Leo KWPN (v. Expert x Ulster) lekker @ dressuur work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Leo KWPN (v. Expert x Ulster) lekker @ dressuur work

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 16:48

JulienSVU schreef:
Heey ik ken dit paard..
Was van een vriendin van me (Stefanie) van vroeger toen ik nog regelmatig op manege Poelenburg kwam.. Ik vond het altijd zo'n reusachtig groot dier Knipoog
Leuk om hem weer eens op de foto te zien! Succes samen

Daar ken ik hem inderdaad ook van.
Heb ook een tijdje op Poelenburgh gewerkt.... Vork
Vond hem alleen nooit zo groot ogen....

Rijtechnischcommentaar is al veel gegeven. In ieder geval is dit een heel ander paard dan dat ik hem gezien heb. Hij is echt enorm verbeterd!
Ik zou hem op een enkele foto nog iets losser in de kaak willen zien.
Maar voor de rest ziet het er keurig uit!

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 16:56

javospost schreef:
Ik dacht precies hetzelfde als Evy, wat een achterbeen heeft dit paard!! Zorg er wel voor dat je continu contact houdt op de teugels, evenveel in beide handen. In de laatste gallopfoto in de bak zie ik een volledig loshangende binnenteugel. Daarnaast je teugels tien centimeter korter en je handen naar voren, zo geef je jezelf ook wat meer werkruimtje!!
Succes

Nou idd, super achterbeengebruik en dat terwijl hij in oprichting nog wel wat meer kan (dan wordt dat achterbeengebruik dus nog beter!) Ik ben benieuwd naar foto's waarmee je hem op een normaal trensje rijd.
Het ziet er op zich wel netjes uit maar hij kruipt er idd wat achter op sommige foto's en ik denk dat dat deels door je bit komt.
Probeer idd wel contstant contact te houden, als hij te diep gaat lopen iets meer voorwaarts rijden zodat hij het contact zelf ook opzoekt. Denk aan je binnenhand, kan helpen om hem meer naar je knie te brengen, dan kun je minder kracht zetten en is misschien een handig geheugensteuntje.

Op welk niveau rijd je? Rijd je wedstrijden?

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 17:04

Hahaha was je vergeten dat ik ook in het Amor nakomelingen topic zit? (buitenrit en trailer afgelopen weekend, hint hint Haha! )

Nickje is mijn vriend! Net weer zo heerlijk gereden en geknuffeld.

Chaelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 17:20

Ik vind het een schitterend paard met mooie gangen! De galopfoto's spreken mij meer aan dan de draffoto's, dat komt vooral omdat ik in draf toch wat spanning vind op de foto's. Het lijkt wel of je sterk bent in je hand, dus goed van achter naar voor rijden en dan word 'ie wel lichter. Verder vind ik het knap dat hij jou zo vertrouwt met zijn oog, schrikt hij soms niet weg of dergelijke? Ben nieuwsgierig Lachen

Evy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 15:21

Romyv schreef:
Met schuimen bedoel ik zn mond he.. Wanneer een paard zn kaak loslaat en het bit goed aanneemt, gaat het automatisch schuimen.. Dat is een natuurlijk reflex geregeld door het lichaam.. Dus het zegt 99 van de 100 zeker wel wat als een paard niet schuimt! Al schuimt de ene gemakkelijker en meer dan de ander..

Hier wil ik ook wel even wat op zeggen.. mijn paarden schuimen gek genoeg alleen als ze op stal staan en hooi eten.
In de zomer staan ze dag en nacht op het gras en als ik in die periode ga rijden schuimen ze vrijwel nooit Haha!
Ik neem aan dat ze niet opeens heel erg stug in de kaak geworden zijn in de zomer... dus er zijn vast heel wat uitzonderingen op jouw stelling Lachen

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 15:23

Evy schreef:
Romyv schreef:
Met schuimen bedoel ik zn mond he.. Wanneer een paard zn kaak loslaat en het bit goed aanneemt, gaat het automatisch schuimen.. Dat is een natuurlijk reflex geregeld door het lichaam.. Dus het zegt 99 van de 100 zeker wel wat als een paard niet schuimt! Al schuimt de ene gemakkelijker en meer dan de ander..

