Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

sologirl schreef:Ook ik vind het er traag uitzien. Staat daarom de instructie met een zweep in het midden van de bak? Je paard heeft costant verzet met zijn staart (vliegen oid?) ik denk namelijk dat het paard wat last heeft van zijn rug. Hij houdt zich heel erg strak in de rug en gaat daardoor nog trager worden. Ik zou graag een keer een foto zien van dit paard met je instructie erop! Veel overgangen gaan rijden en proberen je paard wat lager in te stellen, zodat hij meer met z'n rug moet gaan werken. Met hard trainen komt je debuut vast goed! Veel succes!

Vuyatela schreef:Wil graag nog eens benadrukken dat het filmpje was van de tweede keer dat ik erop zat ( tevens 1e priveles met hem!) en de foto's dateren van een maand later ongeveer!sologirl schreef:Ook ik vind het er traag uitzien. Staat daarom de instructie met een zweep in het midden van de bak? Je paard heeft costant verzet met zijn staart (vliegen oid?) ik denk namelijk dat het paard wat last heeft van zijn rug. Hij houdt zich heel erg strak in de rug en gaat daardoor nog trager worden. Ik zou graag een keer een foto zien van dit paard met je instructie erop! Veel overgangen gaan rijden en proberen je paard wat lager in te stellen, zodat hij meer met z'n rug moet gaan werken. Met hard trainen komt je debuut vast goed! Veel succes!
Idd het filmpje ziet er traag uit.
Qua tempo zijn we ondertussen echt al ver gevorderd. Het filmpje dateert, zoals hierboven vermeld, van een maand terug ongeveer.
Ik moet volgende les mezelf nog maar ns laten filmen..
Het zwiepen met de staart : dit doet hij als het voor hem onduidelijk is. ( volgens mijn instructrice). Omdat ik teveel doe, teveel signalen tegelijk geef ( onbewust!!) met mn zit, handen, benen...gaat hij niet meer weten wat eerst doen en dan zwiert ie vaak met zn staart.
Is dus volledig mijn fout![]()
Op het filmpje staat ze idd met een longeerzweep in het midden : we moesten elkaar op dat moment nog helemaal leren kennen en hij ging dus heel voorzichtig de piste door. Ik wist ook niet meteen wat me overkwam ( dit paard is echt het tegenovergestelde van mijn paardje) en dan krijg je als resultaat dat het paard zich inhoud. Zweep was dan even als n hulpmiddeltje. Gebruikten we overigens enkel toen.
Hard trainen doen we, maar voorlopig kan dit dus enkel maar 2x per week. Dan gaat de vooruitgang al wat minder snel.
Pashon schreef:sorry kan aan eht paard niet afzien dat hij lichte tour niveau loopt!![]()
verder vind ik het er niet echt goed uitzien en zal je als je bij mij in de ring had gereden dan ook absoluut geen wp gekregen.
ga het paard veel meer van achter naar voor rijden, lekker schijnovergangen en lekker voltes sluiten en openen.
in je begin post heb je ook staan dat je afentoe wle eens moeilijkere oefeningen wilt doen, ik zou dit absoluut niet doen! hier doe je het paard en jezelf geen goed mee.
ga ook hard met je houding aan de gang, vind hem bar en boos. ik zou je beugels een paar gaatjes langer maken en goed recht gaan zitten, lekker op je kont gaan zitten, borst naar voren.
succes
foxy80 schreef:@pashon, ik begrijp je commentaar niet goed. Ja, het is niet aan het paard ONDER DEZE RUITER aan te zien dat hij niveau heeft, so what? Als bokt er alleen is om ideale plaatjes op te zetten dan ben ik weg...
Verder heb je gelijk, een wp zit er in deze fase nog niet in. Daarom oefent deze amazone vlijtig en
wordt dit paard alleen met hulp van de instructrice gereden, er wordt niet met hem aangeklooid, en als er eens een hogere oefening geprobeerd mag worden zal instructrice wel aangeven wat mag en kan. Van mislukken leer je veel meer dan gewoon meehobbelen op een automaat die alles perfect doet.
Ik zou het zelf niet beter doen, gewoon rustig oefenen op zit, benen langer leren maken en meer knik in de ellebogen.
Ga zo door, en laat je niet opjagen. Stressloos rond rijden met zo 'n ferrari als je altijd een 2PK gewend bent, is al heel wat.
).
maar dat weet je zelf ook.
upendo schreef:Jeetje wat een gaaf paard, met een mooie afstamming!
Het ziet er zeker netjes uit! Naar wat ik nu zie zijn jullie zeker klaar voor een B-proef!
Het valt me alleen wel op dat je beugels een beetje kort zitten. heb je al een keer geprobeerd om te rijden met de beugels een gaatje langer? Voor de rest is je houding mooi hoor!
Pashon schreef:Ik wist niet dat jij jureerde....verder vind ik het er niet echt goed uitzien en zal je als je bij mij in de ring had gereden dan ook absoluut geen wp gekregen.
ManonR_ schreef:Pashon schreef:Ik wist niet dat jij jureerde....verder vind ik het er niet echt goed uitzien en zal je als je bij mij in de ring had gereden dan ook absoluut geen wp gekregen.

Citaat:Iemand andere tips om wiebelende handen tegen te gaan? Als ik ze op n hoogte probber te houden ga ik zowiezo mn armen nog meer opspannen en dat is nu ook al n hekelpuntje...
. Als je rechtop zit, je schouders wat meer loslaat en dan je armen laat afhangen en je handen goed neerzet (met het eerder genoemde 'knikje in je ellebogen') kun je wat meer in ontspanning meeveren met de beweging van je paard en hoef je ook niet zo je best te doen om je handen 'op hoogte te houden' zoals jij het noemt. Bovendien krijg je dan een beter contact met de mond van je paard. Om dat aan te leren vind ik dat je best een beetje voorover mag zitten en je teugels iets korter mag nemen - je zit dan een heel klein beetje in de springhouding, maar dat is zeker niet verkeerd om een onafhankelijke zit te oefenen. Maar goed, deze werkwijze past misschien niet goed bij zo'n superdressuurinstructrice....
) rebble schreef:Wat een prachtig beest heb je onder de kont!
Lekker van genieten.
En doe vooral niet TEveel je best om het goed te doen. Zoals je nu bezig bent, krijg je het vanzelf!!
En ik zou lekker die proefjes rijden; leer je er ook mee omgaan dat je beoordeeld wordt. (Alhoewel je het hier ook al flink voor je kiezen krijgt...![]()
)