Sender ( WeltmeyerII x Ramiro) @ dressuurtraining

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

sologirl

Re: Sender ( WeltmeyerII x Ramiro) @ dressuurtraining

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 10:09

Ook ik vind het er traag uitzien. Staat daarom de instructie met een zweep in het midden van de bak? Je paard heeft costant verzet met zijn staart (vliegen oid?) ik denk namelijk dat het paard wat last heeft van zijn rug. Hij houdt zich heel erg strak in de rug en gaat daardoor nog trager worden. Ik zou graag een keer een foto zien van dit paard met je instructie erop! Veel overgangen gaan rijden en proberen je paard wat lager in te stellen, zodat hij meer met z'n rug moet gaan werken. Met hard trainen komt je debuut vast goed! Veel succes!

Vuyatela

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-08 10:22

Wil graag nog eens benadrukken dat het filmpje was van de tweede keer dat ik erop zat ( tevens 1e priveles met hem!) en de foto's dateren van een maand later ongeveer!

sologirl schreef:
Ook ik vind het er traag uitzien. Staat daarom de instructie met een zweep in het midden van de bak? Je paard heeft costant verzet met zijn staart (vliegen oid?) ik denk namelijk dat het paard wat last heeft van zijn rug. Hij houdt zich heel erg strak in de rug en gaat daardoor nog trager worden. Ik zou graag een keer een foto zien van dit paard met je instructie erop! Veel overgangen gaan rijden en proberen je paard wat lager in te stellen, zodat hij meer met z'n rug moet gaan werken. Met hard trainen komt je debuut vast goed! Veel succes!

Idd het filmpje ziet er traag uit.
Qua tempo zijn we ondertussen echt al ver gevorderd. Het filmpje dateert, zoals hierboven vermeld, van een maand terug ongeveer.
Ik moet volgende les mezelf nog maar ns laten filmen..

Het zwiepen met de staart : dit doet hij als het voor hem onduidelijk is. ( volgens mijn instructrice). Omdat ik teveel doe, teveel signalen tegelijk geef ( onbewust!!) met mn zit, handen, benen...gaat hij niet meer weten wat eerst doen en dan zwiert ie vaak met zn staart.
Is dus volledig mijn fout Verdrietig
Op het filmpje staat ze idd met een longeerzweep in het midden : we moesten elkaar op dat moment nog helemaal leren kennen en hij ging dus heel voorzichtig de piste door. Ik wist ook niet meteen wat me overkwam ( dit paard is echt het tegenovergestelde van mijn paardje) en dan krijg je als resultaat dat het paard zich inhoud. Zweep was dan even als n hulpmiddeltje. Gebruikten we overigens enkel toen.

Hard trainen doen we, maar voorlopig kan dit dus enkel maar 2x per week. Dan gaat de vooruitgang al wat minder snel.

Jade

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 10:31

op een of andere manier heb ik het idee dat mensen hier verwachten dat je alles in 1x kan verbeteren; behalve dat het niet echt motiverend is, is het gewoon onmogelijk om alles tegelijk goed te leren doen; ik zou zeggen bespreek het met je instructrice en pak 1 of 2 punten ter verbetering eruit om op te letten en ga verder met andere punten op het moment dat hetgene waar je op lette verbeterd is en je je daar niet meer volledig op hoeft te concentreren om het goed te doen.
Als je alles tegelijk wilt doen, gaat alles tegelijk fout.
Persoonlijk zou ik me eerder concentreren op ontspanning en een onafhankelijke hand dan op meer activiteit van achteren; zit je niet ontspannen en zit je hand hem in de weg, dan gaat hij alleen maar rennen en zijn rug wegdrukken als je probeert hem achter te activeren. Je kan natuurlijk prima overgangen rijden terwijl je dat doet om te voorkomen dat hij compleet uit elkaar valt, maar concentreer je niet alleen op het perfecte plaatje. Er lopen al genoeg paarden rond wie met hun kop naar beneden lopen maar waarvan de basis niet deugt.

