Loopt ze zo al goed? (foto)

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-03 11:32

Citaat:
Nee hoor het zijn van die adidas schoenen met vlakke zool, best veel rijden daarmee, ik druk mijn hakken uit dus ik vind het echt niet gevaarlijk.

Een vlakke zool is nu juist erg gevaarlijk.
Paardrijschoenen horen een hak te hebben zodat je minder vlug door de beugels kan schieten.
En zo druk je misschien je hak wel uit, maar als je paard onverwacht ergens van schrikt, weet je natuurlijk nooit hoe je op dat moment je voeten houd.

Dorine
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-03 11:36

Tije is zelf een fries ahum Bloos , hij zegt alleen niets over de pony waar de vraag over gesteld had.

Ja je hebt mooi haar hoor! Maar inderdaad ff in een staart/vlecht o.i.d. is makkelijker en veiliger.
Althans mijn ervaring, ik had het vroeger ook lang.
Op het moment ben ik net Sinead O'Connor zo kaal... *LOL*

Avanti

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-03 11:41

Thx Dorine, zonde zeg van je haar Scheve mond maargoed deze foto is vandaag genomen Schijnheilig Schijnheilig en ik leer het al:

Afbeelding

*LOL*

tije

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-03 17:24

Knipoog

Merel Blom

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-03 17:38

Ik vind de eerste foto helemaal nix. Slechte spullen, handen te laag, paard loopt niet oke. Tis allemaal ook niet aan deze foto precies te zien, maar zou je adviseren je eerst eens serieus op alles eromheen te concentreren en daarna rijden/.

Avanti

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-03 18:06

Vandaag was die vrouw er weer! Lachen

Ze zei dat als ze nagelijk loopt ze begint te zwalken, en dat duid erop dat ze last heeft van haar rug. Haar rug is ook een klein beetje ingezakt waarschijnlijk omdat er een te zwaar iemand op heeft gereden Scheve mond
Dus nu ga ik haar gewoon met lang teugeltje rijden, ze stap nu wel beter als te vorige keer nu stapt ze over in de stap.
Nou gelukkig dat ik niet verder ben gaan klooien hoe je het wil noemen.
Als er meer spieren op haar rug komen dan zal het beter gaan.

Avanti

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-03 18:09

Merel Blom schreef:
Ik vind de eerste foto helemaal nix. Slechte spullen, handen te laag, paard loopt niet oke. Tis allemaal ook niet aan deze foto precies te zien, maar zou je adviseren je eerst eens serieus op alles eromheen te concentreren en daarna rijden/.

Tja ik heb geen geld voor een frontriempje van 50 euro Lips are sealed

Merel Blom

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-03 18:16

avantilover"]
[quote="Merel Blom schreef:

[/quote]

Als je geld hebt voor verschillende spullen zou ik dat geld eerst eens uitgeven voor een goed paar schoenen. De rest is bijzaak.

Mocht je je benadeeld voelen omdat jij geen frontriem van dat geld kan veroorloven: Ga aan het werk.

Avanti

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-03 18:22

Merel Blom"]
[quote="avantilover"][quote="Merel Blom schreef:

[/quote]

Als je geld hebt voor verschillende spullen zou ik dat geld eerst eens uitgeven voor een goed paar schoenen. De rest is bijzaak.

Mocht je je benadeeld voelen omdat jij geen frontriem van dat geld kan veroorloven: Ga aan het werk.
[/quote]

Ik heb nog laarzen staan hoor, en chaps ook nog. Bloos Haha! En ik werk al hoor (4uur per week) maargoed daar moet ik dus super lang voor werken.... Maar daar zit ik niet echt mee hoor!

XxreneexX

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-03 18:36

ik rij ook altijd met zo'n soort schoenen
rijd veel fijner als met laarzen vind ik zelf
boeiend wat andere mensen van mij vinden en mijn spullen

XxreneexX

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-03 18:41

en volgens mij ging het hier om het rijden en niet om hoe haar haar zit en wat voor spullen ze aanheeft Verward

nikkiemisty

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-03 18:43

Ze vraagt zelf om commentaar. Het is niet helemaal onterecht dat daar wat van gezegd wordt, maar ik vind het nogal flauw dat (haast) iedereen er over begint. Ze weet het na 1 à 2 opmerkingen wel.

Maar je moet gewoon lekker je gang gaan hoor Lyd !! Ik moet nog steeds komen meeten he Schijnheilig *LOL*

Avanti

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-03 18:47

Ja tis te verwachten en je heb wel een gelijk na 3x weet ik het wel , gek dat nog niemand het erover heeft gehad dat ik geen cab op heb! Haha!

Ja gezellie Lachen zeg maar wanneer hoor

XxreneexX

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-03 18:47

nikkiemisty schreef:
Maar je moet gewoon lekker je gang gaan hoor Lyd !!

precies!

Avanti

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-03 18:49

XxreneexX"]
[quote="nikkiemisty schreef:
Maar je moet gewoon lekker je gang gaan hoor Lyd !!

precies!
[/quote]

Je schoenen rijd veruit het lekkerst Lachen En sorry maar dat blijf ik dus ook dragen Behalve als we foto's gaan maken Schijnheilig

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-03 18:54

Een kleine opmerking: die doorgezakte rug komt niet omdat er een te zwaar iemand op heeft gereden, maar omdat ze niet bespierd is. Om spieren op te bouwen zul je regelmatig hard moeten werken, met contact aan de teugels, flink draven en laat de pony met zijn neus zakken om te ontspannen. Probeer nog niet aan de verzameling te werken als de spieren van de pony (buik en rug) nog niet sterk genoeg zijn. Als je de mogelijkheid hebt om bijgezet te longeren zou ik dat doen.
Maar wat je nu zegt, weer lekker aan een los teugeltje in het bos gaan flierefluiten, daar krijgt je paard geen rug en buikspieren van hoor. Dus als je nu niet doorgaat met het "aan de teugel rijden" dan zit je in een vicieuze cirkel....

