Chelsey voor de tweede keer aan het werk!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Fammiie_x

Re: Chelsey voor de tweede keer aan het werk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 19:47

Het ziet er veel ontspannender bij je uit Joor Haha!
Misschien kunnen we in de vak. afspreken om samen naar stal te gaan Haha!

Let op dat je niet te recht wilt gaan zitten want hierdoor wordt je rug een beetje hol..
Op sommige foto's zit je ietsjes naar voren, maar daar heb ik verder geen commentaar over Knipoog Ik weet hoe ze is natuurlijk Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 19:55

Leuk Fem, zou leuk zijn! Bedankt Fem, Haha! Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 08:37

vandaag ga ik een nieuwe poging wagen! Haha!

Danyla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 09:57

Ik denk dat dit een totaal nutteloos topic is. Ook ik kom ermee dat je naar achter moet zitten en je hakken uitdrukken. Je jaagt misschien niet maar het ziet er gehaast uit. Ook in denk wederom dat je met het streven naar nagevelijkheid wat in principe niet veel meer betekend het streven naar ontspanning, want dàt is nagevelijkheid een hèèl stuk verder komt. Ik weet dat je het allemaal niet wil horen. Maar luister eens. Het is allemaal vriendelijk bedoelt. Lachen

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 09:59

Danyla schreef:
Ik denk dat dit een totaal nutteloos topic is. Ook ik kom ermee dat je naar achter moet zitten en je hakken uitdrukken. Je jaagt misschien niet maar het ziet er gehaast uit. Ook in denk wederom dat je met het streven naar nagevelijkheid wat in principe niet veel meer betekend het streven naar ontspanning, want dàt is nagevelijkheid een hèèl stuk verder komt. Ik weet dat je het allemaal niet wil horen. Maar luister eens. Het is allemaal vriendelijk bedoelt. Lachen

waarom denk je dan dat dit een nutteloos topic is? waarom reageer je dan uberhaupt?

Danyla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 10:02

Omdat ik denk dat ze er toch niks mee doet met de GOED BEDOELDE tips, waar HAW immers voor is. Maar aan de andere kant wil ik haar graag wat dingen meegeven die al eerder gezegt zijn, waardoor ze misschien inziet dat aan de nagevelijkheid werken niks meer en niks minder is dan ontspanning, en ik neem aan dat dààr iedereen toch aan werkt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 10:10

Vindt je het gek dat ik niet naar dit soort berichten luister? Lachen
Het ziet er veel minder gehaast uit dan eerst, en ik hoor regelmatig dat we alles op een heel net tempo doen.
En ik hoef geen nageeflijkpaard gelijkt door midel van kop in de krul, zo is zo vroeger al gereden [vastegebonden]. Dus bedankt voor je reactie's maar met dit soort reactie's doe ik inderdad niks. Maar die van de andere wel.

Danyla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 10:12

Oke, 1 ding he, NAGEEFELIJKHEID, is hèèl iets anders dan kop in de krul. Dit antwoord van jou bevestigd alleen maar wat ik al dacht. Ik wens je veel succes. Maar op deze manier van rijden is de rug van je paard bijzonder snel versleten.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 10:13

Jorine_Falco schreef:
Vindt je het gek dat ik niet naar dit soort berichten luister? Lachen
Het ziet er veel minder gehaast uit dan eerst, en ik hoor regelmatig dat we alles op een heel net tempo doen.
En ik hoef geen nageeflijkpaard gelijkt door midel van kop in de krul, zo is zo vroeger al gereden [vastegebonden]. Dus bedankt voor je reactie's maar met dit soort reactie's doe ik inderdad niks. Maar die van de andere wel.

misschien is het een idee om vw nw te gaan rijden? Lachen

Danyla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 10:14

precies, eindelijk een verstandig antwoord. Dat komt alleen maar ten goede van jou en je paard.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 10:16

Ben ik nu ook rustig mee bezig. We oefenen veel met overgangen.

