Ami (3jr v. Tuschinski) & Torro (Z2drs v. Osmium) in de les

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Neonlight
Moderator Over Paarden

Re: Ami (3jr v. Tuschinski) & Torro (Z2drs v. Osmium) in de les

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 18:47

Moderatoropmerking:
Reacties tegen de regels van HAW verwijderd.

lolokanarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 19:10

Angeliek schreef:
En daar ben ik nou juist aan bezig. Hij moet zichzelf meer in mij hand gaan leggen. Het voorwaartse is er nu, nu nog meer werken aan het neerwaartse. Hij heeft een beetje een onderhals, en wil zich er een beetje uitdrukken.
Op de laatste foto zie je ook dat mijn teugel in een boog hangt. Hij neemt die houding zelf al gauw aan. Hij moet zich meer in mijn hand laten vallen.

Dat ik naar voren zit, komt omdat ik hem nog goed naar voren toe moet rijden. Ik ga dan nog heel erg met hem mee zitten. Als ik te recht ga zitten, heb ik het gevoel alsof dat voor hem nog teveel een remmende factor is..

Die bek open komt omdat ik nét een nieuw hoofdstel heb en de sperriem te groot is!

Bedankt voor de reacties.

ben het er niet echt mee eens met de reacties van al deze mensen hier. Als je een 3-jarige rijdt is het ommogelijk om kaarsrecht te zitten als je de bewegingen van het paard niet wil storen. En bij de africhting van een jong paard mag je het paard al beginnen plooien om hem zo in uw hand te stellen en gehoorzaam te maken. Al dat gedoe van met losse teugel rijden enzo is bullshit.

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 20:57

ten eerste.. prachtige paarden! echt werkelijk plaatjes.

vind je houding beroerd, je ontlast hem niet door voorover te hangen. je moet gewoon rustig gaan zitten.
dat Z paard ontlast je ook, maar die heeft het niet meer nodig toch Knipoog
ik heb bij de 3 jarige het idee dat je hem te dwingend aan de teugel 'trekt', hij houdt zijn mond open.
ziet er erg onvriendelijk uit.
als ik jou was zou ik hard aan het werk gaan met je houding! voor het niveau dat je rijdt, mag dat echt wel beter...
daarnaast zie ik bij een 3 jarige sporen, die bij elke foto erin geprikt staan. wat is de meerwaarde van een spoor bij een 3 jarige?

Angeliek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-08 21:00

Van die zwarte heb ik helemaal niet het gevoel dat ik achterover zit. Misschien op de foto's ja. Dit zijn foto's van vorige week;
[HAW] Tornado @ wedstrijd (Z2)

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 21:05

voorover bedoel je zeker

in dat andere topic lijkt het inderdaad heel anders. daar zit je er correct op. misschien is het een momenten opname.

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 22:12

Twee hele knappe paarden heb je, zijn ze alle twee van jou zelf? Ik had die 3-jarige nog niet gezien, lijkt inderdaad een belofte voor de toekomst! Leuk dier vind ik dat.

Mond open doet die van mij ook altijd, ook al zit ik er niet aan. Sommige paarden doet dat nou eenmaal heel snel, ookal zet je er geen druk op. Zeker jonge paarden die nog balans zoeken en wisselend in aanleuning zijn, hebben van die truukjes.

Dat te veel voor over zitten stoort mij op die 3-jarige totaal niet. Op je Z paard kun je wellicht proberen nog netter rechtop te zitten, die is waarschijnlijk beter te zitten dan je jonge paard. Verder nogmaals hele leuke dieren!

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 23:09

vind het lastig van de foto's van de zwarte te beoordelen of die Z2 waardig loopt... Vind nog weinig echte Z2 waardige foto's ertussen zitten, maar dat kan ook door verkeerde momentopnames...

En de bruine vind ik ook niet erg vriendelijk gereden worden. Is denk ik wel een dier met potentie, maar vind er tot nu toe veel spanning op zitten. Een mond die opengespert is moet je niet vastsnoeren, maar bij jezelf te rade gaan. Vind het niet echt logisch om dan maar gelijk die sperriem aan te snoeren, ga toch bij jezelf zoeken of je niet met teveel spanning rijd of teveel druk is idd nog maar 3 dus basis is al meer dan zat.... vind je zit niet storend trouwens!!

veel succes nog!!

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 00:45

Angeliek schreef:
Van die zwarte heb ik helemaal niet het gevoel dat ik achterover zit. Misschien op de foto's ja. Dit zijn foto's van vorige week;
[HAW] Tornado @ wedstrijd (Z2)

Daar valt het idd wel mee, toch heb ik bij deze foto's het idee dat je wat voorover kiept vanuit je schouders, je kijkt ook steeds naar beneden. Aandachtspuntje misschien, of heb je soms eerst de bruine gereden dat je nog een beetje het gevoel had hem te moeten ontlasten?

Ik vind trouwens wel dat je een heel nette beenligging hebt, als je die foto van de zwarte ziet waar je naar de camera toe galoppeert, daar heb je je been mooi aangesloten en je teen perfekt naar voren Haha!

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 14:46

Ik zie geen foto's in je beginpost?

Annemeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 14:50

Ik kan ze ook niet zien.

zoepahhpaula

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 15:38

Jammer dat de foto;s foetsie zijn..Knipoog maar ik weet dat jij gewoon netjes rijdt en een nette zit hebt.. laat het dan miss hier anders overkomen..dat kan een xtje toch?!
Succes met je paardjes!

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 15:40

foto's doen t niet..

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 18:43

Omdat de foto's niet meer zichtbaar zijn, hier een slotje.