laat maar..

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Bodien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-03 08:00

omdat ie met de slofteugel om niet gek kan zijn, lijkt mij

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-03 08:51

Tiko schreef:
Nog een vraagje...als ie zo gek is met springen...waarom dan in godsnaam zonder cap??

mensen mensen wat een gezeur, maarja viel te verwachten... Ik ben gewoon gaan rijden... zag dat er een sprongetje gebouwd werd , heb even mijn slof gehaald en ben er mischien 5 x over heen gegaan ofzo.. Tjezz.. Mag ik?? En als ik dat nou met slof of zonder met cap of zonder doe is toch mijn zorg? Jullie hoeven mij toch niet na te doen? ...verder over de slof ... Lips are sealed ik zech niets..

De rest.. bedankt voor jullie leuke berichtjes!

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-03 08:55

Doe de volgende keer dan even een martingaal/beugelriem om zijn hals waar je de slof doorheen haalt.
Dan is de kans nog maar heel klein dat hij er in springt.

Verder kan je de volgende keer ook beter de beugels nog wat korter gespen, dan belemmer je hem minder.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-03 09:01

Sjuimpje schreef:
Doe de volgende keer dan even een martingaal/beugelriem om zijn hals waar je de slof doorheen haalt.
Dan is de kans nog maar heel klein dat hij er in springt.

Verder kan je de volgende keer ook beter de beugels nog wat korter gespen, dan belemmer je hem minder.

Kijk daar heb iknou wat aan.. bedankt.. Helaas mijn beugels kan ik niet korter doen door dat ik dan verschrikkelijke pijn in mijn rug krijg.. ik moet zover ik nog kan rijden met erg lange beugels rijden.. deze waren zelfs al aan de korte kant..

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-03 09:34

Als je toch je slof haalt, dan ook je cap halen de volgende keer. Haha!
Ik geef toe, ik heb zaterdag ook gezondigd, ook zonder cap gereden (en dat doe ik eigenlijk nooit).

Ik zou met martingaal gaan springen, de slof belemmert te veel. Wordt je paard fel, dan streng zijn, desnoods direct na de sprong op de rem zetten, of voltes voor de sprong rijden. Jij bepaalt het tempo, en daar moet je aan wekren. Dan is een slof niet nodig.

nikkiemisty

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-03 09:58

Wat een leukerd...
En zo veelzijdig *LOL* je kan dr alles mee

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-03 12:51

Rydar blijft leuk! Verder hou ik mn mond over de discussie die ergaande is, maar vind het erg onaardig om in een foto-topic er over te beginnen....

Bodien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-03 13:18

jullie begrijpen mij verkeerd
mijn bericht is niet onaardig bedoelt (oke sommige dingen had ik misschien iets anders kunnen verwoorden)
debo denkt dat ze weet waar ze mee bezig is, prima ga dan vooral zo door
voor het zelfde was het iemand geweest die geen flauw benul had dat het vreselijk onverstandig is om met een slof te springen, en diegene had misschien wel wat aan mijn tekst en tips gehad

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-03 13:24

Chrissie schreef:
debo denkt dat ze weet waar ze mee bezig is, prima ga dan vooral zo door

ik denk niet alleen ik weet t gewoon.. Ik heb een opleiding paardenhouderij gedaan waar ook met sliof gesprongen werd op bepaalde paarden.. voor mij heel gewoon dus.. Verder zijn tips en hints altijd welkom want zoblijf je leren.. ,maar wel graag op een vriendelijke manier ..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-03 13:30

hoe hard mag ik lachen. Mensen die zeggen dat ze het weten zijn wel erg ver van huis!!!! En leren het zelfs nooit.
Op die 2e springfoto lig je al bijna op je snufferd. Daar heb je al een leger beschermengeltjes gehad.

Verder moei ik me niet verder meer in dit topic, je bent toch te eigenwijs en goed, maar stiekum hoop ik dat je nog een keer met je grote bek op de grond beland met je slof in de knoop.
Zielig voor je pony, maar jou wijs ik dan nog een keer op dit topic!!

Verder ga ik ook geen tips geven, want je weet het toch al!

XJuul

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-03 13:34

Ik ben het helemaal eens met Kawa.

Als ik aan de veiligheid denk is de enige hulpteugel waar je mee kunt springen een martingaal. Ik hoop voor je pony dat het goed blijft gaan, voor jou zou het misschien idd een goede les zijn als er wat zou gebeuren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-03 13:42

runningkawa schreef:
hoe hard mag ik lachen. Mensen die zeggen dat ze het weten zijn wel erg ver van huis!!!! En leren het zelfs nooit.
Op die 2e springfoto lig je al bijna op je snufferd. Daar heb je al een leger beschermengeltjes gehad.

Verder moei ik me niet verder meer in dit topic, je bent toch te eigenwijs en goed, maar stiekum hoop ik dat je nog een keer met je grote bek op de grond beland met je slof in de knoop.
Zielig voor je pony, maar jou wijs ik dan nog een keer op dit topic!!

