Arabier x Newforest @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

__KELLY

Re: Arabier x Newforest @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 20:18

RedPassion schreef:
__KELLY schreef:
Ik denk alleen wel dat je zowiezo een sperriem en misschien ook een iets ander bitje in moet doen. Misschien is een martingaaltje in het begin ook wat lekkerder rijden totdat je wat handiger ben om dr mooi rond te rijden.

Al die dingen maskeren de problemen alleen maar. Goede les lijkt me waardevoller en constructiever, voor zowel pony als ruiter.

Ben ik het niet mee eens... een sperriem hoort gewoon op zo'n hoofdstel, alleen maar prettiger voor de pony Knipoog
Martingaal helpt toch wel echt op weg ... en is totaal niet paardonvriendelijk ... dus ik zou niet weten waarom niet Knipoog ??
denk dat dit meisje nu dr handen net iets te vol heb aan een pony die zn hoofd zo hoog in de lucht heeft.
Les is inderdaad ook niet verkeerd ... maar dat kan je mensen ook niet altijd maar aanbevelen agz niet iedereen geld heeft of ouders die dat allemaal leuk en aardig financieren..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 20:20

Van een martingaal krijgt menig paard een onderhals, doordat ze erop gaan hangen. Stootteugel net zo. Een thiedemanteugeltje kan eventueel nog wel, maar dan wel onder begeleiding.
Sperriem? Waarom beveel je die aan, als ik mag vragen?

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-08 20:25

Volgens mij omdat hij zijn mond heel de tijd open heeft op de foto's. (stond in een ander berichtje) En dan kan hij zijn mond niet zo ver open doen.

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-08 20:53

Ik heb trouwens wel een slof in de kast liggen, maar daar hoor ik ook weinig goeds over. Iemand enig idee waar die precies voor dient?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 21:01

Daar is een sperriem dus niet voor, om de mond dicht te binden. Een sperriem is hooguit bedoeld om het bit stiller in de mond te laten liggen en de pony doet de mond open omdat jouw hand te streng is.
Een slof dient om een paard in de krul te trekken, zonder instructeur aan de rand van de bak niet aan beginnen, dus.

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-08 21:08

Nee, dat had ik al eerder begrepen daarom ligt ie ook in de kast Knipoog
Oke, ik zag al in een ander topic over de sperriem dat de ene zei dat hij diende om zijn mond dicht te houden en de ander zei om het bit stil te leggen. Ik ga dus nog geen sperriem aanschaffen. Eerst zorgen dat ik mijn handen stil hou.

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 21:41

je vraagt hier wat er bedoelt wordt met "laag rijden", wat een martingaal doet, wat zitles is, hoe je op zit en benen moet rijden. Daardoor heb ik het idee dat je erg weinig basiskennis hebt. Misschien is het een idee om je eens in de theorie van paardrijden te verdiepen.
Lees eens een goed boek over basisdressuur of zoek al die digen al "laag rijden" en ontspanning eens op internet op. Dan weet je in ieder geval vast in theorie wat de bedoeling is.
En neem dan les om het in de praktijkte uit te voeren!

Sperriem en martingaal zijn niet nodig als je netjes rijdt en verbloemen het probleem.

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-08 21:58

Ik begrijp wat je bedoelt lautje76 maar ik weet min of meer wel wat er bedoelt word met laag rijden alleen ik weet niet zo goed hoe je het uit moet voeren. Ik heb 3 jaar geleden voor het laatst les gehad en daar aan merk ik dat ik erg veel vergeten ben omdat ik ook anderhalf jaar niet heb gereden. En je hebt wel gelijk met dat ik er misschien weinig over weet en daarom ben ik ook op zoek naar een instructrice Lachen

Bedankt voor je reactie.