Nashua @ Uden, Z1 (oefenwedstrijd)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Airborn

Re: Nashua @ Uden, Z1 (oefenwedstrijd)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 20:17

op foto 7 lijkt het wat alsof hij kantelt en iets te veel in de nek inknikt, minder in z'n lijf, misschien dattie daar daarom ook minder draagt?
Ziet er verder wel fijn en ontspannen uit, mooi paard.

Frannik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-08 16:10

Af en toe als hij het even zwaar krijgt wil hij inderdaad wel eens gaan duiken. Gister ook HC gestart en daar deed hij het vooral in de keertwending en in de volte 8 m galop.
Toch een 6e plaats (vd 20) en 204 en 210 punten, was dik tevreden.

IlseW

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 16:45

Heel mooi paard!

HorseMoments

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 17:47

WAUW! Wat een waanzinnig leuk paard heb je. Het beeld ziet er al heel fijn uit. En zoals je zelf al zegt moet je nog wel aan je bovenlichaam denken. Als je zelf rechter gaat zitten blijft je paard ook makkelijker in balans. Dus goed oefenen dan is het plaatje straks helemaal af. Echt super!

Ursy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 08:44

Erg leuk om foto's van Nashua te zien, ik vind hem altijd zo een aansprekend dier. Jullie zijn echt een goede combinatie geworden en zo te zien en te lezen zijn jullie helemaal klaar voor de Z1! Wanneer start je hem officieel?

essie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 10:23

Wat een gaaf paard heb je! Echt een aansprekend dier.

En ik denk dat het al vaker is gezegd, de houding van je bovenlichaam.
Moest bij jouw foto's opeens denken aan een clinic van Liseon Kamper, zij heeft echt een fantastische houding vind ik.
Ze zit ook heel fijn mee en licht in het zadel, maar ze demonstreerde ook even wat er gebeurde bij haar paard wanneer ze haar paard op een diagonaal naar de middendraf schakelde, waarbij ze wat achterover leunde en haar kont dieper in het zadel duwde.

Dit doen trouwens heeel veel mensen, maar ik vond dat ze helemaal gelijk had en dat zag je duidelijk aan het paard die dat niet gewend was. Hij vond het niet prettig, drukte zijn rug gelijk wat weg, je zag meer spanning optreden wat ten koste ging van de middendraf.

Ik lees ook in je post dat Nashua nogal stakerig kan zijn, ken daar uiteraard totaal de achtergrond niet van, maar het zou kunnen dat hij ook erg gevoelig is daarvoor?

Frannik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-08 11:55

Ursy schreef:
Erg leuk om foto's van Nashua te zien, ik vind hem altijd zo een aansprekend dier. Jullie zijn echt een goede combinatie geworden en zo te zien en te lezen zijn jullie helemaal klaar voor de Z1! Wanneer start je hem officieel?

de eerste wedstrijd na de brabantse, want ik denk dat ik de brabantse wel mag starten, hoop ik in ieder geval. Vandaar ook de selecties nog M2, nog net niet 100 % klaar voor het Z1, maar de wedstrijden om de selecties heen start ik Z1 HC, zo rol ik er mooi een beetje in en weet ik ook zeker dat we in het voorjaar klaar zijn voor het Z1!

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 12:06

Mooi paard en loopt erg leuk, Frannik,
Mag ik vragen wat je er verder aan gedaan hebt om het staken te minderen bij je paard? Op welke momenten deed hij dat het meest? Wanneer is het staken ontstaan? Ik las al dat je regelmatig even een "rust" minuutje geeft maar is dat het enige wat je hebt gedaan om het staken te minderen? Of heb je meerdere dingen gedaan? Lachen