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 10:37

sorry kan aan eht paard niet afzien dat hij lichte tour niveau loopt!

verder vind ik het er niet echt goed uitzien en zal je als je bij mij in de ring had gereden dan ook absoluut geen wp gekregen.
ga het paard veel meer van achter naar voor rijden, lekker schijnovergangen en lekker voltes sluiten en openen.
in je begin post heb je ook staan dat je afentoe wle eens moeilijkere oefeningen wilt doen, ik zou dit absoluut niet doen! hier doe je het paard en jezelf geen goed mee.

ga ook hard met je houding aan de gang, vind hem bar en boos. ik zou je beugels een paar gaatjes langer maken en goed recht gaan zitten, lekker op je kont gaan zitten, borst naar voren.
succes

sologirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 10:42

Vuyatela schreef:
Wil graag nog eens benadrukken dat het filmpje was van de tweede keer dat ik erop zat ( tevens 1e priveles met hem!) en de foto's dateren van een maand later ongeveer!

sologirl schreef:

Idd het filmpje ziet er traag uit.
Qua tempo zijn we ondertussen echt al ver gevorderd. Het filmpje dateert, zoals hierboven vermeld, van een maand terug ongeveer.
Ik moet volgende les mezelf nog maar ns laten filmen..

Het zwiepen met de staart : dit doet hij als het voor hem onduidelijk is. ( volgens mijn instructrice). Omdat ik teveel doe, teveel signalen tegelijk geef ( onbewust!!) met mn zit, handen, benen...gaat hij niet meer weten wat eerst doen en dan zwiert ie vaak met zn staart.
Is dus volledig mijn fout Verdrietig
Op het filmpje staat ze idd met een longeerzweep in het midden : we moesten elkaar op dat moment nog helemaal leren kennen en hij ging dus heel voorzichtig de piste door. Ik wist ook niet meteen wat me overkwam ( dit paard is echt het tegenovergestelde van mijn paardje) en dan krijg je als resultaat dat het paard zich inhoud. Zweep was dan even als n hulpmiddeltje. Gebruikten we overigens enkel toen.

Hard trainen doen we, maar voorlopig kan dit dus enkel maar 2x per week. Dan gaat de vooruitgang al wat minder snel.

Okee dankje voor je uitleg! En paardrijden op zo'n paard is ook niet makkelijk hahaha!

Vuyatela

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-08 11:07

Pashon schreef:
sorry kan aan eht paard niet afzien dat hij lichte tour niveau loopt!

verder vind ik het er niet echt goed uitzien en zal je als je bij mij in de ring had gereden dan ook absoluut geen wp gekregen.
ga het paard veel meer van achter naar voor rijden, lekker schijnovergangen en lekker voltes sluiten en openen.
in je begin post heb je ook staan dat je afentoe wle eens moeilijkere oefeningen wilt doen, ik zou dit absoluut niet doen! hier doe je het paard en jezelf geen goed mee.

ga ook hard met je houding aan de gang, vind hem bar en boos. ik zou je beugels een paar gaatjes langer maken en goed recht gaan zitten, lekker op je kont gaan zitten, borst naar voren.
succes

Nou dankjewel voor je erg opbouwende commentaar hoor

Nogmaals : we trainen dan misschien wel wedstrijdgericht en gaan idd 2 oefenwedstrijdjes starten maar dit wil nog niet zeggen dat ik meteen elke week op concours wil gaan om WP binnen te rijven. Absoluut niet!

Ik rijd ook enkel onder begeleiding van mijn instructrice, en tevens eigenaresse, van het paard!
Als zij tijdens mijn les, voor de afwisseling, mij eens n vliegende wissel laat springen wil ik dat ook wel graag eens n keertje proberen. Het is absoluut niet zo dat ik opstap en meteen galopwissels, galopappuyementen,...begin te rijden.
Momenteel bestaat de les uit ontspannen proberen te rijden & zitten, overgangen maken, loswerken,...enfin het echte basiswerk!

Hoe is een houding boos dan!?
Ja ik zit inderdaad wat scheef, ja ik trek mijn benen op, armen zijn stijf, handen mogen rechtop... Dit weet ik en hier werk ik elke les , en elke dag, maar weer aan!
Ik rijd pas sinds dit voorjaar echt dressuurmatig, ik denk dat je niet meteen mag verwachten dat ik een ZZ ruiter op mn paard zit!

