Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
) maar ik zou nooit slaan om te straffen voor spanning of angst, dat laat een hele grote slechte eerste indruk achter bij zo'n paardje.( let wel, ik weet niet hoe het toen daar voor jou was, ik was er niet bij, dus ik veroordeel jouw actie ook niet) ik zou ook stevig doorgereden zijn, wel met een attitude van, "geen gezeur, doorlopen". en ik vind het belonen hardstikke goed TS! ik heb in mijn groom tijd te vaak mensen gezien die buiten de proef, of zelfs nog in de ring (!!) hun paard helemaal verrot sloegen. krijg ik nog steeds de bibbers van. terwijl zo'n paardje vaak gewoon hardstikke in de war en bang was, hard z'n best deed en dan alnog klappen krijgt. brrr
) als je een goede band met je paardje hebt dan zal hij uiteindelijk zijn spoken en kabouters achter zich laten en op jou vertrouwen. dan komt de ontspanning en krijg je volgens mij een nog leuker paardje onder je kont

Bedankt voor je fijne post!

Hij wil een hogeschoolpaard worden!
Een paard moet wat om te laten weten wat ie wil he 
Lekker trots zijn als je op je eerste wedstrijd al zo kordaat en correct kan reageren! pharagirlke schreef:Misschien vind hij dat de gewone dressuur te laag gegrepen is. Snap je het dan nietHij wil een hogeschoolpaard worden!
Een paard moet wat om te laten weten wat ie wil he
Nee, nog eens, vind echt dat je het super aan pakt.Lekker trots zijn als je op je eerste wedstrijd al zo kordaat en correct kan reageren!

echt vervelend is dat midden in de proef i kweet wat je voelt!