Hier wil ik ook wel even wat op zeggen.. mijn paarden schuimen gek genoeg alleen als ze op stal staan en hooi eten.
In de zomer staan ze dag en nacht op het gras en als ik in die periode ga rijden schuimen ze vrijwel nooit Haha!
Ik neem aan dat ze niet opeens heel erg stug in de kaak geworden zijn in de zomer... dus er zijn vast heel wat uitzonderingen op jouw stelling Lachen

Vind het ook een vrij onzinnige stelling om eerlijk te zijn. Bij mij schuimen ze ook geen van alles, hooguit een heel klein randje aan de lippen maar meer niet. En ik kan me ook niet voorstellen dat een paard het lekker vind om zo'n mond vol schuim te hebben, lijkt me eerder dat hij dan niet goed kan slikken.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 15:32

Wat een prachtig dier! Kwijl Fijne houding heeft hij daar. Lachen Hoop dat Pretje ooit ook zoo wil lopen! Lachen

Het iets diepere en rondere, doe je dat voor zijn eigen houding? Lachen (rugspieren extra aansterken dus)

BBMarin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 19:34

Wat een geweldig dier zeg! Wauw.. Kwijl wat kan hij ontzettend draven zeg!!
Daarop wil ik wel even opmerken ( buiten je binnenhand Tong uitsteken ) dat je je eigen houding wat moet verbeteren. Ik heb het idee dat je wat naar voren kantelt. Buiten dat het verkeerd is, is het ook nog doodzonde omdat je zo'n prachtig dier onder je heb die in alle opzichten geniet van het rijden!
Probeer voor jou gevoel wat meer achterover te hangen, dus echt meer op je kont gaat zitten!

Ik heb niet alle andere reacties gelezen dus ik weet niet of het al gezegd is Tong uitsteken

EDIT: Heb er overheen gelezen dat je daar wel degelijk mee aan het werk bent, sorry! Ga zo door Tong uitsteken

nati

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-08 09:33

@NienkeKara, Haha! dankje wel, Hij is idd zo veranderd, maar in alles qua lopen, maar ook qua karakter, alsof hij een stukje rust heeft gevonden wat hij niet had.
@anneliesdj: op een normaal trensje rijd hij idd lekkerder/beter, als ik rij met de pelham merk ik idd, dat het contact vaak verbroken word. Ik rij nog geen wedstrijden, ik heb best last van faalangst Bloos , maar heb me voorgenomen om in december me startkaart aan te vragen en dan in januari te kunnen starten, hij was dat ik hem kocht M2, dus daar haal ik me voordeel uit.

@Chaelle, Ik merk helemaal niks aan hem, ja, wat ik merk is dat hij juist braver is geworden en rustiger, als ik ook buiten aan het rijden ben, dan kan er alles voorbij komen tractors, vrachtwagens echt alles en het maakt hem allemaal niks uit Haha! .
@pharagirlke. Haha! Dank je wel
@Nimroy Dank je wel Haha!

rissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 19:34

Wat een aansprekend paard is dit! Volgens mij had ie er goed de gang in buiten.
Ik mis een beetje ontspanning bij het rijden in de bak en het viel me op dat je tenen wel vaak naar buiten wijzen. Maar zou zeggen....ga gebruik maken van dat prachtige achterbeen.
(nog een klein of topic vraagje....heeft je zadel flinke kussens? zo ja, welk merk is het...zoek zelf nog zoiets namelijk)

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 20:06

Lekker dier!
Heeft hij nog maar 1 oog?

Bubsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 20:12

Zo wat een uitstraling heeft jou paard! Ik vind de meeste bruinen maar saai, maar deze niet Haha!

Je zegt dat het heel moeilijk zitten is op hem, maar komt dat niet door je zadel? Of hij echt te klein is durf ik niet te zeggen, voor jou is het misschien gewoon een verkeerd model, maar je zit wel te veel op de lepel, Een halve inch zou waarschijnlijk een stuk beter uit te zitten zijn..

nati

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-08 20:53

Bubsj schreef:
Zo wat een uitstraling heeft jou paard! Ik vind de meeste bruinen maar saai, maar deze niet Haha!

Je zegt dat het heel moeilijk zitten is op hem, maar komt dat niet door je zadel? Of hij echt te klein is durf ik niet te zeggen, voor jou is het misschien gewoon een verkeerd model, maar je zit wel te veel op de lepel, Een halve inch zou waarschijnlijk een stuk beter uit te zitten zijn..

Lieve schat....lees m'n onderschrift is.....ben nu 25.5 afgevallen....en pas er nog niet helemaal in nee, moet ook nog meer af, maar dit in 4 maanden tijd....vind ik vanmezelf heel knap, dus sorry, maar zo'n reactie van de ik een inc groter moet, kan ik niet echt waarderen,of had ik een groter zadel moeten kopen, voor mijn te dikke kont die ik toen had...heb het zadel net 7 maanden vandaar mijn keus voor een kleiner zadel...snap je

nati

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-08 20:57

Ess_Ramona schreef:
Lekker dier!
Heeft hij nog maar 1 oog?