@ sologirl : graag gedaan. En idd het is best moeilijk!!

@ Jade : Dankjewel! Idd ik krijg hier ook de indruk dat er voornamelijk word gefocussed op de slechte dingen. Ik wéét zelf perfect dat mijn houding vaak te wensen overlaat : wat verwacht je dan van iemand die op B niveau rijd en slechts een dik half jaar dressuurmatig?
Maar...ik ben een ambitieuze ruiter, ik werk elke les enorm hard om mezelf te verbeteren en om een combinatie te worden met het paard. Vind het een beetje jammer dat er dan ook meteen zo moet afgebroken worden...
Kan best zijn dat het paard er niet uitziet alsof ie op dat niveau gelopen heeft : ja dat is ook idd zo, en misschien dan wel omdat ik een B ruiter ben?? Knipoog
Idd ik ga ook aan de slag om de ontspanning erin te rijden en een onafhankelijke zit & handen te bekomen. Ik wil de basis eerst goed hebben!

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 11:43

@pashon, ik begrijp je commentaar niet goed. Ja, het is niet aan het paard ONDER DEZE RUITER aan te zien dat hij niveau heeft, so what? Als bokt er alleen is om ideale plaatjes op te zetten dan ben ik weg...
Verder heb je gelijk, een wp zit er in deze fase nog niet in. Daarom oefent deze amazone vlijtig en
wordt dit paard alleen met hulp van de instructrice gereden, er wordt niet met hem aangeklooid, en als er eens een hogere oefening geprobeerd mag worden zal instructrice wel aangeven wat mag en kan. Van mislukken leer je veel meer dan gewoon meehobbelen op een automaat die alles perfect doet.
Ik zou het zelf niet beter doen, gewoon rustig oefenen op zit, benen langer leren maken en meer knik in de ellebogen.

Ga zo door, en laat je niet opjagen. Stressloos rond rijden met zo 'n ferrari als je altijd een 2PK gewend bent, is al heel wat.

Vuyatela

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-08 12:12

foxy80 schreef:
@pashon, ik begrijp je commentaar niet goed. Ja, het is niet aan het paard ONDER DEZE RUITER aan te zien dat hij niveau heeft, so what? Als bokt er alleen is om ideale plaatjes op te zetten dan ben ik weg...
Verder heb je gelijk, een wp zit er in deze fase nog niet in. Daarom oefent deze amazone vlijtig en
wordt dit paard alleen met hulp van de instructrice gereden, er wordt niet met hem aangeklooid, en als er eens een hogere oefening geprobeerd mag worden zal instructrice wel aangeven wat mag en kan. Van mislukken leer je veel meer dan gewoon meehobbelen op een automaat die alles perfect doet.
Ik zou het zelf niet beter doen, gewoon rustig oefenen op zit, benen langer leren maken en meer knik in de ellebogen.

Ga zo door, en laat je niet opjagen. Stressloos rond rijden met zo 'n ferrari als je altijd een 2PK gewend bent, is al heel wat.

Thanks Elke!! Je hebt groot gelijk...
Jij kent mn 2PKtje hé...Is inderdaad n groot verschil tussen die 2. En dat maakt het voor mij vaak nog extra moeilijk.
Als je in november evtl langskomt kan je het zelf even zien ( en als je wil even voelen Knipoog ).

Zoals je zegt van mislukken leer je vaak veel meer : Als ik nu iets vraag en ik vraag het hem fout dan doet hij het gewoon niet, en daar leer ik van.
Meer dan eens n vliegende wissel, appuyement, en verzamelde draf heb ik met hem nog niet gedaan. Want ik krijg hier ook het idee dat men denkt dat ik hem dingen vraag waar ik zelf nog niet aan toe ben. Wil niks overhaasten.
Verder werken we aan de basis en nemen al SB, wijken,..mee om hem gewoon lekker los & soepel te maken.