Verder ga ik ook geen tips geven, want je weet het toch al!

alsof jij alles weet....pfffffffff...... Lips are sealed en iemand een ongeluk toewensen.. is wel heel erg!! Sorry hoor maar mag een mens fouten maken?? Enne over die grote bek.. die heb jij toch meer als ik hoor!

slotje???

Bodien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-03 13:43

dus omdat jij een opleiding paardenhouderij gedaan hebt weet jij dat het verstandig is met slof te springen?
ik ken bijna meer mensen op die opleidingen die níet dan die wél kunnen rijden (maar dat is helemaal mijn mening)
ik vind het zielig voor je pony, maar jij weet vast wat het beste voor hem is, tenslotte moet je hem ook zelf verzorgen als ie z'n poten breekt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-03 13:54

watje, fotos weg halen
voel je toch nattigheid. Verward
En ja ik heb een grote bek, maar geloof ook meer hersens Tong uitsteken

sorry kan het niet laten.
Bart kom maar op met je mailtje Lachen

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-03 13:58

Dit is niet persoonlijk op jou gericht Debo.

Ik ben zowieso een felle tegenstander van de slofteugel. Ik kom van een stal waar die dingen standaard gebruikt werden. Alles moest met slof. Ook springen. Trek 'm d'r maar in zo kwam het op mij over. Let wel: dit is mijn mening. Ik moest hem toen ook voor Raak maar gebruiken. Ik zat er op en dacht, nee dit weiger ik zo te doen. Ik heb niets tegen hulpteugels hoor maar de slof vind ik een waardeloze manier om je paard te dwingen. Er zijn zoveel andere manieren. Ik heb een pittig paard onder me, een waarvan velen een slof er bijgeleverd zouden hebben willen hebben. En toch wil ik er niet aan.

Ik begrijp dat ik me hiermee een boel ellende op de hals haal maar dit is een mening, een die mij toebehoort.

Enneh, Debootje, als je toch naar binnen moest om je slof te halen had je natuurlijk ook even je capje kunnen pakken. Ik zeg dit met een knipoogje hoor Knipoog

Hoe dan ook, je hebt een geweldig stoere pony!!!!

Bodien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-03 14:01

je geeft ons dus gelijk
als jij écht achter je idee van springen met slof zou staan dan zou je je foto's niet weghalen

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-03 14:05

Ik bne het met Runningkawa eens. Je pony heeft nog niet helemaal de balans om perfect af te zetten (zie die foto waar het lijkt of ze wil stappen). Dan moet je daar aan werken, en dat kan zonder slof.
Springen met slof is gevaarlijk.
Neem het maar van ons aan. Het is niet kwaad bedoeld, maar alleen als tip.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-03 14:10

Je moet idd geen slof gaan gebruiken om hem te "houden" met springen, als hij te wild is met springen zul je daar toch echt mee moeten oefenen.

Een slof belemmerd totaal de sprong, vooral als je hem strak beet hebt, waarom ? Een paard kan de hindernis maar van veraf zien en springt daarna op zijn geheugen (wat hij dus gezien heeft voor de sprong) als jij hem dus met een slof naar beneden trekt om hem te houden, kan hij nooit een goede schatting maken en zal hij geheid een keer op zijn bek gaan...

Dat die mensen op opleiding paardenhouderij met slof springen keur ik ook sterk af, weten die mensen daar wel waar ze mee bezig zijn dan ?
Wil je een paard houden, neem dan gewoon een martingaal en stel hem GOED af, zodat als hij zijn hoofd naar boven gooit dit belemmerd word door de martingaal. En laat hem veel balkjes lopen zodat hij zich leert concentreren ipv er overheen te racen...

Maar om iemand nou een ongeluk toe te wensen...
Nee dat nooit..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-03 14:13

Ik wil het natuurlijk van jullie aannemen.. ik geloof nu heus wel dat t niet goed is..., maar dat kan je ook op een andere manier brengen maar zoals ik al eerder zei.. voor mij is dit heel gewoon.. mij is dit zo geleerd.. En ind ik heb de foto's weggehaald ik heb hier geen zin in.. Denk je nou echt dat als ik had geweten dat dit ("zo verschrikkelijk") gevaarlijk was ik het gedaan zou hebben? Ik houd verschrikkelijk veel van mijn paardje zoals heeeeeeeeeeeeeel veeeeeeeeeeeeel mensen kunnen bevestigen.. denk je nou ech dat ik wil dat ie zijn benen breekt?? sorry hoor maar jullie doen net of ik het met opzet zou doen...