Frannik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-08 12:09

Nashua staakt omdat hij in het verleden nogal is afgeslagen. Hij liep toen hij 6 jaar was al ZZ zwaar, wat natuurlijk veel te vroeg is. Toen hebben ze hem gelijk piaf en passage willen leren, wat hij nog niet aan kon (te weinig spierontwikkeling, waardoor hij de achterhandspieren te strak hield en traag werd in het achterbeen)
Dat hebben ze dus met een zweep en flink wat gewicht aan de voorkant beter willen maken, wat al helemaal niet werkt.. Nashua heeft flink wat karakter en pit, en als je over zijn grens heen gaat, dan kun je het wel vergeten. Omdat hun steeds over die grens heen zijn gegaan, is deze heel erg laag geworden. Hij heeft een onwijs kort lontje, en wanneer ik hem herinner aan dat verleden, gaat hij staan.
Hij is zelfs bij dressuurstal van baalen door de kantine ruit heen gegaan, omdat ze hem zo in paniek hebben gebracht.
Nu is het de kunst om hem steeds tegen de grens aan te rijden. Toen ik Nashua kocht zeiden ze, je zult nooit een staakloze proef rijden en je gaat veel problemen met hem krijgen. Die problemen heb ik gehad, maar juist door steeds weer een stap terug te doen als ik zijn grens bereikt had, is hij tot rust gekomen. Ik rijd nu ongeveer al een half jaar staakloos (van het anderhalf jaar dat ik hem heb) en heb de laatste proeven vanaf april allemaal staakloos gereden, en bijna allemaal gewonnen.. Ook nu dus weer staakloos in het Z.
Soms ga ik per ongeluk nog over zijn grens heen, en is hij helemaal van het padje af, maar dan zet ik hem weg en gun ik hem rust.. Af en toe is dat natuurlijk onwijs frustrerend, maar achteraf denk ik dan, achja, het is en het blijft Nashua. Ik kan me er voortaan erg goed bij neerleggen. HIj kan er niets aan doen dat hij zo verpest is. Er zit echt een heel verhaal achter dit paard, soms is het erg vervelend als je op wedstrijd bent, en je ziet mensen fluisteren omdat je paard gaat staan, of je hoort ze zeggen dat je normaal moet rijden en hem niet zo moet behandelen, terwijl je dan eigenlijk alleen maar stil zit, het achterbeen activeert waardoor af en toe bij Nashua de knop nog omgaat. Maar dan doe ik maar net of ik het niet hoor, en rijd ik lekker verder.
Uiteindelijk ben ik er van overtuigd dat Nashua gelukkig word en fijn de sport in blijft gaan!

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 12:25

Heb je een pb tje terug gestuurd Lachen
Heey: Nu mag je ook je onderschrift aanpassen..... (M2)

xxxNaatjuhxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 13:08

valt niks op aan te merken, dat heb je zelf al gedana of hebben andere al gezegd Haha! maar je hebt echt een prachtig paardje ! Clown

corinne1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 16:36

Hey Denise!
Ziet er goed uit zeg! Zeker foto 12, daar is je houding erg mooi, niet te ver naar achteren.
Echt knap wat je met hem al hebt bereikt, zo zie je maar, met veel geduld kan je veel bereiken! (ik kan er over meepraten haha)
Succes verder met Nashua!
Groetjes Corinne.

reggie98

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 15:06

mooi beestje zeg
en ziet er ook mooi en netjes uit
ga zo door

angelalala

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 15:20

wauw super mooi paard!
maar denk erom soms hang je te ver achterover,
en met het appuyement zit je tegen.

maar echt super mooi hoor!!
als je daar aan denkt!
ga zo door!!

gr

Frannik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-08 06:00

Downhill schreef:
Heb je een pb tje terug gestuurd Lachen
Heey: Nu mag je ook je onderschrift aanpassen..... (M2)

haha nee, dat pas ik nog niet aan Lachen
Dit was HC, en ik blijf tot februari de selecties M2 starten. De wedstrijden tussendoor start ik HC Z1.
Dan rol ik er zo mooi lekker in!

_x_Vace_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 13:42

**PIEP** wat een GAAF paard heb jij zeg !!! Kwijl
Vindt dat julle een super combi zijn Haha!

maradhja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 14:10

Ziet er netjes uit Lachen
En wanneer je paard een staker is, let je meestal iets minder op je zit, en iets meer op je paard Geld, geld! ( ik ken het wel,.. )
maar succes verder

LoSiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 14:20

Leuk dat je op deze manier het oppakt met hem.
Die rustpunten vind ik echt top.
Ik hou er wel van om zelf te improviseren en het op je eigen manier te doen.
Vele zullen bij staakgedrag misschien een veel hardere aanpak erop na houden.
Maar hoe jij het aanpakt vind ik echt een bewijs van gedegen kennis.

Tiestoke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 07:56

Erg fijn beeld! Jammer van je zit soms maar je weet dat je daar nog aan kunt werken dus volgens mij komt dat helemaal goed. Ik vind jullie echt een super mooie combinatie. Veel succes in het Z

Kiona

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 15:35

Leuke combi Knipoog Als die met uitstrekken wat te diep wil gaan lopen betekent dat denk ik dat die nog meer op de achterhand moet gaan lopen. Die van my doet dat namelijk ook als ik hem te weinig op de achterhand heb Tong uitsteken