Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Tiko schreef:Nog een vraagje...als ie zo gek is met springen...waarom dan in godsnaam zonder cap??
Sjuimpje schreef:Doe de volgende keer dan even een martingaal/beugelriem om zijn hals waar je de slof doorheen haalt.
Dan is de kans nog maar heel klein dat hij er in springt.
Verder kan je de volgende keer ook beter de beugels nog wat korter gespen, dan belemmer je hem minder.
Chrissie schreef:debo denkt dat ze weet waar ze mee bezig is, prima ga dan vooral zo door
runningkawa schreef:hoe hard mag ik lachen. Mensen die zeggen dat ze het weten zijn wel erg ver van huis!!!! En leren het zelfs nooit.
Op die 2e springfoto lig je al bijna op je snufferd. Daar heb je al een leger beschermengeltjes gehad.
Verder moei ik me niet verder meer in dit topic, je bent toch te eigenwijs en goed, maar stiekum hoop ik dat je nog een keer met je grote bek op de grond beland met je slof in de knoop.
Zielig voor je pony, maar jou wijs ik dan nog een keer op dit topic!!
Verder ga ik ook geen tips geven, want je weet het toch al!
runningkawa schreef:Een keer erafdonderen daar leer je van hoor.
Vooral voor mensen die hardleers zijn.
En dat wil niet zeggen als je op je bek gaat dat je ook meteen erntsig gewond bent of zo
Dus relax
maar ben blij dat je kwartje nu dan toch gevallen is.
Toch over de harde woorden van mij en anderen gaan denken.
Want voorheen viel dat Kwartje toch echt niet.
Dat jij een handicap hebt vind ik voor jou heel erg, maar daar kan je pony ook niets aan doen.
Als je met slof rijd met springen, vooral zo strak, breng je beide in gevaar.
Wie weet wat je dan allebei oploopt.
Want op die 2e springfoto heb je echt al erg veel mazzel gehad.
Er zijn verder enorm veel manieren om een paard te leren om niet te racen na de sprong.
Dan word het voor beide pas echt leuk.
succes verder
Llewella schreef:Debo, misschien een tip:
Ik heb van de zomer staan kijken bij de springlessen van de ruiterkampen en daar was ook een arabiertje wat heel leuk kon springen maar geweldig enthousiast werd.
Wat de oplossing was, was een in-uitje, en dan na de eerste sprong direct laten halthouden, en vervolgens de 2e te laten springen.
Dat leerde het paardje op te letten ipv met alle enthousiasme over de sprong heen te razen en daarna door te denderen...
Wellicht handig om hier mee te werken.
Voor de rest is het een hele leuke foto, leuk beestje
runningkawa schreef:watje, fotos weg halen
voel je toch nattigheid.![]()
En ja ik heb een grote bek, maar geloof ook meer hersens![]()
sorry kan het niet laten.
Bart kom maar op met je mailtje