Het zijn verre van perfecte plaatjes, dat weet ik zelf ook wel.
Het is nu eenmaal niet het makkelijkste paard en ik rijd er nog maar 1 maand mee. Dan mag al geen grote wonderen verwachten. Bovendien ben ik Anky niet. Dat lijkt men hier al wel eens te vergeten...
Ik rijd met hem om zelf een betere ruiter te worden en die WP zouden idd leuk zijn, maar zijn voor mij geen prioriteit.
We oefenen naarstig door en komen er wel... ooit.

Vuitton_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 12:01

Nou hier is dan het topic Knipoog

Vind het een beetje jammer dat je hier zo'n sterke ( en soms eerder negatieve) commentaren krijgt. Had ik niet verwacht eerlijk gezegd..

Ik maak het allemaal van dichtbij mee natuurlijk..En ik zie een ruiter die heel hard werkt aan zichzelf om een betere amazone te worden. Oké er is nog veel werk aan sommige punten Knipoog maar dat weet je zelf ook.
Er zijn genoeg ruiters die meteen de schuld bij het paard zouden leggen als het niet lukt, en er maar wat hulpteugels zouden aanhangen. Maar je werkt hard genoeg ervoor, en je ben heel bewust bezig. Je krijgt dan ook prima begeleiding.

Het paard is niet een van de makkelijkste en je krijgt hem toch maar aan het lopen.
Het is ook logisch dat je op zo'n korte tijd nog geen combinatie kan zijn, jullie moeten elkaar nog n beetje beter leren aanvoelen.

Doe zo verder & ik kom binnekort wel ns kijken!!

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 12:07

Jeetje wat een gaaf paard, met een mooie afstamming!

Het ziet er zeker netjes uit! Naar wat ik nu zie zijn jullie zeker klaar voor een B-proef!

Het valt me alleen wel op dat je beugels een beetje kort zitten. heb je al een keer geprobeerd om te rijden met de beugels een gaatje langer? Voor de rest is je houding mooi hoor!
Haha!

Vuyatela

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-08 08:22

upendo schreef:
Jeetje wat een gaaf paard, met een mooie afstamming!

Het ziet er zeker netjes uit! Naar wat ik nu zie zijn jullie zeker klaar voor een B-proef!

Het valt me alleen wel op dat je beugels een beetje kort zitten. heb je al een keer geprobeerd om te rijden met de beugels een gaatje langer? Voor de rest is je houding mooi hoor!
Haha!

dankjewel!!

Hij is inderdaad echt wel gaaf Tong uitsteken

Mijn beugels waren inderdaad een beetje kort. Ondertussen zitten ze n gaatje langer, was even wennen maar dat lukt ook wel.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 08:30

Pashon schreef:
Ik wist niet dat jij jureerde....

Vuyatela

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-08 08:50

ManonR_ schreef:
Pashon schreef:
Ik wist niet dat jij jureerde....

Haha!

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 09:24

Vind het er goed uit zien. Paard mag misschien voor de B wat vlotter aan je been zijn en wat meer erdoor heen gereden worden maar boven al zie ik een paard dat lekker zijn rondje loopt zonder een hoop getrek en gesleur en dat is ook wel wat waard.

Madelief28

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 09:42

sodeju, wat een gangen heeft dat paard zeg!! Lijkt me heerlijk om op te rijden Haha!

Heb verder eigenlijk geen commentaar!! Ziet er keurig uit!!

Vuyatela

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-08 10:03

@ Madelief28 : Dankjewel! Knipoog
Is inderdaad een heerlijk paardje om op te rijden Haha!

@ ManonR_ : Ook jij bedankt! Knipoog
Als je op het filmpje afgaat mag hij idd een pak vlotter zijn voor mn been. Op dat moment had ik de gas nog niet gevonden..Nu een aantal lessen ( en weken later) begin ik de verschillende knopjes die erop zitten te ontdekken en gaat het al n pak vlotter.

