new forest@work 3e keer, nu wel vooruitgang?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

mrieeek

Re: new forest@work 3e keer, nu wel vooruitgang?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 17:54

Hoi,

Is dat Leia waar jolijn ook op gereden heeft? Haha!
leuk dat jy er nu op rijd! Het blijft een leuk beest.

De rest is hierboven al gezegt. Probeer iets meer achterover te blijven zitten. Maar toen jolijn hem nog reed (lang lang geleden Tong uitsteken) heb ik er ook een x op gereden. Hy is echt heeel moeilijk. Vind dat je het nog goed doet hoor!

Groetjes Mariek

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-08 18:28

oke dankje Lachen

mrieeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 16:46

*marieke

Kan nog niet eens myn eigen naam typen Bloos

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 16:51

Probeer wat meer recht te gaan zitten en meer de ellebogen in je zij te doen. Rijd jij met staartriem of wat is dat? (met een bontje ofzo??)

Ik vind je houding veel verbeterd en ik vind nu ook dat het paardje meer ontspannen loopt. Probeer haar van achter actief te krijgen zodat ze niet steeds op de voorhand valt. (niet om jou aan te vallen Knipoog)

Veel succes.
laura

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-08 18:46

pintogirl schreef:
Probeer wat meer recht te gaan zitten en meer de ellebogen in je zij te doen. Rijd jij met staartriem of wat is dat? (met een bontje ofzo??)

Ik vind je houding veel verbeterd en ik vind nu ook dat het paardje meer ontspannen loopt. Probeer haar van achter actief te krijgen zodat ze niet steeds op de voorhand valt. (niet om jou aan te vallen Knipoog)

Veel succes.
laura

goed dat je dat opmerkt van m'n ellebogen, dat zegt m'n instructrice ook. Je moet niet denken, dat ik me snel aangevallen voel, maar sommige reacties kan ik gewoon niet tegen, daar ben ik gevoelig voor, zoals die van crossmonster Knipoog bedankt Lachen

kimmert

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 09:58

ziet er al een stuk beter uit dan je vorrige topics. Vind alleen dat je je handen meer moet dragen je lijkt ze vast te zetten op de schoft.

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 11:04

ze loopt wel erg op de voorhand en probeer wat rechterop Lachen

francaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 13:07

hee,
ja wel iets verbeterd! hij loopt iets minder met zn hoofd in de lucht Knipoog

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 13:58

Ik zie ook duidelijk verbetering. Pony lijkt al losser, rond iets rond vanboven. Je zit lijkt me ook wel beter. volgens mij zitten jullie op de goeie weg. Wat crossmonster zegt is waar. Eerst moet je activiteit krijgen. zorg dat ze goed reageert op je beenhulpen. Tik is vooruit. Voor de rest, activiteit is nodig voor nageeflijkheid. zorg dat ze soepel wordt, blijf eraan werken. veel overgangen, grote wendingen/voltes,... Je pony zit nog wat vast in rug en achterhand. ik zou nog iets meer dat achterbeentje willen zien plooien. ze loopt wat stijf in het achterbeen en daardoor lijkt het denk ik alsof ze sterk op de voorhand valt. Ik zou nog niet te veel bezig zijn met bij elkaar rijden, is nu nog veel te vroeg. Maar haar eerst helemaal soepel en los. eens dat goed zit kun je een stapje verder gaan.
Verder wat ik dan weer niet eens ben met crossmonster, is dat een ander wel degelijk schuld kan hebben aan de manier waarop een pony loopt. Rijdt een persoon hem maanden aan een stuk met volle spanning, vast in de rug en kaak, .... dan zul je er niet zomaar even opspringen en alles volgens het plaatje doen. Ofwel is deze pony uit zn eigen zo stijf of zo gereden.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-08 18:09

zitake schreef:
Ik zie ook duidelijk verbetering. Pony lijkt al losser, rond iets rond vanboven. Je zit lijkt me ook wel beter. volgens mij zitten jullie op de goeie weg. Wat crossmonster zegt is waar. Eerst moet je activiteit krijgen. zorg dat ze goed reageert op je beenhulpen. Tik is vooruit. Voor de rest, activiteit is nodig voor nageeflijkheid. zorg dat ze soepel wordt, blijf eraan werken. veel overgangen, grote wendingen/voltes,... Je pony zit nog wat vast in rug en achterhand. ik zou nog iets meer dat achterbeentje willen zien plooien. ze loopt wat stijf in het achterbeen en daardoor lijkt het denk ik alsof ze sterk op de voorhand valt. Ik zou nog niet te veel bezig zijn met bij elkaar rijden, is nu nog veel te vroeg. Maar haar eerst helemaal soepel en los. eens dat goed zit kun je een stapje verder gaan.
Verder wat ik dan weer niet eens ben met crossmonster, is dat een ander wel degelijk schuld kan hebben aan de manier waarop een pony loopt. Rijdt een persoon hem maanden aan een stuk met volle spanning, vast in de rug en kaak, .... dan zul je er niet zomaar even opspringen en alles volgens het plaatje doen. Ofwel is deze pony uit zn eigen zo stijf of zo gereden.

dankjewel Lachen

Blommen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 00:36

Hey,

Ik vind dat ze best ontspannen loopt. Za gaat al zakken met haar koppie. Probeer lekker overgangen te maken en eventueel balkjes lopen. Ze hoef niet gelijk helemaal aan de teugel te lopen. Dat gaat vanzelf. ALs je maar flink die achterhand activeerd komt de rest vanzelf.

linnnh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 19:20

het ziet er inderdaad beter uit als eerst, maar echt een prettig beeld geeft het mij eerlijk gezegd niet.. Je zit best ver naar voren, en het lijkt alsf je je in de draf optrekt aan de teugels..
Blijf inderdaad ook op de basisdingen letten.. Knipoog
Blijf oefenen! Knipoog

fleur_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 22:32

het ziet er beter uit als op de vorige topics,
alleen probeer zo als er al is gezegt is rechtop te blijven zitten Knipoog.

Sjiemie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 10:21

Volgens mij is ze wel snel & onrustig of niet? Is dit in de Spreng? Clown

iloveyouJoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 11:20

He sas,

Leuke pony hoor! Haha!
Alleen probeer wat beter recht op te zitten, op de foto's zit je je voorover...
Ziet er verder wel relax uit! Haha! Haha!

vilouma

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 17:47

van achter vind ik hem nog niet echt heel actief Knipoog
probeer daar aan te werken,ook aan de nageeflijkheid maar daar ben je al hard mee bezig zeg jezelf;)
ja ik vind er toch wel voorruitgang in zitten hoor Knipoog
en dat voorover vallen ,gewoon er goed opletten joh kot vanze;f goed;)

veel suc6!

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-08 19:27

sjiemie: ja het is op de spreng Knipoog
bedankt voor de reacties Lachen