niet kwaad worden' en de hele proef daarna was nog maar een grote waas door de zenuwen. *LOL*

vilouma

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 17:50

jaja zo ben ik ook begonne met mn haffie bokbok Tong uitsteken echt vervelend is dat midden in de proef i kweet wat je voelt!
ik denk,als jij deze pony moi nageeflijkrijdt,je er heel ver mee komt in de dressuur!

baloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 17:54

Ik vind het knap dat je gewoon verder hebt gereden;)
Als je vaak op concour gaat wend je pony er wel aan.
Succes verder Knipoog