Ja en gaat heel goed hoor Knipoog

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 20:58

Hmmm je paard is net geopereerd, hij heeft voorheen m2 gelopen maar niet met jou, waarom rijd je dan in vredesnaam met S&T? (of pelham lees ik net geloof ik)
naar mijn weet mag je die pas gebruiken in de Z1? en als je net weer bent begonnen met hem is het toch nergens voor nodig?
Ook vind ik hem vaak achter de loodlijn kruipen en zie ik niet echt een ontspannen beeld...

doe er een normaal hoofdstel in met een trensje en rijd naar ontspanning.

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 20:59

WOuw, wat een draf!
Leuk paard!

nati

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-08 20:59

rissa schreef:
Wat een aansprekend paard is dit! Volgens mij had ie er goed de gang in buiten.
Ik mis een beetje ontspanning bij het rijden in de bak en het viel me op dat je tenen wel vaak naar buiten wijzen. Maar zou zeggen....ga gebruik maken van dat prachtige achterbeen.
(nog een klein of topic vraagje....heeft je zadel flinke kussens? zo ja, welk merk is het...zoek zelf nog zoiets namelijk)

dank je wel Haha! , zadel is een hulsebos, zit heerlijk Haha!

nati

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-08 21:04

cp112 schreef:
Hmmm je paard is net geopereerd, hij heeft voorheen m2 gelopen maar niet met jou, waarom rijd je dan in vredesnaam met S&T? (of pelham lees ik net geloof ik)
naar mijn weet mag je die pas gebruiken in de Z1? en als je net weer bent begonnen met hem is het toch nergens voor nodig?
Ook vind ik hem vaak achter de loodlijn kruipen en zie ik niet echt een ontspannen beeld...

Ik snap je reactie niet.....als je goed leest, lees je dat dit voor de ''buitenrit'' was, en dat ik hier normaliter niet mee in de bak rij Frusty , dus zo'n opmerking is niet echt geplaast.....enne had je verder nog tips...

Bubsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 21:06

nati schreef:
Lieve schat....lees m'n onderschrift is.....ben nu 25.5 afgevallen....en pas er nog niet helemaal in nee, moet ook nog meer af, maar dit in 4 maanden tijd....vind ik vanmezelf heel knap, dus sorry, maar zo'n reactie van de ik een inc groter moet, kan ik niet echt waarderen,of had ik een groter zadel moeten kopen, voor mijn te dikke kont die ik toen had...heb het zadel net 7 maanden vandaar mijn keus voor een kleiner zadel...snap je

Ik geef je alleen maar advies op je probleem, ik vind je figuur op deze foto's prima, en nee ik heb je onderschrift niet gelezen, ik heb je post, commentaar van anderen en je foto's bekeken, lijkt me meer dan genoeg. Ik snap het best, maar als je meer afvalt zul je dan waarschijnlijk inderdaad makkelijker gaan zitten, omdat je dan niet op de lepel zit. Voor de kont op deze foto's had je inderdaad een groter zadel moeten kopen, vind je reden meer dan prima, zou dan ook niet voor een groter zadel gekozen hebben, maar geen reden om mijn opmerking niet te waarderen.
Laatst bijgewerkt door Bubsj op 06-11-08 21:08, in het totaal 1 keer bewerkt

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 21:08

nati schreef:
cp112 schreef:

Ik snap je reactie niet.....als je goed leest, lees je dat dit voor de ''buitenrit'' was, en dat ik hier normaliter niet mee in de bak rij Frusty , dus zo'n opmerking is niet echt geplaast.....enne had je verder nog tips...

de tip was dus om met een trens te rijden. lang en laag inrijden, ontspanning zoeken en lekker over de rug laten lopen, maar niet over zijn tempo want het lijkt alsof hij dan achter de loodlijn kruipt.
En op je tenen letten, ze lijken soms naar buiten te steken.

nati

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-08 21:10

@cp112 , met trens rij ik ook altijd, maar niet met een buiten rit. Zal mischien vant weekend wel ff nieuwe foto's plaatsen, met trens ok?

Carlii_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 14:28

commmentaar over je hand geef jezelf al, probeer iets 'trotser' te gaan zitten, wel een prachtbeest!

Amondi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 14:52

mooi paard..
kan lekker bewegen Knipoog
je hebt idd een hele strenge binnenhand!,, maar als je daar hard aan werkt zul je zien dat wanneer jij je binnenhand ook toegeeft hij nog beter gaat lopen, als je binnenhand te streng is kan hij zn pas niet helemaal afmaken vadaar Knipoog dus dat komt wel goed... veel succes in de wedstrijden en hoop nog meer foto's vorbij te zien komen Knipoog denk echt dat hij fantastisch kan bewegen