XxreneexX

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-03 18:54

hahahaha
eigelijk moet je gewoon die adidas schoenen aanhouden

Avanti

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-03 18:59

Cassidy schreef:
Een kleine opmerking: die doorgezakte rug komt niet omdat er een te zwaar iemand op heeft gereden, maar omdat ze niet bespierd is. Om spieren op te bouwen zul je regelmatig hard moeten werken, met contact aan de teugels, flink draven en laat de pony met zijn neus zakken om te ontspannen. Probeer nog niet aan de verzameling te werken als de spieren van de pony (buik en rug) nog niet sterk genoeg zijn. Als je de mogelijkheid hebt om bijgezet te longeren zou ik dat doen.
Maar wat je nu zegt, weer lekker aan een los teugeltje in het bos gaan flierefluiten, daar krijgt je paard geen rug en buikspieren van hoor. Dus als je nu niet doorgaat met het "aan de teugel rijden" dan zit je in een vicieuze cirkel....

Oja het was of een te zwaar kind of ineens heel veel werk. Maar jij zegt nu dus eigenlijk het tegenovergestelde Scheve mond Kijk zei zegt dat als ik haar naar beneden rijd, dat ik dan gaat zwalken omdat haar rug spieren nog niet goed zijn. Dan zou ik haar dus alleen voorwaartneerwaarts moeten rijden, maar jij zegt dus juist oppakken en verder gaan met werken?
Ik denk dat ik binnenkort bijzet ga kopen, want dat lijkt me heel goed voor de rug!
Ik wil jullie graag allebei geloven maar dat ik zo moeilijk omdsat jullie allebei wat anders zeggen, logeren met bijzet ga ik idd doen!!!!!!
Bedankt!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-03 19:02

Verder gaan met werken, en voorwaars neerwaarts, maar wel contact houden met de mond, niet losgooien. Conditie en spieren opbouwen en regelmatig aan het werk gaan. Niet een dag zwaar trainen en de volgende dag stilzetten. Dat zwalken doet ze omdat ze nog niet sterk genoeg is. Maar daar wil jij nu juist verandering in brengen. En dat gaat niet aan een lang teugeltje. En als je goed leest zag je dat ik "aan de teugel werken" tussen haakjes had gezet. Dus vind ik dat je een stap overslaat en je nog niet zover bent.

Voor de rest vraag ik me af wat teveel werk kan doen? Behalve als je er plotseling mee stopt, en het voer niet aanpast en het werk niet afbouwt?
Wat is het medische verleden van de pony? Hoe oud is hij nu?

Ik zal verder niet over je schoenen of je haar praten. maar je handen zijn te laag en vormen geen ononderbroken lijn met de mond van het paard, en je hebt pianohanden en geen recht opstaande vuist. Zo kun je niet goed contact houden met de mond van het paard.

Avanti

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-03 19:12

Ze komt uit Engeland en is op haar 3e hierheen gestaan. Ze is naar 2 fokkerijen gegaan en heeft iets van 7 veulens daar gehad en ongeveer tot haar 10e niets gedaan.
Toen is ze ingereden onder het zadel en voor de kar, en heeft tot haar 14e bij 2 eigenaren onder het zadel geweest. Ze is onder tussen afgekeurd en ze was dampig (niet zo gek als je bedenkt dat ze in een stand aan de bak stond).
Toen heeft Mary hem gekocht een eerst een paar maanden op de wei, en vooral voor de kar. Daarna hebben nog 2 meiden haar verzorgt maar dat was een beetje aanklooien met die pony met halster en halster touw rijden, samen erop enzo.
Nou nu verzorg ik haar iets van een half jaar. Ik het begin wist ze de hulpen tot galop niet, de vorige verozrger schopte dus net zo lang totdat ze is galop zat Scheve mond en totaal geen stelling niet nagefelijk enzo, nou toen ben ik heel rustig met haar aan het werk gegaan.
Maar hopelijk is het niet slecht voor haar geweest... Scheve mond

Verder ga ik absoluut oden wat jij zeg Lachen Alleen moet ik dan wel vaak oppassen dat mevrouw de grasspietje's leuker vind Vork

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-03 19:15

Vanaf nu heel consequent niet meer laten grazen buiten als ze het bit inheeft. En als anderen erop rijden, dat ook niet laten doen. En als je flink doordraaft en haar in draf houdt en aan het werk zet , krijgt ze de tijd niet om aan grassprietjes te denken.

Avanti

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-03 19:27

Okee bedankt zeg, heb nog bijna nooit zo'n advies gehad waar ik zoveel aan heb

Avanti

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-03 21:04

Met welke bijzet teugel longeren?

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-03 22:47

Je kunt het met touwtjes doen als je geen bijzetteugels hebt....ik zou er niet speciaal een bijzetteugel voor aanschaffen.

Avanti

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-03 22:49

Maar dat veert toch niet mee? Krijgen ze dan geen dreun op hun mond?