Jullie doen net of ik dit iedere dag doe.. Ik ben verdomme blij dat ik nog een beetje kan rijden! aangezien mijn handicap! Ik spring mischien 1 x in het jaar en aangezien ik gevoelt heb dat ik dit eigenlijk helemaal niet meer aan kan (medich) was dit waarscheinlijk de laatste keer dat ik ooit gesprongen heb.. Laat mij toch genieten! .. Mag een mens fouten maken? is het heel raar dat ik niet alles weet?

en nogsteeds vind ik het heel erg om iemand een ongeluk toe te wensen! wat je jezelf niet wens wens je ook een ander niet toe!
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 10-02-03 14:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-03 14:14

owja en wat betreft de cap.............. die heb ik nieteens.. Bloos Uhum.. fout ik weet t ...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-03 14:19

Een keer erafdonderen daar leer je van hoor.
Vooral voor mensen die hardleers zijn.
En dat wil niet zeggen als je op je bek gaat dat je ook meteen erntsig gewond bent of zo
Dus relax

maar ben blij dat je kwartje nu dan toch gevallen is.
Toch over de harde woorden van mij en anderen gaan denken.
Want voorheen viel dat Kwartje toch echt niet.

Dat jij een handicap hebt vind ik voor jou heel erg, maar daar kan je pony ook niets aan doen.
Als je met slof rijd met springen, vooral zo strak, breng je beide in gevaar.
Wie weet wat je dan allebei oploopt.
Want op die 2e springfoto heb je echt al erg veel mazzel gehad.

Er zijn verder enorm veel manieren om een paard te leren om niet te racen na de sprong.
Dan word het voor beide pas echt leuk.

succes verder

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-03 14:23

runningkawa schreef:
Een keer erafdonderen daar leer je van hoor.
Vooral voor mensen die hardleers zijn.
En dat wil niet zeggen als je op je bek gaat dat je ook meteen erntsig gewond bent of zo
Dus relax

maar ben blij dat je kwartje nu dan toch gevallen is.
Toch over de harde woorden van mij en anderen gaan denken.
Want voorheen viel dat Kwartje toch echt niet.

Dat jij een handicap hebt vind ik voor jou heel erg, maar daar kan je pony ook niets aan doen.
Als je met slof rijd met springen, vooral zo strak, breng je beide in gevaar.
Wie weet wat je dan allebei oploopt.
Want op die 2e springfoto heb je echt al erg veel mazzel gehad.

Er zijn verder enorm veel manieren om een paard te leren om niet te racen na de sprong.
Dan word het voor beide pas echt leuk.

succes verder

nou geloof mij het komt niet door die "harde woorden van jou" en ook al zou ik vallen heel zachtjes.......... zit voor mij de kans erals nog in dat ik er heel erg aan toen ben en de rest van mijn leven in een rolstoel door breng.. De slof was voor mij een veilig gevoel.. kan toch niet weten dat het alleen maar gevaarlijker er van werd...

Laat maar ik vind dat t toppic nu wel genoeg verziekt is,,, slotje en dan de mesthoop.. aub..

Llewella

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-03 14:29

Debo, misschien een tip:

Ik heb van de zomer staan kijken bij de springlessen van de ruiterkampen en daar was ook een arabiertje wat heel leuk kon springen maar geweldig enthousiast werd.
Wat de oplossing was, was een in-uitje, en dan na de eerste sprong direct laten halthouden, en vervolgens de 2e te laten springen.
Dat leerde het paardje op te letten ipv met alle enthousiasme over de sprong heen te razen en daarna door te denderen...

Wellicht handig om hier mee te werken.

Voor de rest is het een hele leuke foto, leuk beestje Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-03 14:32

Llewella schreef:
Debo, misschien een tip:

Ik heb van de zomer staan kijken bij de springlessen van de ruiterkampen en daar was ook een arabiertje wat heel leuk kon springen maar geweldig enthousiast werd.
Wat de oplossing was, was een in-uitje, en dan na de eerste sprong direct laten halthouden, en vervolgens de 2e te laten springen.
Dat leerde het paardje op te letten ipv met alle enthousiasme over de sprong heen te razen en daarna door te denderen...

Wellicht handig om hier mee te werken.

Voor de rest is het een hele leuke foto, leuk beestje Lachen

thanks ik zal het onthouden!

Llewella

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-03 14:33

runningkawa schreef:
watje, fotos weg halen
voel je toch nattigheid. Verward
En ja ik heb een grote bek, maar geloof ook meer hersens Tong uitsteken

sorry kan het niet laten.
Bart kom maar op met je mailtje Lachen

Je kunt misschien voortaan ook eens proberen om wat milder te zijn, misschien dat dat wellicht nog wel meer effect hebt Knipoog
Je schrikt gewoon teveel mensen af, naja erger nog, je jaagt ze de verdediging in, het werkt meestal averechts.
Een goed advies is natuurlijk altijd welkom, en je zit vol goede informatie en kennis dus daar kan het niet aan liggen, alleen de harde woorden werpen de meeste paardenliefhebbers meteen op de achterste benen Knipoog