Danyla: VROEGER heeft ze zo gelopen. Dat was ze dus gewend, en w egaan e rnu nog niet aan beginnen. Ze heeft al genoeg te doen met andere dingen. Maar als jij denk dat ik haar verslijt, dan denk je dat maar lekker hoor. Geen probleem, ik spreek je over een half jaar nog wel als het veel beter gaat. En dan wil ik je wel eens horen.

saskiakefie

Danyla schreef:
Oke, 1 ding he, NAGEEFELIJKHEID, is hèèl iets anders dan kop in de krul. Dit antwoord van jou bevestigd alleen maar wat ik al dacht. Ik wens je veel succes. Maar op deze manier van rijden is de rug van je paard bijzonder snel versleten.

op lange termijn kan het schadelijk zijn ja. Maar je kan beter rustig aan doen, en van voor naar achter rijden, dan gehaast met bijzets en dat soort dingen te gaan klooien. Manege paarden lopen ook zo, en daar is vaak ook niks mee aan de hand. Knipoog

Anoniem

Nee, dat doe ik al zoals je kan lezen. Oefeningen, tempowisselingen enzovoort. Maar Danyla: Dat doe ik dus al, dus zou je daarover niet wilen beginnen? En anders reageer je maar niet.

Danyla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 10:18

saskiakefie schreef:
[
op lange termijn kan het schadelijk zijn ja. Maar je kan beter rustig aan doen, en van voor naar achter rijden, dan gehaast met bijzets en dat soort dingen te gaan klooien. Manege paarden lopen ook zo, en daar is vaak ook niks mee aan de hand. Knipoog

Ho, wacht. Ik ben totaal geen fan van bijzets he. Manege paarden zijn ook vaak vroeg versleten. Niks mis mee, maar ik denk dat de dame in kwestie nog heel lang van haar paardje wil genieten. Vandaar de tip om het paard 'haar hand te laten volgen' om het dan maar iets anders te verwoorden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 10:22

Ik wil zeker lang genieten van haar. Máár, in die 18 jaar dat Chelsey vreselijk behandeld is, heeft ze al zoveel meegemaakt dat onze dingen gewoon beperkt zijn.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 10:28

Danyla schreef:
saskiakefie schreef:
[

Ho, wacht. Ik ben totaal geen fan van bijzets he. Manege paarden zijn ook vaak vroeg versleten. Niks mis mee, maar ik denk dat de dame in kwestie nog heel lang van haar paardje wil genieten. Vandaar de tip om het paard 'haar hand te laten volgen' om het dan maar iets anders te verwoorden.

ja oke, wel eerder. Maar sommige manegepaarden worden nog 35 Knipoog

Luca__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 11:32

Nou nou, want een disuccie hier.
Joor, ik vind het er best goed uitzien hoor! *LOL* De hoeveelste keer was dit dat je erop reed?
Ik vind het zelf ook helemaal niet verkeerd dat je eerst gewoon lekker aan de echte bassis werkt qua tempo enzo.
Je moet wel een beetje letten op je handen, netjes rechtop houden Knipoog
En over dat nagefelijk, ik wil jullie over een paar maanden wel zien. dan ziet het er denk ik ook al heel anders uit.
Xxx Lovers

_BlackPearl_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 10:57

Jorine!!! Doei!
jullie zijn echt een super mooie combie!!
verder zie ik dat jullie ook een stuk vooruit zijn gegaan!
ik denk dat je beugels wel ietsjes korter mogen
en nagevelijk dat komt wel! gewoon zo doorgaan hoor!

kabaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 14:32

Ziet er goed uit !
Ik ben benieuwd hoe het eruit ziet als ze pony nageeft volgens mij egt super mooi!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 17:43

Bedankt! Helaas zijn we gevallen met z'n tween en heeft Chelsey nu een groot wondje. Nadere informatie volgt.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 17:52

oei wat naar! Ben wel benieuwd hoe het gekomen is?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 17:53

PM

bfsunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 18:03

Honesty schreef:
Nageeflijkheid komt vanzelf wel, als de rest allemaal soepel(der) verloopt Lachen

Daar ben ik het niet helemaal mee eens. Als mijn pony ontspannen is rechtloopt en stelling heeft en verder helemaal perfect loopt wil hij nog niet nageven;). nageeflijkheid heeft ook te maken met de juiste spieren hebben. Tegen mij zeggen ze al 4jaar nageeflijkheid komt wel. Maar mijn pony heeft de aanleg er zoiezo niet echt voor, soms kleine stukjes maar echt niet constant. En ook alleen wanneer meneer er zin in heeft(bijna nooit dus) En zo werkt het bij veel meer pony's en paarden:)

Maar even op het topic terugkomend: Het ziet er een heel stuk beter uit. Let er alleen een beetje op dat je je handen ontspant. Lachen veel succes nog!:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 18:05

Bedankt voor je reactie!

_Mariskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 15:05

Zo dat heb je netjes gedaan!. Probeer idd wel aan je houding te werken. Ik vind dat je haar erg netjes rijd en heel veel succes Lachen.