Ik probeer hem zo ontspannen mogelijk te laten lopen door zelf zo weinig mogelijk te doen, en dus zeker niet te gaan sleuren & trekken om hem in de krul te rijden.
Vind ik idd ook zeer belangrijk!

angelalala

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 15:56

leuk hoor Vingers aflikken

als tip: wat rechter op gaan zitten, en niet zo achter in het zadel gaan ploffen, en hakken wat meer uitdrukken.
ik hoop dat je er wat mee kunt en doet

gr

Mloui

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 18:00

Wat een ontzettend mooie kans om jezelf te verbeteren! Je ziet aan dit paard wel dat hij hoog heeft gelopen. Nee de aanleuning en ontspanning zijn hier nog niet helemaal voor elkaar, maar hij galoppeert wel netjes bij elkaar. Juist met zo'n fijne galop kun je heel goed aan je eigen houding werken. Ga veel zonder beugels en teugels rijden. Vraag aan je instructrice of ze je aan de longe wil nemen en werk aan het langhouden van je benen, het rechtop en onafhankelijk zitten. Hier zul je veel gemak van hebben, omdat je dan handen en benen afzonderlijk van elkaar leert bewegen.

Hoe het paard op het filmpje loopt, kun je echt wel winst scoren, mits je je figuren netjes afwerkt. Denk dat het best wel eens snel kan gaan wanneer jij eenmaal een fijne houding hebt gevonden en het paard wat beter leert kennen.

Consort

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 21:12

Snap de scherpe kritiek ook niet helemaal eerlijk gezegd..
In het filmpje meen ik te zien dat het paard flink groot draaft, waardoor jij alle zeilen bij moet zetten om netjes te blijven lichtrijden. Vandaar waarschijnlijk het rustige tempo (zelf namelijk ook wel eens gehad op een paard van beduidend hogere kwaliteit dan mijn eigen matige kunsten)...
Verder mag het van mij net ff wat zekerder, gedurfder en vlotter dus, maar ik weet zeker dat als je m vaker hebt gereden, dat gevoel vanzelf gaat komen.
Toen ik m zag galopperen op het filmpje dacht ik echt, wow, wat een gaaf paard! Ik weet niet of ik het goed heb gezien, maar galoppeert ie achter een beetje wijd?

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 21:29

Citaat:
Iemand andere tips om wiebelende handen tegen te gaan? Als ik ze op n hoogte probber te houden ga ik zowiezo mn armen nog meer opspannen en dat is nu ook al n hekelpuntje...

Volgens mij zit je inderdaad een beetje gespannen op je paard - doe je zo je best om netjes te zitten dat je vervolgens vergeet dat je óók moet ontspannen Haha!. Als je rechtop zit, je schouders wat meer loslaat en dan je armen laat afhangen en je handen goed neerzet (met het eerder genoemde 'knikje in je ellebogen') kun je wat meer in ontspanning meeveren met de beweging van je paard en hoef je ook niet zo je best te doen om je handen 'op hoogte te houden' zoals jij het noemt. Bovendien krijg je dan een beter contact met de mond van je paard. Om dat aan te leren vind ik dat je best een beetje voorover mag zitten en je teugels iets korter mag nemen - je zit dan een heel klein beetje in de springhouding, maar dat is zeker niet verkeerd om een onafhankelijke zit te oefenen. Maar goed, deze werkwijze past misschien niet goed bij zo'n superdressuurinstructrice....

Vuyatela

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-08 08:56

Eindelijk ns wat positievere reacties!! Knipoog

@ angelalala : bedankt voor de tips. Ik ga dr zeker op letten!

@ Mloui : Het is inderdaad een mooie ( en vooral unieke) kans om mezelf te verbeteren. Ben er bijgevolg dus ook zeer blij mee! Knipoog
Aanleuning & ontspanning komen er nu ( enkele lessen later) wel al beter in. Reden dat het hier soms nog gespannen is zijn oa. mijn onrustige handen. Paard krijgt dan elke keer n klein snokje in zn mond en ziet dit dan aan voor n inleiding naar het volgende 'commando'.
Je geeft echt goede tips en ik ga deze zeker eens met mn instructrice bespreken.

