Cassidy schreef:Een kleine opmerking: die doorgezakte rug komt niet omdat er een te zwaar iemand op heeft gereden, maar omdat ze niet bespierd is. Om spieren op te bouwen zul je regelmatig hard moeten werken, met contact aan de teugels, flink draven en laat de pony met zijn neus zakken om te ontspannen. Probeer nog niet aan de verzameling te werken als de spieren van de pony (buik en rug) nog niet sterk genoeg zijn. Als je de mogelijkheid hebt om bijgezet te longeren zou ik dat doen.
Maar wat je nu zegt, weer lekker aan een los teugeltje in het bos gaan flierefluiten, daar krijgt je paard geen rug en buikspieren van hoor. Dus als je nu niet doorgaat met het "aan de teugel rijden" dan zit je in een vicieuze cirkel....
Oja het was of een te zwaar kind of ineens heel veel werk. Maar jij zegt nu dus eigenlijk het tegenovergestelde
Kijk zei zegt dat als ik haar naar beneden rijd, dat ik dan gaat zwalken omdat haar rug spieren nog niet goed zijn. Dan zou ik haar dus alleen voorwaartneerwaarts moeten rijden, maar jij zegt dus juist oppakken en verder gaan met werken?
Ik denk dat ik binnenkort bijzet ga kopen, want dat lijkt me heel goed voor de rug!
Ik wil jullie graag allebei geloven maar dat ik zo moeilijk omdsat jullie allebei wat anders zeggen, logeren met bijzet ga ik idd doen!!!!!!
Bedankt!