@ Consort : Jij slaat hier de nagel op de kop. Het paard draaft idd heel groot en daardoor lijkt het soms wel of ie gaat zweven. Ik ben dit echt niet gewend en moest , in het begin ( filmpje is van 2ex rijden) heel erg mn best doen om netjes op en neer te kunnen gaan. Hij voelde dit meteen aan, dat ik nog heel onzeker ed was, en gaat dan ook heel rustig en voorzichtig draven.
Na het filmpje heb ik nog tal van lessen gevolgd en de schwung begint er nu toch wat in te komen. Al mag het allemaal nog wat vlotter en gedurfder. Maar wat mag je verwachten na een maand...

@ Kendra : ik maak zelf idd soms ( onbewust) spanning aan. Omdat ik aan 1001 dingen aan het denken ben die ik moet doen, en omdat ik het zo goed/netjes mogelijk wil doen en dan vergeet ik idd dat ik zelf ook moet ontspannen. Want bijgevolg gaat het paard ook gespannen beginnen lopen en dan komen we nergens...
Wel n goede tip wat je geeft!

rebble

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 09:11

Wat een prachtig beest heb je onder de kont!
Lekker van genieten.
En doe vooral niet TEveel je best om het goed te doen. Zoals je nu bezig bent, krijg je het vanzelf!!
En ik zou lekker die proefjes rijden; leer je er ook mee omgaan dat je beoordeeld wordt. (Alhoewel je het hier ook al flink voor je kiezen krijgt... Haha! Haha! )

Vuyatela

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-08 12:19

rebble schreef:
Wat een prachtig beest heb je onder de kont!
Lekker van genieten.
En doe vooral niet TEveel je best om het goed te doen. Zoals je nu bezig bent, krijg je het vanzelf!!
En ik zou lekker die proefjes rijden; leer je er ook mee omgaan dat je beoordeeld wordt. (Alhoewel je het hier ook al flink voor je kiezen krijgt... Haha! Haha! )

Dankjewel! Knipoog
Hij idd n prachtig knolletje Tong uitsteken

Ik leg bewust voor mezelf de lat erg hoog en wil het graag zo goed mogelijk doen...Maar idd soms doe ik misschien teveel mn best waardoor ik n beetje gespannen ga zitten en waar hij natuurlijk niet blijer van word Bloos
Hoop dat ik het, zoals je zegt, vanzelf krijg Haha!
Nou ik ben het wedstrijden rijden ondertussen al wel gewoon met mn eigen paardje, en daar krijg je naast veel leuke ook soms minder leuke beoordelingen. Ach dressuur is een jurysport en als je daar niet mee kan leven, dan rijd je maar beter gn wedstrijd Duivel
Ik ga ook die proefjes rijden hoor ( wat er hier ook gezegd word) het is een goede oefening voor ons als combinatie Knipoog

laverite

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 14:04

Goh, wat een scherpe commentaren hier zeg! Ik word net vrolijk van deze foto's!! Lachen

Eerst en vooral is het een pràchtig paard, staat mooi in zijn vacht & nette afstamming zeg.
Het rijden vind ik er op zich zeker netjes uitzien voor de 10de keer & aangezien je niveau. Prachtig dat je instructrice je deze kans gunt, grijp ze met beide handen! ( maar dat doe je wel, zo te zien! )

De aanleuning mag nog iets beter worden, maar je biedt het paard een zachte ruiterhand aan en dat vind ik al een groot pluspunt, die aanleuning komt vanzelf in orde.

Je paard heeft een mooie, natuurlijk gang waardoor zijn balans imo vrij oké is, maar probeer hem toch nog net wat meer van achteren naar voor te rijden, dan gaat ie net wat meer dragen op het achterbeen en ga je zo ook je aanleuning beter voor elkaar krijgen!

Voor de rest; zeker nog foto's plaatsen! Ik ben benieuwd hoe julllie als combinatie gaan groeien want ik vind jullie echt een toffe match! Heel veel succes ermee!

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 14:08

Probeer er wat relaxter op te zitten, geniet! het is een prachtig paard waar je op zit dan mag je er best trots opzitten, het komt nu wat gespannen over , rug er net uitgedrukt, neus er net teveel voor en als je wat fijner gaat zitten zal dat ook een heel eind schelen, heb je wel eens zitles gehad op hem? dit scheelt enorm nl, succes! Lachen